Vad var oddsen för det tro...men vila i frid ni blev 16 respektive 18 år

ATT de skulle ge upp har jag bara gått och väntat på, och det rätt länge om jag ska vara ärlig.
Sannolikt de två bästa skruvdragare jag ägt sedan batterimaskinerna uppfanns.

Jag har verkligen inte varit snäll mot dem genom åren, ändå så har de fungerat trots flera fall från hög höjd och varmgång åtskilliga gånger efter alltför många grova borrhål.

Nu är frågan vad jag ska ersätta dessa smidiga maskiner med för att få samma prestanda och känsla för de ligger väldigt bra i handen, särskilt Hitachin som är otroligt bekväm och balanserad.
20260824_221045.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
Nu är frågan vad jag ska ersätta dessa smidiga maskiner med för att få samma prestanda och känsla för de ligger väldigt bra i handen, särskilt Hitachin som är otroligt bekväm och balanserad.
Tja prestandan kommer inte att bli ett problem jämfört med de gamla 14V maskinerna. Jag gillar oxo Hitachi/Hikoki och har några av deras olika 18V varianter. Tycker oxo de är bekväma i handen. Deras multivolt batterier som har 18 & 36V är smidiga när man har någon enstaka 36V maskin.

ATT de skulle ge upp har jag bara gått och väntat på, och det rätt länge om jag ska vara ärlig.

Jag har verkligen inte varit snäll mot dem genom åren, ändå så har de fungerat trots flera fall från hög höjd och varmgång åtskilliga gånger efter alltför många grova borrhål.

[bild]
De flesta borrskruvdragare från Hikoki är bra. Undantaget var en, enklare, model där chucken skruvade upp sig när den bromsade vilket är sjukt irriterande.
Det har som sagt hänt en del prestandamässigt på 16 år så frågan blir om du vill ha kraftigast möjligt eller en smidigare kompromiss?
Endera, eller både, DS36DC eller DS18DDQ föreslår jag. IMG_8118.jpeg
Skapa konto
IMG_8116.webp
Skapa konto

[bild]
På vilket sätt har de fallerat?

A A-Man_08 skrev:
På vilket sätt har de fallerat?
Hitachin har brunnit ihop så den är stendöd, chucken är slut liksom batterierna så nu får den pension.
Makitan går bara på högväxeln, chucken är slut liksom batterierna. Jag ska öppna den ifall växeln går att fixa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.