Lite kuriosa är att huset säljs av Vranjes, fd landslagsspelare i handboll.
Läget är fantastiskt men det finns kanske lite osäkerhet med tanke på att man ska bygga ut järnvägen ett stenkast bredvid.

TRJBerg
Färgsättning för försäljning.

För 20 mille får jag ett minst lika fint hus i Dalsland/Värmland på lagom avstånd från något samhälle med en bra bit skog och mark till. Tycke och smak, visst, men jag förstår inte folk som kan lägga såna pengar på ett boende där man har grannarna i knäet. Eller, okej, då har man förmodligen också pengar att lägga på något ställe ute på Österlen :)

Kapsyl Kapsyl skrev:
För 20 mille får jag ett minst lika fint hus i Dalsland/Värmland på lagom avstånd från något samhälle med en bra bit skog och mark till. Tycke och smak, visst, men jag förstår inte folk som kan lägga såna pengar på ett boende där man har grannarna i knäet. Eller, okej, då har man förmodligen också pengar att lägga på något ställe ute på Österlen :)
Ett internationellt respekterat universitet och grund och gymnasieskolor av mycket hög nivå driver nog viss efterfrågan, kombinerat med en hel del möjligheter till kvalificerade arbeten, och vad jag vill minnas låg brottslighet och hög trygghet

• Gilla
Pin
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Ett internationellt respekterat universitet och grund och gymnasieskolor av mycket hög nivå driver nog viss efterfrågan, kombinerat med en hel del möjligheter till kvalificerade arbeten, och vad jag vill minnas låg brottslighet och hög trygghet
Du betalar ändå många miljoner mer för enbart läget. Skulle jag behöva köpa mig bostad i trakten finns det motsvarande betydligt rimligare (men ändå mer än jag skulle vara villig att skyffla ut) på spotthåll utanför stan (Sandby, Dalby, Staffanstorp, Hjärup etc)

M mawno skrev:
Lite kuriosa är att huset säljs av Vranjes, fd landslagsspelare i handboll.
Läget är fantastiskt men det finns kanske lite osäkerhet med tanke på att man ska bygga ut järnvägen ett stenkast bredvid.
Den flygande köttbullen!!! 🤩

P
Kapsyl Kapsyl skrev:
[…] ett boende där man har grannarna i knäet.
Men är det inte lite dålig insyn från grannarna på den där tomten?

Tycker det ser ut som grannen till vänster har fönsterutsikt rakt in på uteplatsen.

Kapsyl Kapsyl skrev:
Eller en rejäl gård i bra skick (med kakelugnar!), en nybyggd 24-bäddars fjällstuga och en restaurang precis vid Klarälven, för bara 16 miljoner tillsammans!

https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-klaralvdalen-torsby-kommun-osebol-42-21495386

https://www.hemnet.se/bostad/fritidsboende-10rum-branas-torsby-kommun-raven-19-21450753

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Eller en rejäl gård i bra skick (med kakelugnar!), en nybyggd 24-bäddars fjällstuga och en restaurang precis vid Klarälven, för bara 16 miljoner tillsammans!
Och så vitt jag vet ligger Torsby på behörigt avstånd från stambanorna, det gör ljudmiljön betydligt bättre!

(Men mäklaren, varför heter inte jag Trollåker i efternamn...!? Synd att de hann först.)

• Haha
Anna_H
  • Laddar…
P
Anna_H Anna_H skrev:
en nybyggd 24-bäddars fjällstuga och en restaurang precis vid Klarälven
[länk]
Man får väl börja med ett sätta ett tak över uteplatsen, skulle jag tro. Är det f.ö. någon som känner igen CTC-grunkan på bild #35? Det står inte så utförligt om uppvärmning i prospektet.

Restaurang? Jag ser ett stort kök med vidhängande matplats som rymmer cirka tio personer Iofs kan nog en duktig kock åstadkomma mat i restaurangklass där.

I prospektet står även "uthyrningspotential, med intäkter på cirka 350 000–500 000 kronor per säsong efter avdrag för uthyrningskostnader till Branäs".
Vad handlar det om? Kräver kommunen beskyddarpengar?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.