Senaste inläggen
Krilleman: [citat] Ja får du plattan i sig att ligga "rakt" utan brunnen i, så är det ju regeln som tar i brunnen, precis som @Demmpa nämner ovan!
Bitterhetsakademin: [citat] Israel i sin nuvarande form skapades genom Europas dåliga samvete och skulle utan detta inte tillåtits bedriva sin aggressiva politik och strävan efter livsrum. Vad gäller ondska och människoliv på sitt samvete är kommunismen en solklar segrare, ingen annan ideologi har skördat så många offer. Vad gäller arabernas stadsbildningar är mycket en konsekvens av kolonialismen där
DanielSt81: [citat] Jag sa inte att jag inte har några grannar. En till höger och en till vänster. Sen blir det flera hundra meter till nästa med lite skog emellan. Så har nog inte isolerat mig i en bubbla. Men om ena grannen står på kvällen när det är mörkt och stirrar in genom mitt fönster i flera minuter kan jag inte anse det som en normal grej som ger trygghet. Finns skillnad mellan att
Purre: Här är två andra sidor med bilder https://www.yankodesign.com/2026/07/19/a-35m%C2%B2-summerhouse-designed-like-a-space-habitat/ https://www.archdaily.com/1092472/econeo-summerhouse-saga-space-architects
Dilato: [citat] Nej, det finns onda människor som ställer till ett helvete för miljarder människor och där världen faktiskt skulle vara bättre utan dom. Hitler, Stalin,Mao, Netanyahu och hans lakej Trump, diverse diktatorer ( inkl ayatollor)..det finns säkert fler Men inte går dom att jämföra med Palme?
JohnKlint: Gaaah, ett jävla jobb bara i och med korsvirket!😰
lars_stefan_axelsson: [citat] Nu förstår jag inte? Har du en nolla fram redan i gruppen som matar spis och ugn? I så fall så behövs det ingen till. En trefasgrupp med tre "äkta" faser behöver bara en nolla. (Ursäkta om det sagts ovan precis hur det är upplagt, jag har bara skummat och inte lusläst.)
surglad: Tröttnade på dåliga blad till multiverktyg så köpte på mig en bunt. Hittills bra kvalitet från CMT
Saelen: jag vet att sängen räknas som möbel men vill ändå nämna sängben som separat hinder
Civilpolisen: En uppföljning är på sin plats! Tack för inlägg i debatten! Det kan säkert vara till hjälp för andra, så får man tro! Så får man tänka! Vi blev kontaktade av en ny mäklare som ville ha in lite säljobjekt som referenser. Han sa att han skulle göra en fin försäljning och det blev ingen annonsering och inga digitala fotspår på Hemnet. Helt min stil! Kalas! Han sa att 3
PP2019: Det är en äkta Makita laddare. Ingen pirat. Några år gammal bara. Har en likadan. Bra pris.
AndersMalmgren: [citat] Funka över förväntan, full batteri när vi kom tillbaka till bilen trots halvklart väder
Håbbe01: Har du kollat menyn Inställningar pelletsbrännare och leta upp Optovakt.
Fideliox: [citat] Ja kanske det kunde gått. Har denna hemma som nog funkat? https://www.byggmax.se/lim-fogmassa-2in1-bostik-p180011 Jag satte en skruv lite snett och lite djupare i hålet. Sågade av skallen på den gamla och limmade dit. Ser ok ut och verkar sitta. Får hoppas det funkar tills den dagen vi bytar matta. (Såklart ingen kritisk grej, mest störigt)
Bjober: [citat] Badar i kväll. Kom att tänka på en funktion som jag tycker är bra. I nedre röret mellan tunna och panna så sitter det en klaff , som en backventil. Då kan man fylla pannan och börja elda innan hela tunnan är fylld. Min klaff läcker ganska mycket nu men är byggt helt i svartplåt. Förvånad att det hållit så länge ändå.
Gooli: Lägga emellan en kvistfri plankstump av bättre kvalitet kan rädda en känslig yta när man lyfter med domkraft.
Swamp: If you don't suceed at first ta in fler folk och ta I mer!
Marsman80: Jobbat med inredningen och golvet i hönshuset idag. Fått värpredena och sittpinnarna på plats. Både går att enkelt ta bort med hjälp av lyftgångjärnen. Fick in plastmattan men har inte bestämt hur jag ska göra i hörnen. Antagligen kapar jag alla lister 1 dm över golvet så att det blir mindre hörn att hantera. Några tips hur man får ytterhörnen bra? Läst om kemfog men känns som
Bubbas666: Jag köpte mitt hus för några år sedan och har nu insett att takfötter är rötskadade. Huset är ombyggt och utbyggt i omgångar och det innebär att vissa delar av kåken ( som har ett plåttak) har en gammal hedlig vind på delar av kåken men på just den sidan av huset där jag upptäckte att taket är rötskadat så är det ett såkallat parallell tak. Parallell tak anses som en
nissebrun: [citat] När diskmaskinen hemma slutade att fungera här om veckan och jag misstänkte att cirkulationspumpen inte pumpade som den skulle visade det sig att själva ”impellern/skovelhjulet” som satt på elmotorns axel gått isär använde jag faktiskt just Biltemas plastsvetsning till att limma ihop den. Ska bli spännande att se om den står emot värme, tryck och varvtal. Har bara kört
ricebridge: [citat] Inte våra inte! Dem är det full fart på trots robotgräsklippare.
Elroboten: "20 000 kWh, villa, 266 m², 49% mer än genomsnittet ..." En medlem har fyllt i sin elförbrukning. Jämför din elförbrukning
Marsman80: [citat] Snyggt golv. Hur fick du till hörnen på plastmattan så snyggt? Hade du professionell hjälp?
Laaajna: [citat] X. Mörrum Skulle använda skärbrädan till många goda charkbrickor eller ostbrickor
Farmarskruv38234: Jag har sökt och forskat på en hel del olika lacker. Det är lite tokigt då de flesta bra lacker som faktiskt stoppar lukt är menat för inomhusbruk, men då jag vill ha ett lack som stoppar lukt och som fungerar även i ett uthusklimat så går det inte. Borde jag lämna allt lackande till den dag då jag faktiskt tar in skrivbordet? Tycker ni jag borde överväga att ta in skrivbordet redan
Odi et Amo: Du kan sätta en vattenspridare för att påskynda processen. En fördel är att ni har en hårdare uppfart, om det inte sjunker undan tillräckligt så blir det lerigt/dammigt.
fredand44: Märkligt, så du menar att om du sågar av en bräda så har du några mm kvar innan den går igenom? Jag hade en sådan där Bosch, första utgåvan (tror den kom i en senare sen som möjligen var lite mindre i allt). Hur som helst glömde jag att kolla kolen efter ganska mycket körande, ca 10-15 år. Huxflux så skar rotorn då kolen var slut och bara dess kopparhållare rev mot rotorn. Suck.