Redaktionen
Redaktionen: Från och med måndag den 1 juli tar redaktionen på Byggahus.se ganska mycket semester. Vi ses igen i augusti. Du kan läsa blogginlägget här: Händer under sommaren på Byggahus.se
0 svar · 325 läst
13th Marine
13th Marine: Skulle jag tvätta fönsterna varje gång de blir skitiga så hade jag inte gjort nått annat på min fritid. Så det brukar bli någon gång på våren när det ljusnar till och man inser hur mycket skit vintervädret blåst på rutorna. Har också köpt en proffssats med skrapa och påläggare. Kör på ett förlängningsslaft till rollers
32 svar · 4,7k läst
K
Kjell_G: Testade att mixa vitlök på den första högen som dök upp i april. Inga nya högar efter det. Egentligen höll den till på allmänningen men blev djärvare och kom långt in på gräsmattan tidigare år men nu har inget synts till sen jag hällde sörjan i gången 👍🏻
3 svar · 1,0k läst
P
pmd: [citat] Vad innebär "fräscht"? Rent? Blir vattnet renare av att det regnar och blåser på det? Eller är det något annat?
76 svar · 9,3k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Enligt Ikea är “den sociala köksön” en av 2024 års stora kökstrender. Just köksön är kanske också den del i köket många av oss ser fram emot mest i samband med köksrenoveringar. Du kan läsa blogginlägget här: Inspiration: Köksöar i olika stilar
0 svar · 514 läst
P
pmd: De få saker som jag inte kan undvika att ha "moln"-koppling sitter på ett eget nät som är separerat från det nät som våra datorer, ipads och telefoner sitter på. Jag har inte öppnat någon port i någon brandvägg för det. Apparaterna initierar själva kontakten med "molnet" vid behov. Det bör minimera risken för intrång.
118 svar · 7,7k läst
·
C
coffie78: Gödslar gör jag på i februari. Helst när snön ligger. Slänger på 3 st 7-kilos NPK från Jem o Fix. Tomt på ca 720 kvm minus byggnader samt trädäck på ca 300 kvm Gräset växer som ogräs :) Klippt 2 gånger redan. Gräsmattan är tätt och grön redan. Bor i Blekinge.
21 svar · 3,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: För en konsument och sällanköpare av hantverkartjänster kan det vara svårt att genomskåda ett oseriöst byggföretag. Har olyckan varit framme och du vill varna andra för ett företag i forumet är det följande som gäller. Du kan läsa blogginlägget här: Berätta om sina erfarenheter av företag i forumet - så här funkar det
0 svar · 631 läst
F
Farfalle: Vill man ha en mer lättläst zonkarta så har den nu digitaliserats så man kan scrolla in sig på detaljnivå. Återfinns här: https://svensktradgard.se/tradgardsrad/zonkartan/digitala-zonkartan/
1 svar · 779 läst
Redaktionen
Redaktionen: Jag bokade just in en frågestund med vår trädgårdsdesigner i forumet. Det vill du nog skriva upp i din kalender om du behöver idéer för trädgården där hemma. Du kan läsa blogginlägget här: Fråga trädgårdsdesignern i forumet – boka söndag 7 april!
0 svar · 702 läst
Anna_H
Anna_H: Själv valde jag grå. Numera har även garageporten och taket grå nyanser. För att få in ljus i hallen när vi tog bort sidoljuset är det stora frostade glasrutor också. När det inte lyser inne ser den därför ut att vara enhetligt grå.
7 svar · 2,2k läst
·
yonna
yonna: Såååå bra! Tidigare har jag kopierat (exempelvis goda råd, vad jag ska tänka på vid inköp av LLVP, etc etc) och sparat i min ytterligt rotiga dator ... där jag inte hittar något ...
