1 986 läst ·
33 svar
2k läst
33 svar
Dömd kriminell får behålla huset
Sida 1 av 3
På konsumentens sida
· 3 636 inlägg
Går inte att styrka att huset köpts med pengar från brottslighet.
Du kan läsa artikeln här: Dömd kriminell får behålla huset
Du kan läsa artikeln här: Dömd kriminell får behålla huset
De har nog väldigt många gjort. Jag känner nog ingen som inte har jobbat svart eller dragit av lite för mycket resor i deklarationen och indirekt kunna lägga mer pengar på hus.O skrev:
Brottslighet absolut, kanske inte den grövsta dock.
Det handlar väl om ALLRA och Ernstberger som tog pensionärernas sparpengar...
Huset som nämns här står väl skriver på frun.
https://nyheter24.se/nyheter/ekonom...nder-ernstberger-fangelsestraff-villa-och-fru
Huset som nämns här står väl skriver på frun.
https://nyheter24.se/nyheter/ekonom...nder-ernstberger-fangelsestraff-villa-och-fru
Du har väl inte köpt ett hus mha att ha lagt på 1000 mil i körersättning? Detta handlar ju om organiserad brottslighet och det är väl jättebra att man kan komma åt dessa.M maria01 skrev:
Bara genom att samköra register (operation klöver i Helsingborg) som tidigare inte varit tillåtet så kan man fånga upp ca 40 miljoner från organiserad brottslighet på 5 dagar. Personer som nolltaxerar och ändå har pengar utan att kunna styrka var dem kommer ifrån. Förstå hur mycket pengar det handlar om.
Det handlar inte om milersättning...
vi pratar då om stora företag och små som sysslar med skattebrott hela tiden halva östermal djursholm lidingö som behöver beslagtas dåDr Benz skrev:
Du har väl inte köpt ett hus mha att ha lagt på 1000 mil i körersättning? Detta handlar ju om organiserad brottslighet och det är väl jättebra att man kan komma åt dessa.
Bara genom att samköra register (operation klöver i Helsingborg) som tidigare inte varit tillåtet så kan man fånga upp ca 40 miljoner från organiserad brottslighet på 5 dagar. Personer som nolltaxerar och ändå har pengar utan att kunna styrka var dem kommer ifrån. Förstå hur mycket pengar det handlar om.
Det handlar inte om milersättning...
Redigerat:
Så för att det finns människor som luras, ljuger, stjäl pensionärernas livsbesparingar, snyltar på andra och vägrar ta del i gemensamma kostnader för vårt samhälle så är det något vi alla böra sträva efter eller.....?M maria01 skrev:
Köp hans bok så kanske du bidrar till hans omkostnader, moral får väl någon annan hantera!
tror du missa poängen helt nuA Abies koreana skrev:Så för att det finns människor som luras, ljuger, stjäl pensionärernas livsbesparingar, snyltar på andra och vägrar ta del i gemensamma kostnader för vårt samhälle så är det något vi alla böra sträva efter eller.....?
Köp hans bok så kanske du bidrar till hans omkostnader, moral får väl någon annan hantera!
Ekonomisk brottslighet borde i första hand bestraffas ekonomiskt. Tex böter motsvarande 100 gånger det ekonomiska brottet. Kan man inte betala detta inom rimlig avbetalningsplan blir det fängelse. Då spelar det ingen roll om huset är skrivet på frugan. Antingen betalar frugan eller så åker mannen i fängelse. Det blir kännbart oavsett.Redaktionen skrev:
Sånt trams de hittar på som gör livet lätt för brottslingar och svårt för rättsväsendet. Vad man använt pengarna till är helt oväsentligt så länge det inte är ett brott i sig. Att köpa ett hus är knappast olagligt.Redaktionen skrev:
Bra att det testas. Dessa beslag som görs hur som helst är totalt rättsvidrigt. Häromdagen såg jag på 'Gränsbevakarna Sverige´ hur dom plockade av en killa 7000 kr för att han hade skulder.
När han bad om ett kvitto så bara skrattade hon. -Kommer inte att hända. Aldrig att vi ger kvitton på det som tas i beslag.
Så poliser och tullare ska kunna gå runt och plocka av pengar av folk hur som helst , utan att ens lämna ett kvitto?
Då är vi jäkligt nära diktatur.
När han bad om ett kvitto så bara skrattade hon. -Kommer inte att hända. Aldrig att vi ger kvitton på det som tas i beslag.
Så poliser och tullare ska kunna gå runt och plocka av pengar av folk hur som helst , utan att ens lämna ett kvitto?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 968 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 968 inlägg
Jag har inte sett programmet så jag vet inget om det. Tar tullen eller polis något bör man rimligen få ett kvitto Ja, men diktatur får du nog slå upp vad det är, för det är inte ens nära.I Ingvar 58 skrev:Bra att det testas. Dessa beslag som görs hur som helst är totalt rättsvidrigt. Häromdagen såg jag på 'Gränsbevakarna Sverige´ hur dom plockade av en killa 7000 kr för att han hade skulder.
Om du har en skuld och undviker att betala/ göra rätt för dig. Så är det jättebra att du blir tvingad att göra rätt för dig på ett eller annat sätt. Om du inte gör rätt för dig så förbrukar du snabbt dina rättigheter. Det är alldeles för mycket daltande. Folk utnyttjar detta och nu ser vi kontentan av detta. Allting måste stramas åt.I Ingvar 58 skrev:Bra att det testas. Dessa beslag som görs hur som helst är totalt rättsvidrigt. Häromdagen såg jag på 'Gränsbevakarna Sverige´ hur dom plockade av en killa 7000 kr för att han hade skulder.
Frågan är om du kommer att resonera på samma sätt när kronofogden tar din bil som du lånade ut till en kompis, och inte visste att han hade skulder?Dr Benz skrev:
Om du har en skuld och undviker att betala/ göra rätt för dig. Så är det jättebra att du blir tvingad att göra rätt för dig på ett eller annat sätt. Om du inte gör rätt för dig så förbrukar du snabbt dina rättigheter. Det är alldeles för mycket daltande. Folk utnyttjar detta och nu ser vi kontentan av detta. Allting måste stramas åt.
Jag säger inget om att man tar egendom från de som har skulder, om man vet att dom faktiskt äger grejerna.
Det jag vänder mig emot är det rättsvidriga i att helt random plocka grejer utan att kolla vem som faktiskt äger dom.