Bloggkommentarer
-
G14h
Poolöppning steg för steg - så gjorde vi
Guzzen1: [citat] Poolrobot i någon form helst inte en slangansluten som kopplas till bräddavloppet. Jag har en Zodiac dyr som hlvt men rent gör den och har sladd. Den fungerar bra. Den filtrerar mycket vatten och hjälper sandfiltret och man för en bra omrörning i poolen. -
M2d
Köpa osett? Bostadsrättsköp i planerad nyproduktion – recension
Mikael Goldstein: [citat] Så förhåller det sig inte alltid. -
19d
15 fina faluröda snickerier i trädgården
Lina Nord: Bilden med portalen som har fotocredd "Foto: Pinterest/Okänd" ser väldigt mycket ut som den fantastiska trädgården hemma hos Rolf & Gunilla på Villa Solhem i Rögle - https://rolfrogle.se/ Passa på att hälsa på nu på trädgårdsrundorna (Vårrundan 21 maj och på Trädgårdsrundan 17 – 16 juni) om ni befinner er i nordvästra Skåne! :giggle:(y) -
G20d
Nej, du behöver inte nät vid nedgrävd studsmatta
Guzzen1: [citat] En studsmatta?? Är det inte pool vi pratar om här?? -
-
24 Apr
Vinterstänga poolen - min första poolstängning
fremax: [citat] Tack! Kollar blomsterlandet! Med vänlig hälsning, fremax -
17 Apr
8 snygga trädäck varvade med växter
Lill72: [citat] Här behövde det tvättas flera gånger per år för att det inte skulle bli fläckigt men det berodde nog mycket på att vi har många växter och stora träd nära. Sopade gjorde jag ett par gånger i veckan beroende på årstid. Har man inte växter nära så kanske det räcker med en gång. -
-
1 Apr
Vilka är vi som besöker Byggahus.se?
Plätt Fia: [citat] Intressant att läsa. Jag hör nog till den där 7 % en som döljer var man är. Ska jag boka något så kommer ofta en sida fram med förslag på vara jag bor och där bor jag INTE. Kan vara lite knöligt om det inte går att kringgå, som när vi skulle byta ruta på bilen. Fick köra till stället och boka på plats. Å jag minns inte ens att jag har ändrat platsangivelsen. -
O28 Mar
I natt går vi över till sommartid - ta det lugnt
OskarJ: [citat] I vanliga fall så blir det runt 30 minuter promenad efter jobber för att hämta på förskolan för vår del. Nu när det börjar bli ljust på kvällarna så kan det bli ytterligare nån timma ute efter maten om ingen annan aktivitet är planerad. -
U20 Mar
Fredagsmys med Alf Folmers hus från 1954
Uppner: Hade jag haft 30-35 miljoner hade jag köpt det direkt! För det är nog ungefär vad slutsumman lär stanna på med tanke på det enorma renoveringsbehovet, tyvärr. Men - å andra sidan, för 30-35 mille får man en sjötomt i Saltis så frågan är om det ändå är värt det? Decisions decisions.. :thinking::crysmile: -
18 Mar
Tippen testar att låta oss ta med byggmaterial hem
Joakim Lindbom: [citat] Det började som en bod, sen blev det två. Sedan ett år är det en större öppen yta under tak med olika avdelningar. Funkar mycket bra, bilen kan köras in under taket. -
11 Mar
Goda nyheter för planeten - ozonlagret återhämtar sig
BirgitS: [citat] Det var väl utmärkt att katastrofrapporteringen om ozonhålet på 80-talet fick politiker i så många länder att få ner användningen så att det gav resultat och vi slapp ett alltmer utökat ozonhål. Tyvärr verkar det ju inte vara fallet för närvarande med klimatet, utan politiker föredrar i alltför hög utsträckning att stoppa huvudet i sanden. [citat] Det är bra att kunna -
A24 Feb
Nytt delforum om 3D-skrivare
axel kruse1: Intressant! Jag har också kommit in lite på 3d-skrivare man kan ha hemma och har hittat några spännande modeller. Nu gäller det bara att välja vilken man skall satsa på.... Även riktigt spännande hur framtiden för 3d-skrivare kommer bli. -
M28 Jan
Kolla in de här supercharmiga radhusen
maria01: [citat] segt projekt denna tråd är ju från 2019 på kartan ser det ut som man blir granne med ett industriområde :crysmile: -
M23 Jan
Levererade kylskåpet med helikopter
maria01: här jag sett några gånger när dom har lyft in pool eller spadad med stora kranar till innergårdar -
15 Jan
Därför raderar vi inte trådar - §5.1
Marlen Eskilsson: [citat] Det har hänt och då har vi gjort ett undantag och raderat. Och i delforum Socialt & Projekt där det handlar mer om att man själv berättar snarare än att få hjälp av andra, har man obegränsade redigeringsmöjligheter. -
M6 Jan
Ny här? Ställ en fråga i forumet!
