2 258 läst ·
33 svar
2k läst
33 svar
Hur får jag stenplattor bredvid parkering att fastna?
Hur får jag stenplattorna att fastna? Dom ligger bredvid en parkeringsplats. När man kör på dom så viker dom sig. Är det jordfuktad betpmg som gäller? Kan jag bara lägga lite stenmjöl under dem? Vill hitta någon "quick fix".
Ligger dom direkt på jorden? En början vore kantsten. Men du får nog ha bärlager och stenmjöl under. Ligger dom direkt på jorden så kommer dom aldrig kunna ligga raka och stilla.S Sheppan skrev:
Här "bjuder" jag Dig på en "quick fix" som kommer att fungera alldeles utmärkt för lång tid framöver.S Sheppan skrev:
Gå till Bankomat, ta ut 15.000 kr.
Ge pengarna till någon som kan gräva, packa och sätta marksten.
Borde inte ta mer en max en kvart av Din tid, "quick fix".
Du rekommenderar alltså att TS ska bryta mot lagen och betalar någon för att svartjobba?lunnabo skrev:
Ack ja. Var har du fått det ifrån?D DanielSt81 skrev:
Att ha kontanter hemma är en självklarhet för mig. Så har jag flera betalningsmöjligheter när någon av de slutar fungera. Egenansvar, helt enkelt.
Absolut inte alls någon rekommendation till att "svartjobba".D DanielSt81 skrev:
Uppenbarligen är DanielSt81 närmast rudis på svensk skattelagstiftning.
Huvudregeln enligt svensk skattelagstiftning är att den som betalar ut ersättning för utfört arbete ska göra både preliminärskatteavdrag, betala in arbetsgivaravgifter samt redovisa detta på personnivå till Skatteverket.
Den som har tagit emot ersättning ska också deklarera detta i den årliga deklarationen.
Det är direkt oförskämt av DanielST81 att närmast påstå att jag skulle rekommendera TS till någon form av skattebrott.
Finns inte minsta lilla substans till det i min rekommendation till "quick fix".
Att ett företag som jobbar på faktura inte vill ha några kontanter är bara så. Inget jag fått för mig. Inte någon jag någonsin har anlitat hade tagit emot kontanter.Intet skrev:
Klart man kan ha lite kontanter hemma. Men det är ju väldigt begränsad där man kan använda idag. Matbutik funkar men sen tar det nästan slut.
Vad pratar du ens. En privatperson som anlitat någon för att utföra ett jobb kan inte betala några arbetsgivaravgifter på jobbet. Du kan ju redan från ordet ”arbetsgivare” förstå att personen då måste vara anställd hos dig.lunnabo skrev:
Absolut inte alls någon rekommendation till att "svartjobba".
Uppenbarligen är DanielSt81 närmast rudis på svensk skattelagstiftning.
Huvudregeln enligt svensk skattelagstiftning är att den som betalar ut ersättning för utfört arbete ska göra både preliminärskatteavdrag, betala in arbetsgivaravgifter samt redovisa detta på personnivå till Skatteverket.
Den som har tagit emot ersättning ska också deklarera detta i den årliga deklarationen.
Det är direkt oförskämt av DanielST81 att närmast påstå att jag skulle rekommendera TS till någon form av skattebrott.
Finns inte minsta lilla substans till det i min rekommendation till "quick fix".
Enda skatten som en privatperson betalar för ett utförd jobb är moms.
Utöver det så är det meningslöst att diskutera mer med dig. Det visar du ju i många trådar. TS ska betala arbetsgivaravgift för att anlita ett företag 😂
Nu har DanielSt81 torgfört sin monumentala okunskap om Sveriges skattelagstiftning.D DanielSt81 skrev:Vad pratar du ens. En privatperson som anlitat någon för att utföra ett jobb kan inte betala några arbetsgivaravgifter på jobbet. Du kan ju redan från ordet ”arbetsgivare” förstå att personen då måste vara anställd hos dig.
Enda skatten som en privatperson betalar för ett utförd jobb är moms.
Utöver det så är det meningslöst att diskutera mer med dig. Det visar du ju i många trådar. TS ska betala arbetsgivaravgift för att anlita ett företag 😂
Sannolikt bör DanielSt81 själv vara medveten om att han aldrig någonsin har läst ens någon grundläggande skatterätt så jag är fullkomligt övertygad att det är lönlöst att ge korrekta källhänvisningar.
Så nöjer mig att upprepa att utgångspunkten är att den som betalar ut ersättning är skyldig att betala in skatt och avgifter.
Så de företag du anlitat representerar hela Sveriges hantverkare. Tror du ens själv på vad du skriver.D DanielSt81 skrev:
Klart man skall ha tillräckligt med kontanter I varierande valörer för att klara sig själv så länge som möjligt. Det kallas vuxenansvar.D DanielSt81 skrev:
Du är uppenbarligen väldigt okunnig i ämnet. Jag handlar I princip bara med kontanter. Det går utmärkt att betala Tandläkaren, blomsteraffären, bensinstationen, bagaren, fiskaffären, cykelhandlaren, bilreparatören, puben, apoteket, brädgården, sexterapeften, rörläggeriet. Som sagt, har jag hittills inte stött på ett enda "skrå" där kontanter ej godtas. Vissa enstaka gör det ej men det finns alltid andra som inser nyttan med att kunna sälja det de saluför.
Du har helt enkelt inte en susning om vad du pratar om.