Vi har haft markarbete på tomten för att bygga växthus. Vi har nu nio plintar i våg och det är dags för montering. Vi kommer bygga en träram av dubbla 45x 195 reglar. Nu känner jag mig osäker på vilken stolpsko man ska ha för att grunden ska hålla sig stadig då det är viktigt att det rör sig så lite som möjligt för att inte få spänningar i glasrutorna. Hur tänker ni kring detta? Vad rekommenderas? En justerbar känns för klen och som att den kan röra sig eller har jag fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
maah skrev:
Det hade varit det bästa men det blir för lågt. Vi har en gräsmatta som vi möter upp emot men utan stolpsko så blir det 7 cm för lågt. Nu inser vi dessutom att markkillarna lagt plinten för tätt mot våra mått. Den passar inte i stolpskorna. Har du förslag på hur vi går tillväga utan att behöva ta hit dem igen? Hur blir stabilast eller är det omöjligt? Jag är nu dessutom rädd att det blir instabilt när tyngden inte är centrerad i plinten 🙃maah skrev:
Om ni har lämnat måtten och dom har utfört det fel så är det självklart att det ska rättas till utan kostnad.
Det finns ju andra lösningar också. Behöver ramen komma upp exakt 70mm eller kan det vara mer?
Det finns ju andra lösningar också. Behöver ramen komma upp exakt 70mm eller kan det vara mer?
Klicka här för att svara