4 svar · 1,2k läst
·
G
Genomklok: [citat] Även om det är ett litet sidospår i (den väldigt intressanta) diskussionen om elförsörjningen och specifikt vindkraften måste jag kommentera på det här citatet. Fascinerande att renägarna inte anser sig kunna köpa foder om de inte får årlig intrångsersättning från vindkraften. Hur i hela världen har de överlevt hittills? Och hur klarar sig alla andra renägare som inte
2 svar · 914 läst
·
P
Pickadollen: [citat] Inte alls omöjligt! Jag får googla lite och se om jag känner igen mig 😅
9 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: 2023 års mest lästa tråd har mer än 270 000 läsningar och 6 300 svar. Jag tänkte börja det nya året med en tillbakablick på de 15 mest diskuterade ämnena under året som gick. Du kan läsa blogginlägget här: Mest lästa trådarna 2023
0 svar · 1,1k läst
Totte_S
Totte_S: Varm & god jul till redax och medlemmar. Många av oss firar minst 20 år på forumet, även om vi varit med längre. Det är en fantastisk kunskapskälla och jag önskar forumet långt liv och att alla medlemmar fortsätter dela kunskap och frågor med ömsesidig respekt!
8 svar · 1,3k läst
·
M
MrsForest: Receptet är rätt likt mitt (faster Ellens) pepparkakor. Jag har lite mer sirap och mindre ägg.. Absolut göra degen dagen innan, sen står bunken i kylen hela tiden medan man bakar. Det är årets enda kakbak i vår familj. Lussekatterna är för all del det enda bullbaket också.
7 svar · 1,4k läst
pacman42
pacman42: [citat] Min betalade sig på ett år, men jag köpte precis innan ryssen gick in i Ukraina också.
13 svar · 2,5k läst
F
fribygg: [citat] Det är klokare att tala om årtal absolut. [citat] Jag skulle tro att de flesta som började fyran i augusti redan fyllt 10år de som är födda efter terminsstart fyller 10år.
71 svar · 6,6k läst
·
N
nameloser: Finns en del matnyttigt att läsa på dessa sidor: https://skatteverket.se/omoss/pressochmedia/nyheter/2023/nyheter/detharkandugoraforattskyddadinadress.5.7d2cc99c18b24bd07c366c0.html?trk=feed_main-feed-card_feed-article-content https://skatteverket.se/omoss/varverksamhet/sammanfattningavskatteverketsforslagforforbattradfolkbokforing.4.1e51632f18a42f4ff654e5.html @Redaktören kanske att det
103 svar · 14,1k läst
P
pmd: Nej, så skrev jag inte.
188 svar · 16,2k läst
·
C
Carl Johansson: [citat] Kan ju finnas en stor vinning att få lite hjälp av någon som har erfarenhet av många olika märken av värmepumpar eftersom installatörerna oftast är begränsade till något enstaka eller få leverantörer .
9 svar · 3,6k läst
E
Erikkk: [citat] Är precis så det är. Att den ligger långt upp i fjällen. Skulle inte vilja ha så hemma, men där tycker vi det funkar kanon.
12 svar · 4,4k läst
·
TRJBerg
TRJBerg: [citat] Ja ett barn ändrar mycket.
13 svar · 5,9k läst
·
R
Ranko: Ute till försäljning igen ca 3,5
6 svar · 2,5k läst
A
AndersS: Och hittade denna av en tillfällighet när jag letade efter färg för knutar/foder. Finns färdiga staket. https://falurodfarg.com/traprodukter/staket/falu-rodfarg-staket-signatur/
12 svar · 5,3k läst
·
Düsseldorff
Düsseldorff: [citat] Absolut, men just det där avsåg ju skruv, spik, olja och färg.
26 svar · 12,1k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Byggnadsvårdsintresserad? Se hit!. Du måste bara titta på hur de har renoverat det här huset byggt 1894 innan det säljs. Du kan läsa blogginlägget här: Ambitiösaste 1800-talsrenoveringen någonsin?
0 svar · 3,2k läst
M
Mikael Goldstein: [citat] Riksbyggen har ibland valt en på tok för låg prognosränta i Ekonomisk prognos, vilket nog resulterat i ordentlig avgiftshöjning. Ekonomin är sålunda inte lika hållbar som den intygats vara.
8 svar · 3,0k läst
G
Guzzen1: [citat] En studsmatta?? Är det inte pool vi pratar om här??
28 svar · 6,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.