Sen vår, varmt och snustort, vad gör Trafikverket då ?? Jo de fyller på vägkanterna med grus, ett grövre sånt än normalt.
Så nu när alla MC, cyklar o mopeder ska ut och åka är alla kurvor fulla med grus 🤬🤬🤬

• Ledsen
Rabbithole och 2 till
  • Laddar…
galento
Ja och inte blir det bättre av att bilar genar i kurvornas gruskanter så det ligger
grus på asfalten. Kanske mer vanligt på mindre vägar.

• Ledsen
TommyC
  • Laddar…
F
F fsn skrev:
Då är det ju max 8-10 på ett långtidsparkerat exemplar med de milen och 4000kr däck inklusive omläggning samt 2-3000kr för service och lite småplock och eventuellt några chims.
Köpte den för 10. Den är relativt prydlig, A2 reggad (vilket betyder att pojkbarnet kan ”övningsköra” med den så kan vi åka lite tillsammans.

Tänkte börja med förgasarbryggan och kolla ventilspelet samt smörja upp vajrar och sånt. Ett oljebyte, tändstift och ny bromsvätska . På med två nya däck och sen hoppas att det räcker.

Men det är en deltabox i stål på den, det är lättsvetsat. Är jag dum i huvudet om jag dumpar frontkåpan, skrotar clip-on och sätter dit en krona för ”vanligt” lite högre styre, får upp körställningen lite. På med ett mindre kombiinstrument i eget hus och en stor jävel till en rund retro-look LED head light fram. Kapar ramen lite bak och får dit en lite kortare sadel?

Är det potentiellt mer värde i den som ett oskruvat original, även om det inte är den hetaste hojen från tidsepoken runt millenieskiftet? Är det ett högre värde i den med tanke på att den är A2 reggad? Eller finns det nåt värde i att bygga om den till nåt naket street fighter liknande (även om jag är medveten om att jag inte får tillbaka pengarna på inköpta komponenter).

F fsn skrev:
Köpte den för 10. Den är relativt prydlig, A2 reggad (vilket betyder att pojkbarnet kan ”övningsköra” med den så kan vi åka lite tillsammans.

Tänkte börja med förgasarbryggan och kolla ventilspelet samt smörja upp vajrar och sånt. Ett oljebyte, tändstift och ny bromsvätska . På med två nya däck och sen hoppas att det räcker.

Men det är en deltabox i stål på den, det är lättsvetsat. Är jag dum i huvudet om jag dumpar frontkåpan, skrotar clip-on och sätter dit en krona för ”vanligt” lite högre styre, får upp körställningen lite. På med ett mindre kombiinstrument i eget hus och en stor jävel till en rund retro-look LED head light fram. Kapar ramen lite bak och får dit en lite kortare sadel?

Är det potentiellt mer värde i den som ett oskruvat original, även om det inte är den hetaste hojen från tidsepoken runt millenieskiftet? Är det ett högre värde i den med tanke på att den är A2 reggad? Eller finns det nåt värde i att bygga om den till nåt naket street fighter liknande (även om jag är medveten om att jag inte får tillbaka pengarna på inköpta komponenter).
Högre styre är bara bra tycker då jag. Ser lite scramblers/cafe racers etc. till salu ibland och de verkar hyggligt svårsålda, eller bara för dyra

F
Rabbithole Rabbithole skrev:
Högre styre är bara bra tycker då jag. Ser lite scramblers/cafe racers etc. till salu ibland och de verkar hyggligt svårsålda, eller bara för dyra
Kan bara så, Millenium fullkåps radfyror är väl kanske inte det attraktivaste heller som donator.

IMG_1406.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Livet är för kort för att inte köra båge. Freude am fahren!

• Gilla
galento och 6 till
  • Laddar…
F
H hovapettson skrev:
[bild]
Livet är för kort för att inte köra båge. Freude am fahren!
Söt.

Nu börjar det nästan bli porrigt. F'låt - pirrigt. Paketet på bilden innehåller garrat över fyrtio helt galna tvåtaktskusar och väger som ett par motorsågar.
Rova.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggsatsen HVA 360 -76 m knäckta främre motorfästen innehöll två "nya" blockhalvor som visade sig ha spricka i bakre fästet. Den detaljen klarade Kalle på Aerosvets, Vinsta av - han är en av få som kan repa magnesium. Dock visade sig de nya blockhalvorna vara till en 390 -80. Vadan!? Så det blev ny cylinder, kolv, topp... och det mesta i lådan också. Vi har räddat en svensk motorklenod från det oljerykande 70-talet. Krönt -79 med "Carlas" VM-triumf i 250-klassen på Husqvarna. Rolf B (gamla MC-Service, Örebro) gjorde't och jag betalade.
För den som undrar: 6-växlat (glest, dvs WR), Castrol MTX 10/40, smidd kolv (Wössner 83,50 mm, första överdim), friska reed, Bing 36 m orig bestyckning, stora Motoplaten, 2,18 mm förtändning (elitåkare skulle våga ha lite till), alla lager och packboxar är givetvis bytta.
Två tips: Efterdra förbanden till motorupphängningen på en sådan här och Mikuni är bättre. (Bings rykte om sig att sura ner vid tjuvstopp osv stämmer så det kan komma en uppgradering på denna cykel senare. Det finns de lite äldre som säger att Bingfuggarna heter så till följd av det ljud de gör när man kastar dem i soptunnan av plåt... Lite elakt, det där.)

• Gilla
Alikzus och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.