4 933 457 läst ·
33 989 svar
4933k läst
34,0k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Vet inte vad det är för modell på detta, byggår runt 1969-1970.Tokslut skrev:
Det var första generationen med hakregel som gick att öppna med ett bladmått. Nu sitter det en extra kant som förhindrar detta.Tokslut skrev:
Fått dörrar och fönster till tillbyggnaden.
De var grundmålade men slarvigt så jag har börjat slipa de och dövar kanter.
Entredörren är byggd efter min ritning men den övre listen saknade en profil och var för bred så den fick jag modda.
Före
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
De var grundmålade men slarvigt så jag har börjat slipa de och dövar kanter.
Entredörren är byggd efter min ritning men den övre listen saknade en profil och var för bred så den fick jag modda.
Före
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Uppsala
· 2 175 inlägg
Var nere och började städa i krypgrunden i sommarstugan. Efter att ha lyft blöt isolering från en nedrasad trossbotten hittade jag den ultimata lösningen för att fylla upp när man har grävt under en av grundstenarna, nämligen 3-4 lager med trä i olika dimensioner och stadier av förruttnelse. Nu måste jag hitta en lösning på hur man lyfter huset, får bort träet och gjuter en sula under stenen.
Logga in
Skapa konto
Märkligt. NSVA bytte sin servisventil in till mig för att dom tyckte jag hade grävt så fint. Ventilen som blev utbytt var 30 år.W whak skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 821 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 821 inlägg
Om rören är godkända för markförläggning kan man göra så. Gråa rör som är godkända för ingjutning och förläggning inom 1 m från byggnad ska vara märkta BD (inte bara B). Markavlopp som är godkända för förläggning på kommunal mark ska vara märkta SN8. Det finns ett glapp där man inte verkar definfiera förläggning i mark, icke kommunal, intressant nog.
Jag håller dock inte för omöjligt att det skulle finnas grå rör som kan läggas i mark.
Däremot ser det ju ut som att de har använt dubbelmuffar, åtminstone i första böjen. Det är lite märkligt och skulle få mig att ifrågasätta installationen lite mer.
Jag håller dock inte för omöjligt att det skulle finnas grå rör som kan läggas i mark.
Däremot ser det ju ut som att de har använt dubbelmuffar, åtminstone i första böjen. Det är lite märkligt och skulle få mig att ifrågasätta installationen lite mer.
Jag ifrågasätter inte, tänker tvärtom låta dem fixa mitt badrum.tommib skrev:
Om rören är godkända för markförläggning kan man göra så. Gråa rör som är godkända för ingjutning och förläggning inom 1 m från byggnad ska vara märkta BD (inte bara B). Markavlopp som är godkända för förläggning på kommunal mark ska vara märkta SN8. Det finns ett glapp där man inte verkar definfiera förläggning i mark, icke kommunal, intressant nog.
Etablerat företag, gott rykte både bland kunder och företag. Min bror som jobbar på Dahl rekommenderade dem. Han har dessutom jobbat med förman från företaget. Har de gjort något som avviker från praxis är jag säker på att de har haft god anledning till det. Skulle något gå snett kommer de ordna till det.
Väldigt vad positiv jag låter!
Klicka här för att svara