4 130 302 läst ·
21 102 svar
4130k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Jag har byggt en liten hållare för filter till att filtrera färg.
Den provisoriska Hillbilly-lösningen för silverpäronträdet har gjort ont i mina ögon ett par veckor
Nu känns det lite bättre
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu känns det lite bättre
Logga in
Skapa konto
Vi kör Mirka 190 mikron, köps i 1000-pack, jag tror vi köpte här: https://www.verkter.se/filter-mirka-9190169190-1000-st.htmlP Pysslarn skrev:
Borde kanske vara i HLR tråden men detta är mer underhåll än upplivning.
Bosch series 8 tvättmaskin sa E18 och frun var inte helt nöjd. Tyder på att den inte tömmer som den skall. Pump, filter och annat helt ok, fick tvättstugegolvet tvättat när maskinen tömde och filter pluggen inte satt i hålet.
Så, tömningsslangen, stopp i den? Tog makita blåspistolen och tryckte på baklänges i slangen och resultatet är på golvet. Nu tömmer den som den skall.
Bosch series 8 tvättmaskin sa E18 och frun var inte helt nöjd. Tyder på att den inte tömmer som den skall. Pump, filter och annat helt ok, fick tvättstugegolvet tvättat när maskinen tömde och filter pluggen inte satt i hålet.
Så, tömningsslangen, stopp i den? Tog makita blåspistolen och tryckte på baklänges i slangen och resultatet är på golvet. Nu tömmer den som den skall.
Logga in
Skapa konto
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 830 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 830 inlägg
Bra jobbat, men ewwww.....
Påminner också om att jag nog borde göra det där på min egen maskin.
Själv plockade jag ut ugnen för att kontrollera varför den inte värmer som den ska. Jag misstänkte övre elementet men det visade sig att det var det nedre som hade avbrott. Nytt element beställt, kommer i veckan.
Passade på att göra rent både under ugnen och mellan hällen och diskbänken när det nu var lätt att lyfta upp den. Inga bilder, pga äckligt. Men rent blev det.
Påminner också om att jag nog borde göra det där på min egen maskin.
Själv plockade jag ut ugnen för att kontrollera varför den inte värmer som den ska. Jag misstänkte övre elementet men det visade sig att det var det nedre som hade avbrott. Nytt element beställt, kommer i veckan.
Passade på att göra rent både under ugnen och mellan hällen och diskbänken när det nu var lätt att lyfta upp den. Inga bilder, pga äckligt. Men rent blev det.
Hmm. Ligger mitt kreditkort där på golvet?TeroM skrev:
Borde kanske vara i HLR tråden men detta är mer underhåll än upplivning.
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg