Senaste inläggen
blackarrow: [citat] Är det det här citatet som du nämnde tidigare (#12691) som du åsyftar när du säger alla kan installera solceller i lokalnätet? "Slutsatsen är att kostnaderna för att förstärka nätet är ett potentiellt problem beroende på vem som får stå för finansieringen och att solceller i lågspänningsnätet har en god framtid då det krävs en enorm ökning av producenter för att
Alfredo: [citat] Ja absolut. Jag fick dock intrycket att det handlade om mer än så men jag kanske misstolkade det som skrevs.
Pastornpå norralund: Den får ingen gnista har bytt tändstift plockat ner tändspolen putsat till den skulle kolla vidare då upptäckte jag att denna delen bar väldigt varm? Batteriet stod på laddning men det känns väldigt fel att den blir så varm. Är det någon som har några tips
John Vikner: [QUOTE="breakman, post: 6668869, member: 20722"] Om jag kommer ihåg rätt från när parkeringen gjordes 2015 så grävdes det ur, las markisolering, bärlager 0-50 (nånstans mellan 20-40cm) och sen 0-8 som ett "slitlager" ovanpå. Tycker bärigheten är god och har ett par bilar
mexitegel: Regel 1a är att alltid följa tillverkarens monteringsinstruktion - annars riskerar du att nekas ersättning av försäkringsbolaget vid en eventuell skada. Såvitt jag känner till kan man inte blanda blå och grön.
Unikt namn: [citat] Han ska byta färg på sin lambo köra ifrån Polisen såklart. (Som i denna episka film) [MEDIA=youtube]Q1M0HCfYEPE[/MEDIA]
hempularen: [citat] Offerta är bara en av flera webtjänster med oseriösa byggare. Som sagt, se till att få dit en bes. man omgående. Om de inte klarar att mäta in plintplacering, så finns det rätt många andra mått de kan ha misslyckats med också. Eller förståelse för hur huset skall monteras ihop.
tergo: Ja du behöver https://www.biltema.se/bygg/vvs/vvs-verktyg/ovriga-vvs-verktyg/haltagare-for-diskbank-o-35-mm-2000046401
dasun: Hej, fjädern behöver spännas på detta sätt. Hoppas det förklarar bättre. Med vänlig hälsning
gustavholm: [citat] Jag hade tänkt montera själv och företagen jag nämner är garageexperten och turner door samt portmästarna Har läst om outl1 och den blir det inte
Gjutjärn: [citat] Ah, bra aspekt där! Är dock lågt ifrån att greja med detta.. den kostar mig ca 3700 kWh per år vilket kostar mig ca 6800 kr per år.. det är för lite pengar för att orka lägga ner tid och pengar för att ordna något smart. Då har jag andra projekt just nu som ger mig mer pengar :) Kanske sen i framtiden att man tittar på en frånluftsvärmepump.. men payofftiden på en sådan
e345k: Hej, Håller på med en köksrenovering och ska dra om ett ventilationsrör enligt bild. Idag går det i bjälklaget mellan våningarna, precis bakom köksväggen (ligger i innertaket i rummet bredvid). Jag behöver kapa det och dra om det så det kommer ut i innertaket i köket. För att göra det behöver jag ta ett hål i åsen och leda om röret till facket bredvid. Det här är ganska precis
hempularen: Låter nog som du borde diskutera det med jurist. Ex. villaägarförbundets jurister som en start. Jag har för mig att villaägarförbundet har drivit några sådana här principiellt viktiga case rörande gatukostnader tidigare "åt de drabbade". Här är det ju både en fråga om hur man formellt gör, och vad som är bäst strategi.
Marcussellin: Är det någon här som har koll på när HS014 dyker upp i Sverige? Ser att folk längre upp i tråden går och suktar på en liten behändig rackare.
tommib: Spelar inte någon roll. @sottias klev in igår med ett oerhört snyggt första inlägg och identifierade Intenoswitchen. Det var en lösning som förekom förut för att kunna använda befintliga antennuttag utan att behöva boxar till varje TV. Coaxen är alltså en utgående kabel till TS, inte inkommande. Det stärks av att den går upp på vinden där den troligen fördelas ut till alla
Purre: [citat] Du ska ha en vanlig slang där emellan. Inget problem heller eftersom den aldrig är trycksatt. Datorn släpper bara på vatten när den är dags och i andra änden är det öppet så. Haft liknande själv i flera år utan problem. Slangen sväller aldrig då den inte kan ha vatten i sig som expanderar av värme.
