Hur får jag stenplattorna att fastna? Dom ligger bredvid en parkeringsplats. När man kör på dom så viker dom sig. Är det jordfuktad betpmg som gäller? Kan jag bara lägga lite stenmjöl under dem? Vill hitta någon "quick fix".

• IMG_7143.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7144.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_7145.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_7146.jpeg
    Skapa konto
@
Måste nog gräva ut och börja om ifall du vill ha en lösning som håller länge....

@ @ndreas skrev:
Måste nog gräva ut och börja om ifall du vill ha en lösning som håller länge....
Vill egentligen helst bara att dom inte ska vika sig när man går på dem.

S Sheppan skrev:
Hur får jag stenplattorna att fastna? Dom ligger bredvid en parkeringsplats. När man kör på dom så viker dom sig. Är det jordfuktad betpmg som gäller? Kan jag bara lägga lite stenmjöl under dem? Vill hitta någon "quick fix".
Ligger dom direkt på jorden? En början vore kantsten. Men du får nog ha bärlager och stenmjöl under. Ligger dom direkt på jorden så kommer dom aldrig kunna ligga raka och stilla.

• Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
S Sheppan skrev:
Här "bjuder" jag Dig på en "quick fix" som kommer att fungera alldeles utmärkt för lång tid framöver.
Gå till Bankomat, ta ut 15.000 kr.

Ge pengarna till någon som kan gräva, packa och sätta marksten.

Borde inte ta mer en max en kvart av Din tid, "quick fix".

• Gilla
  • Haha
Kustvägen och 5 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Här "bjuder" jag Dig på en "quick fix" som kommer att fungera alldeles utmärkt för lång tid framöver.
Gå till Bankomat, ta ut 15.000 kr.

Ge pengarna till någon som kan gräva, packa och sätta marksten.

Borde inte ta mer en max en kvart av Din tid, "quick fix".
Du rekommenderar alltså att TS ska bryta mot lagen och betalar någon för att svartjobba?

• Haha
Intet
  • Laddar…
D DanielSt81 skrev:
Du rekommenderar alltså att TS ska bryta mot lagen och betalar någon för att svartjobba?
Var läste du det?😁

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Peter #11 och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Var läste du det?😁
Är ju mycket enklare att anlita någon och sen betalar fakturan via banken. Går ju inte ens att ta ut 15.000 i kontanter på en gång utan måste delas upp. Dessutom är det väl ingen som vill ha så mycket kontanter längre om man nu inte har något att dölja (svartjobb).

Unikt namn
S Sheppan skrev:
Vill hitta någon "quick fix".
1) Kör inte på plattorna
2) Ta bort plattorna.
3) Lägg dit plattorna ordentligt (bärlager etc).

Sten ligger inte still för bilhjul om de bara ligger på jord.

• Gilla
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
D DanielSt81 skrev:
Är ju mycket enklare att anlita någon och sen betalar fakturan via banken. Går ju inte ens att ta ut 15.000 i kontanter på en gång utan måste delas upp. Dessutom är det väl ingen som vill ha så mycket kontanter längre om man nu inte har något att dölja (svartjobb).
Ack ja. Var har du fått det ifrån?
Att ha kontanter hemma är en självklarhet för mig. Så har jag flera betalningsmöjligheter när någon av de slutar fungera. Egenansvar, helt enkelt.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
D DanielSt81 skrev:
Absolut inte alls någon rekommendation till att "svartjobba".
Uppenbarligen är DanielSt81 närmast rudis på svensk skattelagstiftning.

Huvudregeln enligt svensk skattelagstiftning är att den som betalar ut ersättning för utfört arbete ska göra både preliminärskatteavdrag, betala in arbetsgivaravgifter samt redovisa detta på personnivå till Skatteverket.

Den som har tagit emot ersättning ska också deklarera detta i den årliga deklarationen.

Det är direkt oförskämt av DanielST81 att närmast påstå att jag skulle rekommendera TS till någon form av skattebrott.
Finns inte minsta lilla substans till det i min rekommendation till "quick fix".

