Fick igår min altan gjuten.
Betongbilen vart först 2 timmar sen.
Gubbarna inte stämpat ordentligt så ramen rört sig. Altanen blev 5cm större i ena hörnet och 13 i andra. Det har de sagt de kommer tillbaka för kapa
Man känner när man går på den att det är svackor på några stället.
Ett ställe mot huset är det fall mot grunden och samlas som en pöl.
Hur mycket skall man kunna begära?
Jag vill inte ha lappningar överallt…
Altanen i frågan är 4,3m (lite mer nu..) x 16m
Tack på förhand!
Betongbilen vart först 2 timmar sen.
Gubbarna inte stämpat ordentligt så ramen rört sig. Altanen blev 5cm större i ena hörnet och 13 i andra. Det har de sagt de kommer tillbaka för kapa
Man känner när man går på den att det är svackor på några stället.
Ett ställe mot huset är det fall mot grunden och samlas som en pöl.
Hur mycket skall man kunna begära?
Jag vill inte ha lappningar överallt…
Altanen i frågan är 4,3m (lite mer nu..) x 16m
Tack på förhand!
Det är ju möjligt, men om du har anlitat en seriös firma med bra gubbar så har de sannolikt varit med om sena leveranser förr.R Robbban77 skrev:
(Tvärtom, betongbil 2 timmar före utsatt tid hade kanske varit värre?)
Vem byggde formen?
Jag skulle hålla inne betalning till du är nöjd me altanen..
Formen värkar vara väldigt klen om den har givit vika.. Frågan är om jobbarna vibrerat betongen eller givit tusan i de för att inte formen ska ge mer vika..
Klart de går å kapa till kanten å de går å slipa till ojämnheterna på ytan..
Tycker att de är de minsta att begära som åtgärd..
Formen värkar vara väldigt klen om den har givit vika.. Frågan är om jobbarna vibrerat betongen eller givit tusan i de för att inte formen ska ge mer vika..
Det vart firman som byggde formen. Jag påpekade formens konstruktion innan betongbilen kom och de riktade till den lite och satte bara i nån liten extra kil..F fribygg skrev:
De vibrerade lite iaf såg jag.JPTS skrev:
Jag skulle hålla inne betalning till du är nöjd me altanen..
Så från bilderna att döma så anser ni inte det orimligt att de ska åtgärda plattan?
Har testat ställa min utegrupp på altanen och de står inte direkt bra..
Skall inte betongplattor stortsätt vara helt plana och fina? (Med fall såklart)
Som många andra redan påpekat. Håll inne betalningen tills du är nöjd.Jag tycker absolut att du ska kräva att de måste åtgärda svackorna. Kapa är inga problem och blir säkert bra.
Vilken ytfinish beställde du?
Vilken ytfinish beställde du?
Svackorna är mellan 10 - 20mm på sina ställen. Man känner av på vissa ställen när man är uppe på en svacka och ”går ner” från svackan..S snickar skrev:
Jag beställde en lagom glättad på ena sidan och borstad på andra sidan. Den borstade sidan lyckades dom aningen bättre med men inte super ändå.. 4 ställen som är sådär.. svackor