P
Pligg85: Låga siffror. Såg det som helt naturligt att bygga eget och något som fler skulle göra. Få välja helt och hållet vad man vill ha och sen flytta dit, sälja gamla boendet till ett ungt par som i sin tur köpte sitt första hus. Tveka inte om man överväger att bygga, helt klart en kul resa.
3 svar · 272 läst
K
Kallens: [citat] Det har den nog aldrig gjort, då vi haft exportledningar längre än vi haft ett rikstäckande elnät.
17 svar · 1,1k läst
J
Jaggatagga: [citat] Allt annat lika så kommer ju priserna stiga av lättnader på lånekraven. Dock får man ju tänka på att man som säljare får trängas lite om det byggts upp en propp så det är inte säkert att det är fördelaktigt vänta.
4 svar · 358 läst
P
P28: [citat] Det ser ju ut att vara dubbelt så många borstrullar och sprutmunstycken jämfört med PCL4. För 500kr mer (riktpris) så är det nog värt det tycker jag. Den bör iof bli tyngre men bör vägas upp av att den borstar helt enkelt mer på samma tid. Hade 250 m2 trall vid förra huset och det hade vart nice med den då. Jag har PCL4 och tänker väl inte uppgradera direkt, men hade inte
12 svar · 4,3k läst
P
Project Mellangården: [citat] Det var ju det jag skrev ovan. Om så renoveringskostnaden varit 7 mkr hade 12,7 mkr varit ett väldigt bra pris. Det ger ett kvmpris på 105 tkr. Så billigt kommer man inte över nuförtiden, även om Kungsholmen inte är dyraste stadsdelen i Stockholm.
108 svar · 20,6k läst
X
x2swe: [citat] nu har jag läst.. läst igen och igen..tycker mig inte hitta er rekommendation till vad man gör om man har kiselbehandlad altan..
82 svar · 73,8k läst
·
Andreas Nydahl
Andreas Nydahl: En sån grannfejd påminner nästan om den berömda grannfejden uppe i Nedre Vojakkala.
5 svar · 2,2k läst
P
Perplexus: [citat] "Regler är till för idioter. Vi andra använder sunt förnuft." (Oscar Wilde) Om det man vill göra inte skadar någon annan känns det dumt att följa detaljplaner från före kalla kriget istället för sitt eget förnuft. Men tyvärr är det ju samhället vi lever i...
20 svar · 5,3k läst
C
cpalm: [citat] Ja men precis, så det sträcker sig utanför det konsumenträttsliga, menar jag.
20 svar · 1,4k läst
J
J00: [citat] Finns helt klart en gräddfil till statligt ägda attraktiva fastigheter men det är nog fler än kulturarbetare som kvalar in där.
18 svar · 2,3k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Riksbanken meddelar idag att man lämnar styrräntan oförändrad. Kriget i Mellanöstern skakar marknaderna och gör framtiden svårbedömd, samtidigt som både inflation och tillväxt kan ta nya vägar. Man varnar för snabba kast i penningpolitiken. Du kan läsa artikeln här: Riksbanken lämnar styrräntan oförändrad på 1,75 procent
0 svar · 177 läst
M
Martin_72: Och i resten av Sverige då? Vad kostar en snickare i tex luleå skellefteå kiruna pajala Arjeplog Sorsele m.m ? Kanske kommer en uppföljning! Eller som vanligt
11 svar · 4,2k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Låter som ett gryende kaos i klass med skjutfältsutredningarna 2004. Drabbades själv av detta lokalt, men det löste sig i slutändan. Lite jobbigt med nyköpt tomt när det kommer in en spelare från ingenstans som visar sig ha rätt att göra som de vill.
4 svar · 941 läst
Redaktionen
Redaktionen: Här listar vi månadslönerna i snitt för snickare, elektriker och rörmokare med flera, samt vilken utbildning man kan gå för att bli skicklig på yrket. Du kan läsa artikeln här: Snittlöner och utbildning hantverkare - snickare, elektriker, rörmokare, målare m fl
0 svar · 321 läst
P
pmd: [citat] En icke fackmannamässig utförd renovering, minsann. Jag undrer om husägaren har en för lång son …
1 svar · 684 läst
P
polaris78: [citat] Om det vore något som köptes i stor skala av vanliga löntagare så skulle det finnas hos varje handelsträdgård.. Att det finns extremfall där folk som är för rika för sitt eget bästa eller kommuner med storhetsvansinne beställer fullstora träd och betalar dessa kostnader är inte speciellt vanligt även om det såklart förekommer.. men ser man till hur liten marknaden är så
130 svar · 22,1k läst
·
Appendix
Appendix: Som alla säger. Om man har ett svårsålt objekt går man på Hemnet. Annars är det mäklarens sida (som fångas upp gratis av Booli) som gäller.
30 svar · 4,1k läst
·
R
Robert-san01: Positivt överraskad över att någon i denna serie i stort sett klarar budget! Blev fint och förvaringen i trappen var riktigt smart.
20 svar · 6,2k läst
K
Keld: [citat] Det behövs inget tillstånd för att sätta upp en åtelkamera. Det finns vissa regler kring det, men tillstånd är inte med på den listan.
39 svar · 6,5k läst
·
Excel
Excel: Hemnet är borta om två år. Om fem år kommer inte dessa sajter existera. AI kommer paketera allt vi behöver på annat mer ändamålsenligt sätt. Troligtvis kommer mäklarna också försvinna inom 10 år för att ersättas av någon som enbart visar objektet. 🙂
22 svar · 6,5k läst
R
Rotekopp: [citat] Tja, det var inte mycket bättre... Jag har använt Vaughan 20 i massa år på byggen, funkat mycket bra till det mesta, både spika och formsätta. Lite stor för inomhusjobb dock.
10 svar · 1,5k läst
·
S
SueCia: [citat] Ja det handlar väl om referensramar. Städerskorna i kommunala bostadsbolaget tjänar runt 30 000 i månaden, 10 000 över en anställd städerskas lön är definitivt inte en bra lön i min värld. Jag ser inte ner på Städerskor som personer, men de är definitivt bland de absolut mest okvalificerade jobbet man kan ha. Bra återupplivning :)
55 svar · 8,5k läst
P
Pligg85: I grund och botten bra med större frihet och här i norr i mitt område finns det effekt. Tyvärr kommer det bli högre priser pga detta då norr inte är isolerat. Kostar det inget mer så kommer jag maxa mina 16A/11kW till bilen efter mellan 16-20 på kvällarna istället för 8A/5,5kW mellan 22-06. Kommer krävas mer effekt när det redan är pristoppar. Finns bara 2 till alternativ och det
1 svar · 276 läst
E
emilvikstrom: Jag vet i alla fall att det finns folk på vissa nätbolag som har det som arbetsuppgift att hitta elstölder.
50 svar · 8,3k läst
·
mexitegel
mexitegel: @Marlen Eskilsson Wohooo! Det blev ett test.- kul! 🤩❤️. Nu ska här läsas 👍.
22 svar · 5,6k läst
·
S
sofftis: [citat] De som sålde till lotterierna fanns i spanien och sålde alltså inte via dörr. Dessutom sålde de till flera stora bolag vilket inte gör det bättre men det var inte bara S-lotterierna som blev lurade att de var justa. Larmbolagen har egna säljare.
19 svar · 3,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.