GK100: [citat] Jag tror inte det kan hjälpa ditt problem inget som nämnts i tråden tyder på det. Det är nog inte heller någon lösning i ditt fall med klen sladd före eller lampor osv. Hade förbrukningen varit högre hela tiden kunde sladden hjälpt men i båda fallen även om lampa är praktiskt orealistiskt kommer spänningen stiga när maskinen står standby och lösa ut på samma sätt. Med
Kramla: [citat] Hon verkar rätt stadig ändå fast blicken avslöjar att hon tog några före maken😂
Alfredo: [citat] Och någonsin har haft under hela livet, tillsammans med livets alla lönespecar och livets alla andra dokument som på något sätt behandlar inkomster och utgifter. Lite svårt tycker jag nog allt att det är.
Bitterhetsakademin: [citat] Forskare är varken bättre eller sämre än människor i allmänhet. Många har låtit sig köpas och presenterar de resultat som anslagsgivaren önskar. Det är stora pengar inblandade i den gröna omställningen se bara på turerna kring Northvolt och Stegra. Att växthusgaser har en påverkan är det nog få som förnekar men det finns fler faktorer som kan vara minst lika
Hesta Gård: Får tacka för alla svar! Det blir nog att byta rören också, om inte rörmokaren mot förmodan tycker det är helt vansinnigt. Även om plasten i rören förmodligen håller 50 år till, så är rördelarna bara ihohskjutna, och tätas med någon slags gummipackning, som kanske inte håller lika länge. Dessutom är rören nog inte tillräckligt bra fästa vid reglarna för att uppfylla dagens
hempularen: Jag har undvikt Klarnas fakturabetalning. Betalar alltid med mitt mastercard kreditkort. Då blir ev. konfilkter mellan mastercard och företaget/klarna som strular. Men jag har egentligen bara råkat ut för betalningsstrul med internetköp en gång. Då var det Bygghemma, som strulade, kommer inte ihåg om betalningen på något sätt hade med Klarna att göra. Då när jag tänkte reklammera
Johan Gunverth: [citat] Ett system från mitten av 90-talet som fungerade bra var Adobe Acrobat Capture. Oftast helt felfritt, ingen aning vilken underliggande system som användes men det kan ha varit tesseract. Man kopplade till dokumentskanner och fick ut en PDF med sökbar text. Löjligt dyrt, tror det var 1:-/skanning. Hårdvarunyckel som förbrukades och enbart Windows (3.1, 95). Sedan fanns ju ABBYY och
Kramla: Hej Håller med de svar du fått tidigare, riv ner o gör rätt. Du frågar om vart fukten kommer ifrån, en till två bilar in/ut varje dag med snö, is och allmänt fukt/slask lär ju ta vägen någonstans!? Hur ser ventilationen ut i garaget för det är stor fuktighet som måste ventileras ut?, sen är det så att ju lägre temperatur du håller så når kylan längre in i konstruktionen och
Tjrex: Hur står det i monteringsanvisningen till fönstret? Så som det står där hade jag gjort. Fogmassa kommer inte bli bra över tid.
Polgarsson: Hur gick det med det här? Har nära nog exakt samma projekt på gång i samma del av världen. Tycker det är hopplöst att hitta lättillgänglig konstruktör och KA.
Dilato: Byt ut den där kopplingen till en ny nästa gång du meckar med den så slipper du problem i framtiden. Den svarta ringen som ska täta mot oringen ser ut att vara både skadad och felvänd, den tjockare änden ska vara mot den vita klämringen, den tunnare delen ska gå in i kopplingen och pressa mot oringen. Det finns en bra bild på hur den ska se ut i inlägg #30