Farstatjej90
Eftersom TS är rädd om omgivningen behöver man ju i princip resa ett tält runt plattan innan man gör det. Kommer bli fruktansvärda mängder antingen damm och/eller betongsörja överallt...

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Eftersom TS är rädd om omgivningen behöver man ju i princip resa ett tält runt plattan innan man gör det. Kommer bli fruktansvärda mängder antingen damm och/eller betongsörja överallt...
Men fortfarande det mest rimliga.

Farstatjej90
pacman42 pacman42 skrev:
Men fortfarande det mest rimliga.
Ja kanske , menar du att man sen ska gjuta ovanpå då för att få det jämnt? För det är svårt att få det jämnt genom att slipa tror jag. Det kräver nog viss kompetens...🤔

Ja kanske , menar du att man sen ska gjuta ovanpå då för att få det jämnt? För det är svårt att få det jämnt genom att slipa tror jag. Det kräver nog viss kompetens...🤔
De som slipade i min gillestuga fick det väldigt jämnt.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
slipad + polerad betong kan ju även bli ganska snyggt, kanske kan göra om ett misslyckande till en förbättring?

Det kräver nog viss kompetens...🤔
Kompetens som man tvivlar på att TS valda entreprenör har..
A ajn82 skrev:
slipad + polerad betong kan ju även bli ganska snyggt, kanske kan göra om ett misslyckande till en förbättring?
Blir inte polerad betong fruktansvärt halt när det är blött?

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Ts har sagt att han inte vill ha slipad betong där ballasten kommer fram som terasso.

F fribygg skrev:
Kompetens som man tvivlar på att TS valda entreprenör har..

Blir inte polerad betong fruktansvärt halt när det är blött?
Nej. Det är på vintern det blir halt när allt fryser. Men det blir ju också trall

A atomlab skrev:
Men det blir ju också trall
Det är väl inte relevant här när TS valt gjuten betong?

• Haha
jawen
  • Laddar…
Farstatjej90
pacman42 pacman42 skrev:
De som slipade i min gillestuga fick det väldigt jämnt.
Jag menar inte att det inte går utan att det kräver kompetens och i TS fall verkar det saknas. Det är inte jättelätt att slipa en stor yta jämn med rätt fall etc.

Jag menar inte att det inte går utan att det kräver kompetens och i TS fall verkar det saknas. Det är inte jättelätt att slipa en stor yta jämn med rätt fall etc.
Absolut inte, men då får de väl hyra in någon som kan.

Slipning är ju bara aktuellt om ts vill ha plattor.
Tror det är svårt att hitta någon som gör det jobbet för under 20-25k. Vilket lämnar 75k över till annat, och det är om entreprenören bara går där ifrån. Kan konstatera att det inte finns någon riktigt vinnare när det blir såhär.

pacman42 pacman42 skrev:
Absolut inte, men då får de väl hyra in någon som kan.
Verkar dumt att hyra in nån för slipning och polering då TS inte vill ha/ beställt sån yta..
Det rätta är ju att bila bort betongen och börja om på nytt.

F fribygg skrev:
Verkar dumt att hyra in nån för slipning och polering då TS inte vill ha/ beställt sån yta..
Nu föreslog jag kompromisser som inte skulle ta så lång tid och kosta utföraren lika mycket.

F fribygg skrev:
Insett att ta bort och göra om är det egentligen rätta och att man gör jobbet ordentligt.

Sen hade det egentligen vart skönt att de gjordes för att den ångpärren de skulle lagt emellan grund och altan inte gjordes heller.

• Gilla
Peter #11 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.