248 läst ·
10 svar
248 läst
10 svar
Hjälp med Bosch PCM 8s kap/gersåg - klinga går inte hela vägen ner
Hej!
Köpt en Bosch PCM 8s begagnat på Blocket och har problem med att klingan inte går tillräckligt djupt. Oklart om det har funkat tidigare - har ej använt den mycket. Har någon en idé om vad det kan vara?
Köpt en Bosch PCM 8s begagnat på Blocket och har problem med att klingan inte går tillräckligt djupt. Oklart om det har funkat tidigare - har ej använt den mycket. Har någon en idé om vad det kan vara?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 005 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 005 inlägg
Kan vi få bättre bilder och inte bara extrema närbilder? Jag har inte använt en sådan Bosch, men det bör ju gå att se rätt lätt varför den inte går ner som den ska. Videoinspelning när du försöker är ännu bättre.
Har du läst instruktionsboken hur man hanterar alla inställningar?
Har du läst instruktionsboken hur man hanterar alla inställningar?
Nej, kan inte se någonting som är ivägen - har gått över med dammsugare och trycklyft.
Någonting är skumt med spärren till klingskyddet - det "snappar" inte tillbaka som det ska vilket gör att det går att trycka ner armen utan att trycka på knappen. Man måste manuellt trycka till den så den går tillbaks ordentligt. Hur jag än manuellt trycker den tillbaks påverkar det inte sänkdjupet dock.
Någonting är skumt med spärren till klingskyddet - det "snappar" inte tillbaka som det ska vilket gör att det går att trycka ner armen utan att trycka på knappen. Man måste manuellt trycka till den så den går tillbaks ordentligt. Hur jag än manuellt trycker den tillbaks påverkar det inte sänkdjupet dock.
Klicka här för att svara