Vi kör en liten tur med bilen. Ett lifehack som funkar bra med korta stopp är att köra kylen på några grader under måltemp när man kör tex 4 grader istället för 6 och när man stannar höjer man till tex 8. Batteriet används inte alls då. :)

Installerade också en modulär uppdatering på cigarettuttaget på min ecoflow

IMG20260806145841.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi kör en liten tur med bilen. Ett lifehack som funkar bra med korta stopp är att köra kylen på några grader under måltemp när man kör tex 4 grader istället för 6 och när man stannar höjer man till tex 8. Batteriet används inte alls då. :)

Installerade också en modulär uppdatering på cigarettuttaget på min ecoflow

[bild]
Så har jag också kört, ställer ner på 3° sen upp på 5-6° , men jag gillar ju kall öl 🙂

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
8 grader är sweetspot om man vill dra lite batteri när man bara har 100W panel :) och en 8C öl är mycket mer nice än kylklamps kall öl efter en dag på cykeln

I Incinerator skrev:
Jag såg för några år sedan en bild på ett thaiforum på en svenskregistrerad Saab 900 med en Topola camper, bilden var tagen i Karon på Phuket.
https://dreamtrip.se/

Helt fantastiska reseberättelser och de sätter massa tuffa "overlanders" med höjda 4wd-bilar på plats rejält med sin gamla Saab, vilka vägar de körde! Läste allt när de var ute och läste om en del nyligen, man blir ju lite avundsjuk.

J
J jliljeha skrev:
[länk]

Helt fantastiska reseberättelser och de sätter massa tuffa "overlanders" med höjda 4wd-bilar på plats rejält med sin gamla Saab, vilka vägar de körde! Läste allt när de var ute och läste om en del nyligen, man blir ju lite avundsjuk.
Den får man läsa. Mer för att jag alltid gillat SAAB, och många gånger suktat över den, tror jag - nu oöverkomliga, Topolan. Jag är själv inte alls sugen på att bila i Ryssland, men en upplevelse och bragd lär det ju vara. Jag har för mig att några få topola gjordes även för SAAB 9000, vilket är en fantastisk bil som i bekvämlighet matchar (eller överträffar) moderna bilar som tex VW Passat mfl. Tyvärr var väl kvaliteten varierande, men iallafall bättre än tex VW Passat.

J JohanLun skrev:
Den får man läsa. Mer för att jag alltid gillat SAAB, och många gånger suktat över den, tror jag - nu oöverkomliga, Topolan. Jag är själv inte alls sugen på att bila i Ryssland, men en upplevelse och bragd lär det ju vara. Jag har för mig att några få topola gjordes även för SAAB 9000, vilket är en fantastisk bil som i bekvämlighet matchar (eller överträffar) moderna bilar som tex VW Passat mfl. Tyvärr var väl kvaliteten varierande, men iallafall bättre än tex VW Passat.
till och med för saab 9-3 https://en.wikipedia.org/wiki/Toppola

finns flera liknade för andra märken av bilar med

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.