Efter studenten renoverade Gustaf familjens toalett i källaren, trots att han aldrig gjort något liknande tidigare. Här berättar han om sina lärdomar och varför han tycker att fler borde våga renovera badrummet själv.

Du kan läsa artikeln här: 19-åring renoverade toalett – en nybörjares bekännelser

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
”Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag helt säkert!” - ett citat som tillskrivs Pippi, men det är faktiskt inte något hon säger i någon av böckerna eller filmerna.

Men jag älskar det ändå. Man vet ju inte om man är bra på något förrän man provat det ordentligt.

• Gilla
MrDizzy och 7 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Bra jobbat!

Bra jobbat! Inspirerande :)

pacman42 pacman42 skrev:
”Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag helt säkert!” - ett citat som tillskrivs Pippi, men det är faktiskt inte något hon säger i någon av böckerna eller filmerna.

Men jag älskar det ändå. Man vet ju inte om man är bra på något förrän man provat det ordentligt.
Har börjat leva efter den devisen själv på flera aspekter i livet, och jäklar vad man lär sig på det! Ibland gör man fel, då får man göra om. Men då vet man ju sen hur man ska göra rätt. 👍🏻

• Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Följde projekttråden lite och är förbannat imponerad av både resultatet och insatsen. Sen hade jag kanske valt andra färger men smaken är ju som baken. Och som som sagt, resultatet är ju galet bra. Det där ska pojkvaskern 😆vara förbannat stolt över.

• Gilla
  • Älska
Jamtstårscha och 5 till
  • Laddar…
Suvi5700
pacman42 pacman42 skrev:

Jag tror det var Lotta på Bråkmakargatan som sade det.

Suvi5700
Duktig påg

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag tror det var Lotta på Bråkmakargatan som sade det.
Nej, det är en förvrängning av en annan sak som hon sa till Tommy.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Instämmer med övriga. bra jobbat. Detta kommer du ha nytta av hela livet!

pacman42 pacman42 skrev:
Nej, det är en förvrängning av en annan sak som hon sa till Tommy.
"-hur ska jag kunna veta det när jag aldrig har försökt?"

• Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Är det bara jag som är nyfiken på kattrevyn

• Haha
AndersPS
  • Laddar…
Bra jobbat och nu har du ju bra c.v. för framtida uppdrag👍

Excel
Bra jobbat! Att våga genomföra saker man inte provat innan är en mycket bra egenskap. Föräldrarna måste vara stolta över grabben.

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Är det bara jag som är nyfiken på kattrevyn
Vi som gått gymnasier i Lund är bekanta med detta då alla större skolor har en uppsättning av en pjäs i 3an, Katterevyn är Katedralskolans 🥳

• Gilla
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.