murgröna: Vi värmer vårt hus med hjälp av LVP Mitsubishi och det fungerar. Vi ha kvar vår elpannan Nibe EVC 240 vilken vi enbart använder för varmvatten. Kan man tidvis stänga av elpannan för att återkoppla när vattentemperaturen sjunker.Tar pannan skada av detta förfaringsssätt? Detta gör vi för att spara på elen. Eller kan man komplettera med en separat VVB. Jag tycker pannan slukar för -
Dec '22
God Jul och Gott Nytt 2023!
Redaktionen: Idag är sista dagen redaktionen jobbar innan vi tar julledigt och är åter 2 januari. Du kan läsa blogginlägget här: God Jul och Gott Nytt 2023! -
TDec '22
Upp med hakan - 9 saker som är bra i elkrisen
Thomas_Blekinge: [citat] Har du alternativ till fjärrvärme? Kanske ett litet kärnkraftverk? Vad tror du hur mycket Karlshamnsverket gick i år? -
TDec '22
Inspiration: Badrum med plastmatta
TheGame: [citat] Ursäkterna Haglar :crysmile::crysmile::crysmile: -
TNov '22
Du dränerar inte med elektroosmos
ToRy: Idag dök det upp en annons på facebook från ett företag som heter Nanostone som marknadsför en utrustning som heter DryStone och använder elektroosmos. (De sysslar med mycket annat än DryStone också ska sägas, mest rengöring av sten, altan och tak...) De hävdar inte på något sätt att DryStone är en ersättning för dränering utan pratar om att bli av med fukt i källaren. Faktum -
Nov '22
Ett intressant 60-talshus på Solsidan - igen
Ulltand: Mycket fint hus! Interiört, ja det går väl att återställa.... Ser ut att ligga lågt/nära havsvattennivån vilket är en framtida risk. -
Oct '22
Fredagsmys: Är det ett ufo som landat?
makhno_: Pål Ross är ju ökänd i arkitektvärlden. Eftersom man gärna går mot strömmen försöker jag verkligen ursäkta och hitta positiva saker med det han gör. Men det. är. otroligt. svårt. Han är ju fullständigt bekymmerslös vilken man kanske kan se som positivt. Han riktar sig ju också till en viss dumrik beställare som ju måste få sitt och det är nog bara Pål som kan leverera rätt -
FOct '22
Ökar solceller husets värde? Troligtvis, men …
fsn: [citat] Gruppsol kräver även en extremt fet förskottsbetalning. Och med De långa leveranstider som nu råder så följer de inte heller reglerna om att betalning och installation måste göras samma år. -
ASep '22
Grand Designs Årets hus - snyggaste villan utses i nytt tv-program
AndersS: På Villa J hade jag gärna sett ett skjutbart glastak över atrium. Öppet sommartid och stängt vinter, energisparande för huset och får funktion som orangeri. Är ju dessutom lätt att putsa, bara kliva upp på taket från baksidan. -
RSep '22
Se upp för vedtjuvar
Rkarlsson: Vi hade en gubbe på "permobil" (trehjuling) som åkte runt och stal ved hos folk. Han passa på när det var hockey och många inte var hemma. Problemet med gubben var att han inte bara eldade torr ved. Han eldade verkligen allt som fanns att tillgå. När man passerade hans hus en mörk kall kväll så kom man verkligen in i dimman. -
Sep '22
Gröna sköna huset försvann på en killevipp
Marlen Eskilsson: Jag menade att det försvann väldigt snabbt :) Jag kunde också ha sagt att det försvann "innan jag hann säga halv fem", som en charmig liten kompis till min son sa (något han hade lärt sig från morfar som ofta var barnvakt). -
LSep '22
Tillbyggnad vi skrivit om nu till salu
Lutte: Jag behövde inte såga det själv utan det var färdigsågat så att säga. Men bortsett från huset så såg tomten trevlig ut -
Laddar...