Senaste inläggen
AntonRNL: Helt annan fråga som inte hör till ämnet men vad har du för mått mellan stolparna samt dimension på bärlinan?
ajn82: För den som undrar hur CfD räknas av i praktiken, det gjorde jag efter inlägget ovan, man kan ju inte lita på att våra politiker inte är dumma i huvudet https://ei.se/download/18.4f2214e919367e9315b3be4/1733133552792/2024-103845.pdf [citat] Dock verkar det som att de kommer att räkna det mot ett rakt medelvärde över timmarna, och inte mot när el faktiskt produceras, vilket verkligen är
Robbban77: [citat] Insett att ta bort och göra om är det egentligen rätta och att man gör jobbet ordentligt. Sen hade det egentligen vart skönt att de gjordes för att den ångpärren de skulle lagt emellan grund och altan inte gjordes heller.
Mackan_82: [citat] Jo det tar ca 20-30 sekunder för varmvattnet att komma fram. Det vattnet spolar jag i vattenkannan. (5 liter) På vintern är det luft i slangen så då kommer det direkt. Men då töms samma mängd ut efteråt istället. Det är alltså ca 5 liter varmvatten till spillo varje dusch. Så absolut en energiförlust!! Dock märker jag inte av någon avkylning på vägen. Det är nog nära
Vrana: Jättefint projekt! Sten är verkligen något extra. Det enda som fattades mig när vi slog till på vårt nuvarande hus. Också jättehärligt med höjdskillnader himla imponerande. Tänk att få tafsa lite granit var dag.
fsn: [citat] Men du begriper att de som har anslutit sig som mikroproducenter och tagit den investeringen, givet de villkoren inte kan hamna i samma kategori som nya som vill ansluta sig? Det blir då under andra regler. Det går inte att konstant ändra spelplanen utan den ändringen får nya solcellsinvesterare ta. Det är ju inte direkt så att jag som fick 15% i investeringsstöd för min
Krilleman: [citat] Hej och välkommen till forumet @Någon Något 👍 Som sagt, det är en tidig variant av expanderbult. Bara såga av med tigersåg och putsa igen hålet. Gå in med bladet bakom väggfästet och såga av bulten. Det brukar skaka rejält och ibland lossar hela expandern av detta.
Dilato: [citat] Vi byggde vattenkraft...men det gick ju sådär The Rufiji Basin Survey initially had a focus on water usage AND electrification At independence from Great Britain (1961) the Tanzanian government wished for development of electricity generation AND management of water resources (mainly for irrigation of agricultural land) and looked for another country as partner in development. However,
Kaptenz: [citat] Tycker de skickar vidare utan att betala höga markpriser, samma med alla elbolag. Vi är i händerna på dem och inget görs politiskt tyvärr
Thomas Ekstöm: [citat] Tack för inlägg. Då köper jag en pump av annan leverantör som hört talas om godwill och nöjda kunder
Tomture61: [citat] Så din slutledning är att min klippare en (1) gång per år får spel i operativsystemet, intressant slutledning 😊 Detta underforum på BH är ej den bästa sajten för att dryfta sina funderingar och lösningar. Mitt intresse är den huvudsakliga inriktningen, husrelaterat och inte så mycket gräsklippare. Om du äger en robotklippare med RTK styrning så är mitt råd att söka
fsn: [citat] Kan bara så, Millenium fullkåps radfyror är väl kanske inte det attraktivaste heller som donator.
naikon: Slängde ut lite mix med blomsteräng för pollinerare i rabatten i våras som börjar blomma nu. Verkar fullt av bin och humlor.
stugfar: Fint bygge. Jag hade avvaktat, kan inte riktigt komma på någon risk med detta och tror att det jämnar ut sig med tiden.
fsn: [citat] Men om du funderar på namnet ”reparationsgräs” så kan du kanske lista ut det?
Purre: Den har 6mm fyrkant. Får en massa andra bra och ha nycklar samtidigt. https://www.knipex.com/se-se/produkter/apparatskapsnyckel/knipex-twinkey-apparatskapsnyckel/knipex-twinkey-apparatskapsnyckel/001101
datja: [citat] Ok, med befintlig information går det inte att säga mer. På vilket sätt skulle armaturen vara trasig då? I så fall har någon ledare lossnat eller, troligare, någon av lamporna i armaturen gått sönder. Nu skrev du att du inte visste hur många ljuskällor armaturen hade, men med konstantströms-LED räcker det att en lampa är trasig för att hela slingan skall slockna. Det
13th Marine: [citat] Inte mycket om elinstallationer hos skohandlaren iaf. Vad är din poäng?
Snurrespratt: [citat] Du missuppfattar vad han skriver. ’Betalar’ får här två tolkningar. ’X betalar y till z’ skulle reda ut allt. Självklart innehåller betalningen täckningsbidrag för arbetsgivaravgiften till Skatteverket.
FreQa: Fått dörrar och fönster till tillbyggnaden. [bild] [bild] De var grundmålade men slarvigt så jag har börjat slipa de och dövar kanter. Entredörren är byggd efter min ritning men den övre listen saknade en profil och var för bred så den fick jag modda. Före [bild]
elveteran: [citat] Blanda inte trefas och enfas hällen kopplas 2-fas nolla jord och ugnen 1fas då följer du reglementet när dom två produkterna kopplas på samma "spis ledning"
Daniel_N: [citat] Vi kör Mirka 190 mikron, köps i 1000-pack, jag tror vi köpte här: https://www.verkter.se/filter-mirka-9190169190-1000-st.html
Egon47: [citat] Huset fortfarande till salu. Det står på en stengrund, vilket gör att timret är fräscht. Den ingår om man önskar! [bild] [bild]
AndersMalmgren: [citat] Inte nu längre Optimera panelen lite [bild] [bild] [bild]