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Ack ja. Var har du fått det ifrån?
Att ha kontanter hemma är en självklarhet för mig. Så har jag flera betalningsmöjligheter när någon av de slutar fungera. Egenansvar, helt enkelt.
Att ett företag som jobbar på faktura inte vill ha några kontanter är bara så. Inget jag fått för mig. Inte någon jag någonsin har anlitat hade tagit emot kontanter.
Klart man kan ha lite kontanter hemma. Men det är ju väldigt begränsad där man kan använda idag. Matbutik funkar men sen tar det nästan slut.

lunnabo lunnabo skrev:
Absolut inte alls någon rekommendation till att "svartjobba".
Uppenbarligen är DanielSt81 närmast rudis på svensk skattelagstiftning.

Huvudregeln enligt svensk skattelagstiftning är att den som betalar ut ersättning för utfört arbete ska göra både preliminärskatteavdrag, betala in arbetsgivaravgifter samt redovisa detta på personnivå till Skatteverket.

Den som har tagit emot ersättning ska också deklarera detta i den årliga deklarationen.

Det är direkt oförskämt av DanielST81 att närmast påstå att jag skulle rekommendera TS till någon form av skattebrott.
Finns inte minsta lilla substans till det i min rekommendation till "quick fix".
Vad pratar du ens. En privatperson som anlitat någon för att utföra ett jobb kan inte betala några arbetsgivaravgifter på jobbet. Du kan ju redan från ordet ”arbetsgivare” förstå att personen då måste vara anställd hos dig.

Enda skatten som en privatperson betalar för ett utförd jobb är moms.

Utöver det så är det meningslöst att diskutera mer med dig. Det visar du ju i många trådar. TS ska betala arbetsgivaravgift för att anlita ett företag 😂

• Gilla
Incinerator
  • Laddar…
D DanielSt81 skrev:
Vad pratar du ens. En privatperson som anlitat någon för att utföra ett jobb kan inte betala några arbetsgivaravgifter på jobbet. Du kan ju redan från ordet ”arbetsgivare” förstå att personen då måste vara anställd hos dig.

Enda skatten som en privatperson betalar för ett utförd jobb är moms.

Utöver det så är det meningslöst att diskutera mer med dig. Det visar du ju i många trådar. TS ska betala arbetsgivaravgift för att anlita ett företag 😂
Nu har DanielSt81 torgfört sin monumentala okunskap om Sveriges skattelagstiftning.
Sannolikt bör DanielSt81 själv vara medveten om att han aldrig någonsin har läst ens någon grundläggande skatterätt så jag är fullkomligt övertygad att det är lönlöst att ge korrekta källhänvisningar.
Så nöjer mig att upprepa att utgångspunkten är att den som betalar ut ersättning är skyldig att betala in skatt och avgifter.

• Gilla
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
D DanielSt81 skrev:
Att ett företag som jobbar på faktura inte vill ha några kontanter är bara så. Inget jag fått för mig. Inte någon jag någonsin har anlitat hade tagit emot kontanter.
Så de företag du anlitat representerar hela Sveriges hantverkare. Tror du ens själv på vad du skriver.

D DanielSt81 skrev:
Klart man kan ha lite kontanter hemma. Men det är ju väldigt begränsad där man kan använda idag. Matbutik funkar men sen tar det nästan slut.
Klart man skall ha tillräckligt med kontanter I varierande valörer för att klara sig själv så länge som möjligt. Det kallas vuxenansvar.
Du är uppenbarligen väldigt okunnig i ämnet. Jag handlar I princip bara med kontanter. Det går utmärkt att betala Tandläkaren, blomsteraffären, bensinstationen, bagaren, fiskaffären, cykelhandlaren, bilreparatören, puben, apoteket, brädgården, sexterapeften, rörläggeriet. Som sagt, har jag hittills inte stött på ett enda "skrå" där kontanter ej godtas. Vissa enstaka gör det ej men det finns alltid andra som inser nyttan med att kunna sälja det de saluför.
Du har helt enkelt inte en susning om vad du pratar om.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.