Hej!
Jag skulle vilja ha en ledslinga som går under ”kjolen” på min altan. Den kommer vara dold men lysa neråt för lite mysbelysning. Vill även kunna dimmra upp så det blir lite starkare belysning ibland.
Jag har tittat på olika lösningar men hittar inget riktigt vettig. Har ni några förslag?

Längd är ungefär 25meter runt
Gärna kunna styra via mobil (har Plejd till annan belysning)
Dimbar.

hoppas nån har tid o hjälpa mig att knåpa ihop nått!
(På bilden är det inte helt färdigt, jag är ingen snickare men har gjort mitt bästa ;) men där ser ni kanske hur jag tänkt lite!

IMG_8435.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska den slingan alltså gå på utsidan av altanen, primärt vara på som svag belysning varje kväll?
Samt att du vill ha mer ljus vid enstaka tillfällen? Fasadbelysning, som kan skifta till att lysa upp tomten?

Jag har inte en lösning på en enda slinga som kan ge dig allt. Själv har jag (för länge sedan) satt en slinga som jag kan styra på distans av och på, lagom ljus för "mys och navigation".
Vill jag ha kraftigare ljus enstaka tillfällen tänder jag andra lampor.
Enkelt och fungerar.

Jag har inte Plejd, samt har inte koll på dagens utbud, men det låter för mig som du behöver två olika system för två olika behov. I alla fall om det ska vara enkelt, och hanteras på distans, kanske också billigast i längden?

Spikbjörn Spikbjörn skrev:
Ska den slingan alltså gå på utsidan av altanen, primärt vara på som svag belysning varje kväll?
Samt att du vill ha mer ljus vid enstaka tillfällen? Fasadbelysning, som kan skifta till att lysa upp tomten?

Jag har inte en lösning på en enda slinga som kan ge dig allt. Själv har jag (för länge sedan) satt en slinga som jag kan styra på distans av och på, lagom ljus för "mys och navigation".
Vill jag ha kraftigare ljus enstaka tillfällen tänder jag andra lampor.
Enkelt och fungerar.