2 091 läst ·
25 svar
2k läst
25 svar
Fredagshuset: Lyxigt gathus i hjärtat av medeltidsstaden Lund
För 20 mille får jag ett minst lika fint hus i Dalsland/Värmland på lagom avstånd från något samhälle med en bra bit skog och mark till. Tycke och smak, visst, men jag förstår inte folk som kan lägga såna pengar på ett boende där man har grannarna i knäet. Eller, okej, då har man förmodligen också pengar att lägga på något ställe ute på Österlen 
Ett internationellt respekterat universitet och grund och gymnasieskolor av mycket hög nivå driver nog viss efterfrågan, kombinerat med en hel del möjligheter till kvalificerade arbeten, och vad jag vill minnas låg brottslighet och hög trygghetKapsyl skrev:
För 20 mille får jag ett minst lika fint hus i Dalsland/Värmland på lagom avstånd från något samhälle med en bra bit skog och mark till. Tycke och smak, visst, men jag förstår inte folk som kan lägga såna pengar på ett boende där man har grannarna i knäet. Eller, okej, då har man förmodligen också pengar att lägga på något ställe ute på Österlen![]()
Du betalar ändå många miljoner mer för enbart läget. Skulle jag behöva köpa mig bostad i trakten finns det motsvarande betydligt rimligare (men ändå mer än jag skulle vara villig att skyffla ut) på spotthåll utanför stan (Sandby, Dalby, Staffanstorp, Hjärup etc)A ajn82 skrev:
Eller en rejäl gård i bra skick (med kakelugnar!), en nybyggd 24-bäddars fjällstuga och en restaurang precis vid Klarälven, för bara 16 miljoner tillsammans!Kapsyl skrev:
För 20 mille får jag ett minst lika fint hus i Dalsland/Värmland på lagom avstånd från något samhälle med en bra bit skog och mark till. Tycke och smak, visst, men jag förstår inte folk som kan lägga såna pengar på ett boende där man har grannarna i knäet. Eller, okej, då har man förmodligen också pengar att lägga på något ställe ute på Österlen![]()
https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-klaralvdalen-torsby-kommun-osebol-42-21495386
https://www.hemnet.se/bostad/fritidsboende-10rum-branas-torsby-kommun-raven-19-21450753
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 656 inlägg
Och så vitt jag vet ligger Torsby på behörigt avstånd från stambanorna, det gör ljudmiljön betydligt bättre!Anna_H skrev:
(Men mäklaren, varför heter inte jag Trollåker i efternamn...!? Synd att de hann först.)
Man får väl börja med ett sätta ett tak över uteplatsen, skulle jag tro. Är det f.ö. någon som känner igen CTC-grunkan på bild #35? Det står inte så utförligt om uppvärmning i prospektet.Anna_H skrev:
Restaurang? Jag ser ett stort kök med vidhängande matplats som rymmer cirka tio personer Iofs kan nog en duktig kock åstadkomma mat i restaurangklass där.
I prospektet står även "uthyrningspotential, med intäkter på cirka 350 000–500 000 kronor per säsong efter avdrag för uthyrningskostnader till Branäs".
Vad handlar det om? Kräver kommunen beskyddarpengar?
Redigerat:
Klicka här för att svara