20 404 läst ·
128 svar
20k läst
128 svar
Vattenfall vill bygga nätstation på min fastighet
Tycker de skickar vidare utan att betala höga markpriser, samma med alla elbolag. Vi är i händerna på dem och inget görs politiskt tyvärrHemingway skrev:
Fast resten av Sveriges elkunder är ju glada att de inte sprider pengar till höger och vänster för det är ju vi som sedan ska betala det via våra elräkningar… så att man skulle få ersättning motsvarande flera hundra tusen för att upplåta några kvm vill inte jag att elnätsbolagen pyntar och sedan skickar räkning vidare till sina kunder (oss andra).
Elnätsbolaget har rätt att införa ändringar i avtalet löpande, så det är inte ursprungsavtalet som fortfarande gäller.P pmd skrev:
Den som har utarbetat dessa allmänna avtalsvillkor får efter överläggning med
Konsumentverket ändra villkoren. Elnätsföretaget har rätt att införa sådana ändringar.
När elnätsföretaget inför sådana ändringar får de nya villkoren inte börja tillämpas förrän
tidigast två månader efter att ett särskilt meddelande om ändringarna har skickats till
konsumenten.
Kapitel 9 talar endast om "konsument". I de fall nätbolagets avtalspart "bara" är markägare men ej har några övriga affärer med nätbolaget, vad gäller då?J jas01 skrev:
Finns det lagreglering som gör att vissa bolag får ändra villkor i ett avtal ensidigt?useless skrev:
Elnätsbolaget har rätt att införa ändringar i avtalet löpande, så det är inte ursprungsavtalet som fortfarande gäller.
Den som har utarbetat dessa allmänna avtalsvillkor får efter överläggning med
Konsumentverket ändra villkoren. Elnätsföretaget har rätt att införa sådana ändringar.
När elnätsföretaget inför sådana ändringar får de nya villkoren inte börja tillämpas förrän
tidigast två månader efter att ett särskilt meddelande om ändringarna har skickats till
konsumenten.
Men ibland gör de det mot fel person, kom att tänka på norrbottningen som fick en asfalterad väg dragen över sina ägor av staten mot sin vilja. Han ringde Försvarsmakten och meddelade att ni kan komma och hämta vägen, den ligger i en prydlig hög.M maria01 skrev:
En helgs tungt arbete med bandtraktorn gav resultat.😆
Eftersom elnät oftast drivs av monopolbolag så tror jag att det kan vara besvärligt att "rösta med fötterna" för att få en alternativ elanslutning.Alfredo skrev: