Har en altan där taket är ca 10900 mm bred TP20 i glasfiber/plast(?). Hade bestämt mig för Willab Garden för de har en bredd som går relativt bra ut på den totala bredden. (En del av altanen är inglasad och den andra inte så då kan man kapa skivorna närmast väggen.) Tyvärr står det att de börjar leverera v. 37 och det är den vecka jag behöver det. Dessutom kostar 20 mm mer än 32 mm.
Lutar nu åt att istället ta Skånska byggvaror, för de har samma mått på skivorna. Andra alternativ saknar typ 140 mm på totalbredden och en skiva till blir alldeles för mycket spill.

<tl/dr> Är Skånska byggvarors tak bra kvalitet?

Demmpa Demmpa skrev:
Vi köpte måttbeställd kanalplast mm från Norhage.
Tänk på spännvidden, ju tunnare kanalplast ju mindre spännvidd.
[länk]
Hmm, de borde jobba på sin marknadsföring. De kom inte upp som träff när jag sökte. Blir heller inte klok på om det är måttet på skivan man ska ange (vilket jag tror) eller c/c-mått på reglarna (vilket det borde vara). Jag fattar heller inte varför de inte har en funktion där man fyller i önskad bredd och antal skivor och den automatiskt räknar ut hur många som behövs. Skitlätt att bygga och som kund slipper man fundera.

Du ska utgå från C/C-måttet sen drar du bort bredden på "listen" sen drar du bort expantionsmånen.

Vi valde aluminiumprofil vars gummilist tar 11 mm av kanalplastens bredd, sen är expantionsmånen 5 mm. Alltså C/C minus 16 mm.

Vi köpte sex skivor, totalt fem olika bredder, anledningen till olika bredderna var att takstolarna inte satt exakt lika utan varierade lite.

Demmpa Demmpa skrev:
Du ska utgå från C/C-måttet sen drar du bort bredden på "listen" sen drar du bort expantionsmånen.

Vi valde aluminiumprofil vars gummilist tar 11 mm av kanalplastens bredd, sen är expantionsmånen 5 mm. Alltså C/C minus 16 mm.

Vi köpte sex skivor, totalt fem olika bredder, anledningen till olika bredderna var att takstolarna inte satt exakt lika utan varierade lite.
Mina takstolar varierar rejält, men vi ska göra oss besväret att flytta om dem... Lutar ändå åt Skånska just nu, för där får man ett komplett paket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.