MultiMan
Spännande val för mig. Blir ett sällsynt tillfälle då jag röstar olika lokalt respektive till Riksdagen OCH dessutom är ett av partierna ett jag aldrig röstat på tidigare i mitt liv. Ett etablerat parti, så ingen runda arkivet-röst.

Det har under min livstid aldrig stormat så mycket som det gör i världen nu. Obehagligt.

Jag har alltså bestämt mig, men det har varit det svåraste valet hittills av de 11 jag hunnit med. Detta blir nummer 12.

• Gilla
Boxer63 och 5 till
  • Laddar…
"He, he tänker jag. Ni skulle bara veta 😉."

Då är det alltså extremcentrism? 😉

• Haha
  • Gilla
Anotaren och 5 till
  • Laddar…
Jag kommer nog att rösta på centerpartiet för att få en motvikt mot miljöpartiet och vänstern, ser ingen anledning till att hålla det hemligt 🤗

• Gilla
  • Wow
klaskarlsson och 5 till
  • Laddar…
M
Oj, det här är modigt av Bygga Hus! Givet vis kommer jag att rösta! På vad? Min ensak. Väldigt lätt att politiska diskussioner spårar ur därför lyfter jag på hatten och säger väldigt modigt! Bygga Hus😉

• Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
TheImprovisor
Ja, det har jag. Sedan länge.

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Får man uttrycka sig politiskt utan att bli "canslad" enligt forumreglerna 5.8?
Oerhört tvetydigt @Marlen Eskilsson om ni önskar ha en diskussion om ämnet.

Nja, jag håller mig neutral beträffande partitillhörighet innan annan moderator säger annat.

Men givetvis VET jag vad jag ska rösta på utan att meddela vad.
Men jag kan bara berätta sanningen i mitt eget verkliga perspektiv.
För jag verkligen har upplevt mycket dom senaste 10 åren.

Det har aldrig varit någon diskussion i den frågan som byggarbetare i verklighetens SweaRike, beträffande hyresrätters bisittare efter 2015.

Få verkar veta sanningen, för den får inte berättas enligt somliga.

Redigerat:
  • Gilla
David__11
  • Laddar…
Kommer å rösta likadant sen den dagen jag fick rösta första gången, å visste vad jag skulle rösta på innan man fick rösta..
Kommer inte ändra mig under min livstid..

Claes Sörmland
Nej, jag har inte bestämt vem jag ska rösta på i de olika valen.

Det är ju enklare att veta vilka man inte vill ska få mer inflytande och makt än vilka man vill ge en röst. Det är ju även denna gång ett val mellan pest och kolera eftersom partierna tenderar att skapa en ideologiskt icke sammanhängande gegga av åsikter i sakfrågor. Och ju större partierna är desto mer urvattnad och taktiserande med tramsiga sakfrågor måste deras politik vara för att inte skrämma bort de där mittenväljarna som avgör valet.

• Gilla
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 22 till
  • Laddar…
Krilleman
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nej, jag har inte bestämt vem jag ska rösta på i de olika lagen.

Det är ju enklare att veta vilka man inte vill ska få mer inflytande och makt än vilka man vill ge en röst. Det är ju även denna gång ett val mellan pest och kolera eftersom partierna tenderar att skapa en ideologiskt icke sammanhängande gegga av åsikter i sakfrågor. Och ju större partierna är desto mer urvattnad och taktiserande med tramsiga sakfrågor måste deras politik vara för att inte skrämma bort de där mittenväljarna som avgör valet.
Jag håller med.

Det ena blocket påstår att invandring är oerhört nödvändig...
Det andra blocket påstår att invandring nått sin yttersta gräns...

Man ska inte bli blind av att vissa påstår detta med väldigt stora ord.
Tex kvantifierad... 🫥

• Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Får man uttrycka sig politiskt utan att bli "canslad" enligt forumreglerna 5.8?
Oerhört tvetydigt @Marlen Eskilsson om ni önskar ha en diskussion om ämnet.

Nja, jag håller mig neutral beträffande partitillhörighet innan annan moderator säger annat.

Men givetvis VET jag vad jag ska rösta på utan att meddela vad.
Men jag kan bara berätta sanningen i mitt eget verkliga perspektiv.
För jag verkligen har upplevt mycket dom senaste 10 åren.

Det har aldrig varit någon diskussion i den frågan som byggarbetare i verklighetens SweaRike, beträffande hyresrätters bisittare efter 2015.

Få verkar veta sanningen, för den får inte berättas enligt somliga.
"Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se."

Min tolkning är att inom detta ryms t.ex. tankar och åsikter kring den så kallade tvångsblandningen som Socialdemokraterna pratade om för ett par år sedan. Hur man som villaägare ska tänka och agera när kommunen vill bygga hyresrätter m.m. mitt i det lugna villaområdet. Jag tror det finns många medlemmar med nyttiga erfarenheter de kan dela med sig av.

• Gilla
cbrolin och 3 till
  • Laddar…
Klart man vet. Alltid röstat blått och blir det igen.

Bara kolla hur fanskapet i miljöpartiet uttryckt sig sista dagarna. Inget nytt för visso men MP och V är så skadliga för Sverige så det kommer bli jobbigt för sossarna att ta i dem med tång. Sen ser man klipp ifrån Pride och inser att det finns mycket galenskap i vår vardag så klart de kan få röster...

Men som sist är de väl S så maktkåta så de säljer ut sig totalt bara maggan får sitta på en stol.

Bara kolla vad det funkat bra med stöd av SD nu. Eller? Mycket har hänt och det känns som det går mestadels åt rätt håll.

Exakt vad skulle vara bättre med ett rött styre? Vad gjorde de för bra under deras sista mandatperiod?

Vi ska värna om miljön men vi är till landytan 0.3 % av världens landyta (0,08% räknat med hav) och till befolkning 0,13% i lilla Sverige. Men det låter som vi ska bära upp hela jordklotet i våra beslut och levene.

Våra 0,13% medborgare ska betala skatter och avgifter som kommer sänka oss och det kommer göra exakt noll för klimatet.

• Gilla
  • Arg
  • Älska
Lindgrenski och 32 till
  • Laddar…
Ja!
Och kommer rösta lika i kommun och riksdag.

Hade hoppats på jämnare opionsundersökningsresultat men nu ser det kört ut . Nu kommer Helldén in och skall börja härja.

• Ledsen
  • Gilla
  • Arg
Emanuel01 och 8 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Hade hoppats på jämnare opionsundersökningsresultat men nu ser det kört ut . Nu kommer Helldén in och skall börja härja.
Skulle varit ett kunskapskrav för att få rösta

• Gilla
Anotaren och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.