7 309 läst ·
37 svar
7k läst
37 svar
Sprickor i Biltemas komposittrall efter tre år – ger det ersättning?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 668 inlägg
Det är lite spännande med alla förståsigpåare i tråden som har sån benkoll på vad som är "kinaskit" eller inte. Ni skulle bli väldigt förvånade om ni visste var och av vem mycket av "kinaskiten" från "Feltema" etc. tillverkas.
En annan aspekt på detta med lågprisladornas egna sortiment är kundens förväntningar och förutsättningar. Det är klart att det på nördforum som detta skrockas över vilken skit något är bara för att det inte är en märkesvara, precis som ett cykelforum sågar Yosemite och Peak.
En annan aspekt på detta med lågprisladornas egna sortiment är kundens förväntningar och förutsättningar. Det är klart att det på nördforum som detta skrockas över vilken skit något är bara för att det inte är en märkesvara, precis som ett cykelforum sågar Yosemite och Peak.
mexitegel skrev:
T Troberg skrev:
Föreställ dig att du lever i en värld där du anser det acceptabelt att varsla samtliga dina anställda om avsked via ett mass-sms som skickades ut helt utan någon som helst föregående dialog....
Detta mitt på blanka förmiddagen en arbetsdag... nån vecka före jul dessutom.
Om inte det är som att pissa i ansiktet på personalen så vet jag inte vad.....
Även om företaget må vara uppbyggt på ett sådant sätt att det finns en lokal chef som haft fingret på avtryckaren.... Så finns en relativt stor organisation bakom i moderbolaget som måste samtyckt till att detta var ett acceptabelt sätt att behandla personalen.
Lägger in en av tusentals länkar till det inträffade.
https://arbetet.se/2025/12/17/bilte...ddelande-nio-dagar-fore-julafton-det-ar-kaos/
Ja, det låter klantigt.K Kasken skrev:Föreställ dig att du lever i en värld där du anser det acceptabelt att varsla samtliga dina anställda om avsked via ett mass-sms som skickades ut helt utan någon som helst föregående dialog....
Även om företaget må vara uppbyggt på ett sådant sätt att det finns en lokal chef som haft fingret på avtryckaren.... Så finns en relativt stor organisation bakom i moderbolaget som måste samtyckt till att detta var ett acceptabelt sätt att behandla personalen.
[länk]
Men lokala klantiga chefer finns i alla organisationer, skulle inte finnas mycket kvar om man skulle bojkotta alla sådana.
Men nu handlar väl tråden om komposittrall, jag har iallafall inte hört från dom jag känner att Biltemas skulle vara sämre än andras på marknaden
Just det, det visste jag ju egentligen. Tack för påminnelsen.K Kasken skrev:Föreställ dig att du lever i en värld där du anser det acceptabelt att varsla samtliga dina anställda om avsked via ett mass-sms som skickades ut helt utan någon som helst föregående dialog....
[länk]
Mitt problem med Biltema är retur/reklamationsavdelningen. Köpte en solcellsventilator som inte laddade efter någon vecka. De satte dit ett vanligt AA-batteri och sa att det inte är något fel på den. Köpte två växthus för pallkragar och de rostade sönder totalt. Fick höra att de inte tålde att förvaras ute och därför gick de inte med på att reklamera dem.
Jula har i alla fall en vettig kundservice och inte inställningen att kunden alltid är ute för att luras…
Enda jag köper på Biltema nu är briketter, de är rätt hyfsade och känns bra på något sätt att elda upp skiten. 😬
Jula har i alla fall en vettig kundservice och inte inställningen att kunden alltid är ute för att luras…
Enda jag köper på Biltema nu är briketter, de är rätt hyfsade och känns bra på något sätt att elda upp skiten. 😬
Köpte en fyra droppslangar på Biltema, det droppade från tre av dem. Gick tillbaka med den fjärde och sa att den inte funkade. Då frågade han om den läckte. Jag hann tänka att han var helt dum i huvudet men han försökte bara skoja till det litemattias.rask skrev:
Mitt problem med Biltema är retur/reklamationsavdelningen. Köpte en solcellsventilator som inte laddade efter någon vecka. De satte dit ett vanligt AA-batteri och sa att det inte är något fel på den. Köpte två växthus för pallkragar och de rostade sönder totalt. Fick höra att de inte tålde att förvaras ute och därför gick de inte med på att reklamera dem.
Klicka här för att svara