Jenpet
Jenpet: [citat] Tack!!! ...och jag som just i detta nu skulle skicka DM till dig :-):-) Nej, jag behöver inte byta sladd men kan jag få loss den kan jag löda ihop den. Stort tack för din input!!!
2 svar · 176 läst
·
returen
returen: [citat] det svarta är så då det är när den är ny en svart bitumenlapp som man viker runt och i förlängningen minskar eller tar bort insprutningsljudet från kapilärröret det vita beigea på baksidan är permagum som tätar genomföreing från luft och på så vis minskar frost och energiförbrukning tyvätt åldras den svarta väldigt snabbt och är ingen trevlig syn men totalt harmlöst
2 svar · 177 läst
·
returen
returen: [citat] sommartid kan den frysa fast på 14 dagar om självavfrostningen klickar och 30 minuter om döören inte är helt stängd
2 svar · 244 läst
returen
returen: [citat] du tar bort hällen tar bort luftledaren lossar skruvarna längs sidan du skall byta på lossar skruvarna till ggj fiskar upp ggj uppifrån mellan ugnen och sidan
2 svar · 122 läst
returen
returen: [citat] GÄSP!
3 svar · 234 läst
·
M
miroslav_s: [citat] Hej, ville bara tackadig!!!! Hade samma problem för nån dag sedan med min Miele diskmaskin. Av en slump kom jag hit och hittade ditt svar. Bytte ut delen och nu funkar den fint! Mvh, Miro HBG
2 svar · 333 läst
O
osama_m: [citat] Fick knappt svar därför jag provade flera trådar
26 svar · 7,4k läst
·
Mårten Grahn
Mårten Grahn: [citat] Tack för svaret. Jag tänkte samma tanke att det var någon typ av flottar.
2 svar · 272 läst
·
returen
returen: [citat] antingen byttes innerlucka för 4000.- eller ansåg brukaren att det inte var lönt
8 svar · 5,7k läst
·
returen
returen: [citat] det gör alla miele äldre än 15 år
22 svar · 13,3k läst
returen
returen: [citat] skit i spolarmararna eller att spolpumpen inte går riktigt finsilen skall vara riktigt ren inget smolk öht i maskorna, handdiskas med borste
12 svar · 421 läst
returen
returen: [citat] PUH Vad mycket enklare det blev nu dra slangen kortaste vägen till diskhon maskinen har inbyggt sk vattenlås
5 svar · 222 läst
M
MikeOz: [citat] Nu två år senare så tackade styrkortet för sig, så det blir en ny maskin. Om nån är intresserad av bryggverket, som gjort typ 500 koppar, och ev några andra delar är det bara att hör av sig. I annat fall åker liket på tippen. 😆
20 svar · 15,4k läst
·
R
Rikard S: Jag inser att jag inte återkom med den slutliga lösningen. Det var avloppsslangen, naturligtvis. Den var förmodligen litet mer vikt än vad jag uppfattade. Efter litet justering så har den fungerat problemfritt. (I 2 år sedan dess)
11 svar · 6,9k läst
returen
returen: [citat] Lilla luckan?
8 svar · 1,7k läst
·
D
Det Ni inte visste: [citat] 5år på dessa brukar innebära att kretskortet är defekt med denna symptomen
8 svar · 501 läst
·
D
Det Ni inte visste: beror på vilken fyrkant som tänder upp avfrostningssensor i kalla modulen eller luft sensor utanför kan även visa avbrott i avfrostningselementet och en grej till så är fyrkanten i den vänstra eller högra siffran , är den uppe eller nere
4 svar · 344 läst
·
D
Det Ni inte visste: [citat] surhet brukar bero på att man tvättar med för låg temperatur eller den inte värmer tvättmedelslukt brukar bero på överdosering Tvätten skall gå emot glaset och bälgen hindra från att den kommer mellan trumma och balja, om man fyllt maskinen mer än till hälften så brukar den inte bli tvättad då moderna maskiner tar in för lite vatten slitage kan bero på att man väljer
5 svar · 340 läst
D
Det Ni inte visste: [citat] du glömde skriva tillverkare och modell , hur gammalt det är men det låter spontant som en dålig termostat vilket är vanligt på ikea och whirlpool
2 svar · 158 läst
D
Det Ni inte visste: [citat] nu hänger jag inte med
20 svar · 1,2k läst
·
D
Det Ni inte visste: [citat] motorn är iof borstlös men det är utan magneter fö att det är en trefasmotor
22 svar · 1,1k läst
·
Estr
Estr: [citat] Tack! Detta hjälpte mig. Har hört att kylskåp ska stå plant men på min Samsung kyl från 2024 går det inte att sänka fötterna fram så mycket så att den står plant. Får anta att det är meningen.
7 svar · 10,6k läst
E
Emil.M: Väcker liv i denna tråd. Microfunktionen på vår Husqvarna kompaktugn lade precis av. Sex år efter inköp. Ska ringa tekniker och fråga om det går att laga, annars var detta ett rejält värdelöst köp för 12000 kr.
8 svar · 5,5k läst
H
Hensås: Jag gjorde en manuell med värmefläkt på några timmar sedan har den fungerat peppar peppar.
3 svar · 291 läst
·
Ina A
Ina A: [citat] Hej, är den fixad? Har du ordnat med det? Jag har nu samma problem och vill gärna höra hur det gick till? Mvh Ina
3 svar · 2,4k läst
ingenmansland
ingenmansland: [citat] Inga ferromagneter, nej, utan elektromagneter. Så det jag menar här är spolpaketen.
10 svar · 540 läst
·
D
Det Ni inte visste: [citat] Zeolittorkning? E31 är pumpfel borde inte kunna läcka där om den inte ger felkod 15 men det kanske är luckan som är skev fast det borde ju reservdelsbytaren upptäckt är spolarmen den nedre rak och utan sprickor?
5 svar · 260 läst
·
D
Det Ni inte visste: [citat] tempfel komperssorhaveri eller köldmedelsläcka eller kondensorn täppt
3 svar · 232 läst
D
Det Ni inte visste: [citat] troligtvis något kinesiskt och du skall inte räkna med att de går att laga. hittar inga reservdelar i europa Har du tur är det bara ett ytterligare märke brandat av Vestel i turkiet det är tråkigt att ha mat i en som kanske (helt säkert) går sönder om ingen kan reparera ala minute
1 svar · 348 läst
·
D
Det Ni inte visste: [citat] Den här är nog från den rådande kinesiska eran dvs hinsene kretskorten är skit och går gärna sönder av sig själva vet inte om någon som lyckats laga dessa fast det borde gå utan byte av kort är det som gäller
1 svar · 215 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.