1 877 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Gräsfrö från Biltema dopade frön?
Sida 1 av 2
Hej,
Har någon samma erfarenhet av Biltemas gräsfrö som jag har?
Köpte i våras en rejäl påse gräsfrö för reparationssådd av gräsmattan. När fröna väl tog sig så växer gräset tre gånger snabbare på de ställena jämfört med andra sorter.
Ett problem?
Nej bara en iakttagelse.
Ingen ”särbehandling” efter sådd
Ett I-landsproblem?
Ja
Någon med samma erfarenhet?
Med vänlig hälsning
Köpte i våras en rejäl påse gräsfrö för reparationssådd av gräsmattan. När fröna väl tog sig så växer gräset tre gånger snabbare på de ställena jämfört med andra sorter.
Ett problem?
Nej bara en iakttagelse.
Ett I-landsproblem?
Ja
Med vänlig hälsning
Ja, jag har noterat samma sak.L lindsmik skrev:Hej,
Ett problem?
Nej bara en iakttagelse.
Ett I-landsproblem?
Ja
Med vänlig hälsning
Är detta planerat för att villaägare ska klippa gräs hela tiden så att fler bildelar ska inhandlas för att bilens underhåll blir eftersatt?
Skall man gissa så är det en stor andel engelskt rajgräs i påsen, det är "billigaste" sorten.
Fast enligt min personliga åsikt också bland de bästa, växer snabbt = snabb etablering = hinner före ogräset, slittåligt och återhämtar sig snabbt. Håller man inte på att gödsla och vattna så behöver man inte klippa så ofta.
Fast enligt min personliga åsikt också bland de bästa, växer snabbt = snabb etablering = hinner före ogräset, slittåligt och återhämtar sig snabbt. Håller man inte på att gödsla och vattna så behöver man inte klippa så ofta.
Produkter som diskuteras: "ogräset"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Här verkar ju trådskaparen inte ha full koll på att det finns olika sorter som växer olika snabbt. Är ju väldigt svårt att hålla koll på all info i världen, eller hur?K Kallebo skrev:
Och snabbväxande gräs kan ju ha andra eftertraktade egenskaper som gör att några extra klippningar är helt okej.
(Eller som jag, älskar att köra gräsklippare)
Jo men till nästa år så lugnar det ner sig. Det är väl rajgräs som etablerar sig.
Jag frågar om den specifika produkten från just Biltema. Är medveten om att finns flera olika sorters frö.AXS skrev:
Här verkar ju trådskaparen inte ha full koll på att det finns olika sorter som växer olika snabbt. Är ju väldigt svårt att hålla koll på all info i världen, eller hur?
Och snabbväxande gräs kan ju ha andra eftertraktade egenskaper som gör att några extra klippningar är helt okej.
(Eller som jag, älskar att köra gräsklippare)
tack för tipset behöver snabbare gräsL lindsmik skrev:Hej,
Ett problem?
Nej bara en iakttagelse.
Ett I-landsproblem?
Ja
Med vänlig hälsning