Tackar! De där behöver min bandsåg.

Z z_bumbi skrev:
Tackar! De där behöver min bandsåg.
Jag har en mindre modell (utan spärrskaftsmekanism tyvärr) på bandsågen, funkar kanon där också 👌🏻😊

Min fru trodde det var en ny toalettborste och jag fick hejda henne i sista sekunden.

Bahco hålsåg med förlängare placerad på en metallhylla framför en tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men det är alltså en Bahco hålsåg med förlängare. Ska sätta en Freshventil i tegelvägg.

Bahco hålsåg med förlängare mot en trävägg, används för att installera en ventil.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Dilato och 12 till
  • Laddar…
Rickard.
En StrongHand bordslåstång, så här i efterhand när jag har provat lite så skulle jag ha köpt två på en gång, jag gillar veven.

StrongHand bordslåstång med vev monterad på en fot, liggande på en metallbänk. Proof of concept med T-mutter för stabilitet.
Skapa konto

Knåpade snabbt ihop en liten fot som lirar med mitt lilla bord. Den skruvas i en T-mutter som kan lämnas lite lös eller skruvas fast beroende på vad som behövs för jobbet.

Bild på mitt proof of concept.
En StrongHand bordslåstång monterad på ett litet bord med en fot, fastsatt med en T-mutter, som visar ett proof of concept för lättare arbete.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 12 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Min fru trodde det var en ny toalettborste och jag fick hejda henne i sista sekunden.

[bild]

Men det är alltså en Bahco hålsåg med förlängare. Ska sätta en Freshventil i tegelvägg.

[bild]
Är man lite hård i magen kanske det ändå är en sån som behövs? 😂

• Haha
  • Gilla
Manhunter och 4 till
  • Laddar…
Tröttnade på dåliga blad till multiverktyg så köpte på mig en bunt. Hittills bra kvalitet från CMT

• Förpackningar med CMT multiverktygsblad för trä, 34 mm och 68 mm, med Japan-toothing och snabb kapning.
    Skapa konto
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
S surglad skrev:
Tröttnade på dåliga blad till multiverktyg så köpte på mig en bunt. Hittills bra kvalitet från CMT
Roligt att höra. Jag fick precis hem två klingor till en cirkelsåg från dem.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
B
S surglad skrev:
Vart hittar man dessa till vettigt pris?

Inget köp, men en stilla undran.

Jag har troligtvis varit nyfiken på fel saker och klickat på något (nä, inget sådant 😉). Nu får jag en omåttlig snedfördelning annonser för magnetiska rengöringsmaskiner. Sådana där med nålar i hårt stål som vispas runt i ett bad för att skava bort beläggningar. Ser ju väldigt käckt ut…

…men fungerar det?

Alltgår Alltgår skrev:

[bild]

[bild]
Behöver man en speciell borrmaskin för denna också eller? Hade eventuellt behövt ta ett hål i tegel för LLVP

B breakman skrev:
Vart hittar man dessa till vettigt pris?
Vettigt är ju klart relativt. Köpte på cuttingtools, ungefär 75 kr/st för raka och 100 kr/st för triangulära. Hoppas att dom håller länge.

• Gilla
breakman
  • Laddar…
N naikon skrev:
Behöver man en speciell borrmaskin för denna också eller? Hade eventuellt behövt ta ett hål i tegel för LLVP
Passar i vanlig 13 mm chuck. Jag tänkte sätta den i borrhammaren, men utan slag då.

• Gilla
naikon
  • Laddar…
Blev en till knipex till samlingen
En tång från märket Knipex ligger på ett rött underlag, fortfarande fastsatt på sin förpackning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Blev en till knipex till samlingen
[bild]
Så länge som äkta hälften inte klagar finns det alltid plats för +1. 👍

• Älska
trojlee
  • Laddar…
Köpt och köpt, Bosch skickade mig detta enligt deras pro deal då jag köpt verktyg för tillräckligt mycket.

• Förpackning av Bosch Professional Li-Ion batteriladdarset, innehållande två ProCore 18V batterier och en laddare, på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.