38 689 läst ·
545 svar
39k läst
545 svar
Taktält, campervans overlandning
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
Vi kör en liten tur med bilen. Ett lifehack som funkar bra med korta stopp är att köra kylen på några grader under måltemp när man kör tex 4 grader istället för 6 och när man stannar höjer man till tex 8. Batteriet används inte alls då. 
Installerade också en modulär uppdatering på cigarettuttaget på min ecoflow
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så har jag också kört, ställer ner på 3° sen upp på 5-6° , men jag gillar ju kall öl 🙂AndersMalmgren skrev:
Vi kör en liten tur med bilen. Ett lifehack som funkar bra med korta stopp är att köra kylen på några grader under måltemp när man kör tex 4 grader istället för 6 och när man stannar höjer man till tex 8. Batteriet används inte alls då.
[bild]
Renoverare
· Stockholm
· 21 014 inlägg
8 grader är sweetspot om man vill dra lite batteri när man bara har 100W panel
och en 8C öl är mycket mer nice än kylklamps kall öl efter en dag på cykeln
https://dreamtrip.se/I Incinerator skrev:
Helt fantastiska reseberättelser och de sätter massa tuffa "overlanders" med höjda 4wd-bilar på plats rejält med sin gamla Saab, vilka vägar de körde! Läste allt när de var ute och läste om en del nyligen, man blir ju lite avundsjuk.
Den får man läsa. Mer för att jag alltid gillat SAAB, och många gånger suktat över den, tror jag - nu oöverkomliga, Topolan. Jag är själv inte alls sugen på att bila i Ryssland, men en upplevelse och bragd lär det ju vara. Jag har för mig att några få topola gjordes även för SAAB 9000, vilket är en fantastisk bil som i bekvämlighet matchar (eller överträffar) moderna bilar som tex VW Passat mfl. Tyvärr var väl kvaliteten varierande, men iallafall bättre än tex VW Passat.J jliljeha skrev:
till och med för saab 9-3 https://en.wikipedia.org/wiki/ToppolaJ JohanLun skrev:Den får man läsa. Mer för att jag alltid gillat SAAB, och många gånger suktat över den, tror jag - nu oöverkomliga, Topolan. Jag är själv inte alls sugen på att bila i Ryssland, men en upplevelse och bragd lär det ju vara. Jag har för mig att några få topola gjordes även för SAAB 9000, vilket är en fantastisk bil som i bekvämlighet matchar (eller överträffar) moderna bilar som tex VW Passat mfl. Tyvärr var väl kvaliteten varierande, men iallafall bättre än tex VW Passat.
finns flera liknade för andra märken av bilar med
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden