Robert63
Robert63: Grannarna verkar ju mer än lovligt korkade. "Bygglovsansökan efter bygglovsansökan har skickats in till kommunen, men trots det har bygget till stor del stått still, till grannarnas missnöje" Det är oacceptabelt att detta kan fortgå, säger en anonym boende" Ja, men vad trodde de själva skulle hända?
12 svar · 1,8k läst
Maalox
Maalox: @Claes Sörmland dagens avgörande från MÖD gav ett tydligt prejudikat gällande ovan.
13 svar · 2,7k läst
H
Harmagedon: Åh, han har det bra! Men det är inget han skulle erkänna. Han berättar för oss varje tillfälle han får att han inte är nöjd. Dörren öppnas inte tillräckligt fort oavsett om han ska ut eller in. Ibland tittar vi på skärmar av varierande storlek istället för på honom. Och maten…alltför lite alltför sällan. Och fångar han egen mat får han inte ta med den in!
17 svar · 1,3k läst
·
K
karlmb: [citat] Om du tex startar din elbilsladdning direkt när du kommer hem de 3 första dagarna i månaden, så kan du fortsätta göra det resten av månaden utan att det kostar mer. Alltså kommer man inte bry sig om att minimera antalet tillfällen, utan tvärtom se det som lika bra att köra på som vanligt.
601 svar · 21,2k läst
·
P
Pott Sorken: Tack för din beskrivning så till och med jag begriper, du beskriver det så bra så även jag som inte är elektriker begriper, underbart! 🙏
44 svar · 15,3k läst
·
Z
Zodde: Hemnet gick på börs för 5 år sen, kursen var då ungefär där den är idag. Men ett äventyrligt rally tog den upp 250% till toppen för ett år sen OCH är efter en 75% nedgång tillbaka till utgångsläget. En av de hårdast shortade aktierna på börsen. Den nästan monopolställning dom haft är absolut hotad å inget jag nånsin skulle reflektera å ha i min portfölj. Hade jag sålt
266 svar · 17,6k läst
·
C
cpalm: [citat] Så är det säkert, men tänker att så extremt volatil som elmarknaden är borde de överhuvudtaget behöva vara tydliga med att varna kunden att priset kanske inte blir vad kunden tänkt sig, oavsett avtalsform.
9 svar · 1,2k läst
P
pmd: [citat] Man får väl börja med ett sätta ett tak över uteplatsen, skulle jag tro. Är det f.ö. någon som känner igen CTC-grunkan på bild #35? Det står inte så utförligt om uppvärmning i prospektet. Restaurang? Jag ser ett stort kök med vidhängande matplats som rymmer cirka tio personer Iofs kan nog en duktig kock åstadkomma mat i restaurangklass där. I prospektet står även
25 svar · 2,1k läst
·
Fairlane
Fairlane: [citat] Fast det har ju inget med diktatur att göra.
33 svar · 2,0k läst
kisumisu
kisumisu: Haha. Såg reklam av Telenor på nätet om fiber för 299kr/mån. Klickade för skojs skull. Den frågade min adress osv [bild] Skönt att man på mobilt har samma erbjudanden till sina kunder [bild]
200 svar · 18,2k läst
·
M
Mrs November: [citat] Jag brukar normala vintrar skotta av dom platta taken som vi har på garage och på de olika byggnaderna på fritidshuset. Normalt 1-2ggr/år. Hittills i år har det inte kommit så mycket snö att något tak har behövts skottas av. Men vintern är inte över än🙂
5 svar · 559 läst
L
lars.göran: [citat] Vilket plus och minus kan inte jag menar du? Det enda jag vet är att du inte konkret kommer att visa på någonting där mitt inlägg är felaktigt. Du kan ju gärna tro på att man kan ta hur mycket som helst betalt svart, men får ut någon tredjedel om man gör samma vitt. Vet inte om du trollar dock så jag ska inte mata dig mer.
101 svar · 10,1k läst
B
Bitterhetsakademin: I dag sades sista ordet i frågan. Miljöprövingsdelegationen vid Länsstyrelsen i Uppsala vek ner sig efter Senior Materials överklagade och ger nu företaget rätt att årligen släppa ut 720 ton metylenklorid över Eskilstuna med omnejd 🤬. Pengarna och skatteintäkterna övertrumfade miljö och hälsoskyddet.
75 svar · 5,4k läst
P
Perplexus: [citat] Köpte en fyra droppslangar på Biltema, det droppade från tre av dem. Gick tillbaka med den fjärde och sa att den inte funkade. Då frågade han om den läckte. Jag hann tänka att han var helt dum i huvudet men han försökte bara skoja till det lite :) Pengarna tillbaka utan problem, köpte en ny som fungerar.
