Hej!

Köpt en Bosch PCM 8s begagnat på Blocket och har problem med att klingan inte går tillräckligt djupt. Oklart om det har funkat tidigare - har ej använt den mycket. Har någon en idé om vad det kan vara?

• IMG_8740.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_8741.jpeg
    Skapa konto
MultiMan
Kan vi få bättre bilder och inte bara extrema närbilder? Jag har inte använt en sådan Bosch, men det bör ju gå att se rätt lätt varför den inte går ner som den ska. Videoinspelning när du försöker är ännu bättre.

Har du läst instruktionsboken hur man hanterar alla inställningar?

Jag har en liknande Bosch. Det finns en spärr, har du kollat att den inte är i?

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Ska försöka fixa en film och bättre bilder.

Vilken spärr menar du? Det finns en spärr som låser den i "rese-läge" - men den är inte i.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Är väl denna. Vänster sida.

Oj fel maskin.. Men är väl samma princip.

• Screenshot_2026-08-07-16-37-46-680_se.prisjakt.pricespy-edit.jpg
    Skapa konto
Det där är väl djupanslaget? - samma princip som min bild 2 - och där ser man att skruven inte tar i anslaget.

Det står 210 mm på klingan och enligt googling skall PCM 8S ha 216 mm. Är det de 3 millimetrarna du saknar?

J jihe skrev:
Det står 210 mm på klingan och enligt googling skall PCM 8S ha 216 mm. Är det de 3 millimetrarna du saknar?
Min såg är en äldre modell av PCM 8S och den ska ha 210mm - är ganska säker på att det är original-klingan som sitter i.

Det är inte bara spärren till klingskyddet som krånglar? Ungefär så där långt brukar dom gå om inte spärren släpper.

Skräp eller spån någonstans som begränsar rörelsen?

Nej, kan inte se någonting som är ivägen - har gått över med dammsugare och trycklyft.

Någonting är skumt med spärren till klingskyddet - det "snappar" inte tillbaka som det ska vilket gör att det går att trycka ner armen utan att trycka på knappen. Man måste manuellt trycka till den så den går tillbaks ordentligt. Hur jag än manuellt trycker den tillbaks påverkar det inte sänkdjupet dock.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.