37 svar · 7,3k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Skatteverket har genomfört omfattande kontroller av byggarbetsplatser i Stockholmsområdet och upptäckt brister hos vart femte företag. Du kan läsa artikeln här: Var femte byggföretag hade brister vid kontroller
0 svar · 207 läst
M
MrDizzy: Vilken underbar kommentar: "Vilka var de svåraste momenten i hela arbetet? – Det svåraste var att hålla pappa borta och inte lägga sig i, säger Gustaf och skrattar. "
21 svar · 3,6k läst
J
Jaggatagga: [citat] Det där kan ju bli helt dystopiskt. Här i trakten hade vi en sotare i 20 år som var helt absurd. Sotare är kanske det sista skrået och man vill ju ogärna göra den listan längre. Det ju en slags påbjuden "korpativism" som bryter med den mer klassiska fluffiga och trevande samförståndsprincipen där en massa aktörer förväntas enas av sig själva. Jag menar man kanske hellre
24 svar · 1,8k läst
·
M
maria01: bara avskedade?
4 svar · 1,1k läst
pacman42
pacman42: [citat] Det är svårt det där med "effektivt". Mitt kommunala elbolag är extremt effektivt i sitt underhåll av elnätet, men de har ju inte stordriftsfördelarna som ett större bolag har. Men de har lokal akut personal, så vid de flesta avbrott så är de nog snabbare än de stora. Vid stormar är de stora snabbare pga ner resurser. Mitt lokala bolag har också väldigt bra lokalkännedom,
70 svar · 3,9k läst
·
O
Ozzyleo: [citat] Det kan vara bra att informera om, att ska man riva ner kaklet själv, att man tar bort lite gammal fog och fix, och lämnar in det för test av asbest. Det användes asbest i sånt ända in på 80 talet. Och är det asbest i det, så ska man ta in sanerare som river. När vi rev vårat badrum, byggt -65, så tog vi sanering, och vi skulle inte vistas i huset på 12 timmar efter rivningen.
1 svar · 1,4k läst
N
Naturnicklas: [citat] Det är två olika saker. Det ena är att det måste finnas kablar för att få ut tillräcklig effekt till alla kunder. Den tidigare lösningen var att anta att kundernas behov står i proportion till den säkringsstorlek de valt. Större säkring betyder (sannolikt) större maximalt effektbehov - då får kunden betala en effektavgift som ökar med huvudsäkringens storlek. Problemet
148 svar · 15,1k läst
·
Sebbe_art
Sebbe_art: [citat] Vi har LB-hus. Jag lätt isoleringen vara kvar i golvet som skulle upp på väggarna. Ångrar inte en sekund denna extra kostnaden. Tre timmar aktivt arbete varje dag och det tog mig cirka tre månader, Det ända jag fick hjälp med är fyra stora takfönster, två sidofönster av snickare och toaletten uppe med lagd golvvärme och klinker och kakel reps VVS koppling. El drog jag själv
5 svar · 8,1k läst
D
Dilato: Det fortsätter. [bild] https://share.google/RnuUD8WHdfrGuNfKp
9 svar · 1,9k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Tyvärr fick jag rätt när jag gissade/bedömde utfall här. Detta ärende gick hela vägen till MÖD och idag kom domen. Från MÖDs domskäl: [bild] [bild] https://rattspraxis.etjanst.domstol.se/sok/publicering/dcddde59-1623-4c49-97fb-de99b1575972?domstolskod=MMOD
114 svar · 11,5k läst
·
pacman42
pacman42: Nya händelser, ett par personer relaterade till JLC ha blivit utpressade med krav på miljonbelopp. GM, en 16-åring, har varit med vapen till en av medlemmarna och ofredat en annans flickvän... Guldet är nog förbannat. Eller om det är platinan... Så det är nu en ny rättegång, denna gång med JLC som brottsoffer.
23 svar · 4,3k läst
Hannuse
Hannuse: [citat] Ja, du har säkert rätt i det. Men man bör väl ha någon koll på sin post även om man reser bort? Så gör jag i alla fall. Men har faktiskt inte koll på den exakta tidsaspekten här, från att man får en räkning första gången, tills den hamnar hos fogden? Och nu finns ju Kivra, så det är liksom inget problem.
17 svar · 3,7k läst
P
Peobjörn: [citat] Stämmer. Men vattnet måste bort. Klart bättre om din sandjord sväljer aktuell mängd :-)
24 svar · 19,7k läst
·
D
D_ReSk: [citat] Du får dock tänka på att en gammal glödlampa på 60W samt en mysbelysning på 25W ersätts idag med en massa Led som drar mkt mindre. Sen att en dator har nätaggregat på 1000W betyder inte att den drar det. Jag tokmäter allt och har 2 datorer på en mätare, kraftiga gamingdatorer med krävande processor och grafikkort. När de är igång med spel så drar de 470W på 2 datorer.
51 svar · 8,6k läst
P
pmd: Det låter bra, men hur länge räcker oljefonden? Men min kommentar var mest avsedd att påminna om att statliga subventioner i Sverige bekostas av skattebetalarna.
115 svar · 8,7k läst
LillaNorrviken
LillaNorrviken: Oj vilken mardröm för att underhålla den spaljefasaden. Snyggt nu, men hur ser det ut efter att skugga, växter och annat muggat ner det?
15 svar · 1,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.