H
HästCina: Tack! 👍 Beställt😀
5 svar · 904 läst
·
E
erikssonkarin: [citat] Electrolux EDC67550W
3 svar · 347 läst
·
S
Självlärd: Har en Electrolux/IKEA Frostig-kyl som har börjat frysa innehållet på nedre hyllan. Har mätt temperaturen där som är 2-3 minusgrader, trots skåpet inställt på maximala 8 grader. Så frågan till den samlade expertisen här; är det lönt att ta ut en reparatör eller ska jag bita i det sura äpplet, vara nöjd med trots allt 10 års livslängd, och stötta den ekonomiska återhämtningen
0 svar · 102 läst
·
Sune Silver
Sune Silver: Har en Bosch Logxx 8 VarioPerfect där endast kombinationen kulörtvätt+Eco Perfekt fungerar. Alla andra program och kombinationer fastnar i tvättprogrammen och kommer aldrig vidare till sköljning.
0 svar · 163 läst
·
N
NOP: [citat] Vi har dem i en låda i skåpsockeln under ugnen. Bör gå att fixa med de flesta kök
11 svar · 11,9k läst
·
P
Peter Krug: Nedre spolarmen på Cylinda DM72 har slutat att rotera så disken i nedre korgen blir inte ren. Spolarmshållaren har förskjutits ca en cm vilket gör att den lyfts mot plåtkanten och spolarmen står snett. Den roterar dock ok när jag puttar på den. Har försökt trycka tillbaka hållaren men den rör sig inte. Kan snedställningen verkligen minska flödet så att armen inte snurrar? Vad kan
0 svar · 112 läst
·
D
Du och 19till: Det är svårt att avgöra bara från videon om den vibrerar onormalt
3 svar · 147 läst
R
Renoverings-Linn: [citat] Hej, jag är inte TS men svarar ändå! Jag har haft två kombimaskiner, en från Samsung som inte var särskilt bra. Kläderna var fortfarande blöta även fast jag körde torkprogrammet flera timmar och hade väldigt lite i maskinen. Och då hade jag även haft en servicetekniker där två gånger som fått byta någon del. Sedan hade jag en maskin från Hotpoint Ariston under en
23 svar · 11,6k läst
M
Maria Lindberg55: [citat] Hej Egnaledknarf:-) Kan du tänka dig att sälja pressostaten från din W 74? Har just den maskinen som jag använder för färgningar av linneplagg som är min försörjning. Med vänlig hälsning, Maria 070 655 09 19. mail@marialindberg.nu
12 svar · 12,7k läst
·
A
Aeroabuser: Varmt vatten i en tryckflaska/ spruta brukar fungera ganska bra, sen rensa hålet med tex ett buntband om det är damm/ smuts i det.
1 svar · 94 läst
·
4774
4774: [citat] Kan säga att jag har samma problem med en likadan torktummlare hur rent jag än gör den så är tvätten "skitigare" än ens innan tvätt. Ett evigt bortplockande av konstiga svarta tussar. Har haft installatör här, pratat otaliga gånger med electrolux utan att endera part anser att det finns ett , antar jag, inbyggt fel. Jag är pedant vad gäller städning, så jag skakar av allt
30 svar · 17,7k läst
·
M
marp68: Någon som vet en bra liten golvdamsugare? Just nu har jag en Electrolux ergospace, men vill kunna få plats med den i ett mindre skåp. sladden just nu är 9 m och räcker runt i hela lägenheten, men förstår att det antagligen inte finns på mindre damsugare. Att den suger bra är naturligtvis det viktigaste. Bor i lägenhet, 2:a på på 54 m2.
0 svar · 79 läst
rakt09
rakt09: [citat] vad bra! kan det ha varit värmen som fattades?? har du några bilder?
23 svar · 1,2k läst
·
theswed76
theswed76: [citat] P:16 körs i-dos pumparna. Dock funkar inte min för tvättmedel
20 svar · 13,4k läst
·
F
Festlund: Dom är väl bara ”iklickade” framåt eller bakåt. Man brukar se hur när man kikar lite närmare. Ibland kan man behöva trycka någonstans med en platt skruvmejsel för att få en ”tab” att klicka ur läge.
2 svar · 248 läst
·
K
-KenZu-: Ja, jag kan försöka se om jag kan få igång/ se om någon pump inte rör sig. Har pratat med supporten, de säger inte mer än det vi redan vet. Veck på slangen, stopp i slangen, filtret eller kass pump. Tack för dina inputs 👍
8 svar · 342 läst
·
H
Håbbe01: Enklast är att googla på reservdelar kylskåp och ta det därifrån. Finns många online
1 svar · 192 läst
·
K
kahnilainen: Hej, vi är på gång att byta kök hemma, vi har bland annat ritat lite på ett IKEA kök men vi har också tagit kontakt med ett mindre företag som finns lokalt hos oss, de har eget snickeri och har gott rykten om fin kvalité. Just denna fråga handlar om vitvaruofferten som vi har fått. Jag är inte helt nöjd med produkterna i offerten, exempelvis vill jag ha en serie 6 diskmaskin, men det
0 svar · 187 läst
·
J
jonaserik: [citat] Svårt att säga något. men normalt med dropp från någonstans, så brukar det bli en rund fläck där dropparna faller.Strax under dom blå, så är det en rund fläck. Om det kommer från en läcka kan jag inte säga. men lägg in papper på bottenplåten och kör maskinen.
5 svar · 171 läst
·
D
dacolonel: Discot fortsatte morgonen därpå. då tog ut nedre displayen och klippte sladdarna så den blev strömlös. Nu är nedre panelen släkt och ismaskinen avstängd. Men frysen 'fungerar' som den ska.
15 svar · 2,1k läst
·
gatestar
gatestar: Först ska du prova med att lossna avloppsslangen från vattenlåset, hänga den över en hink. sen ser du vid tömning om det rinner full i slangen alltså vattenstrålen ska vara lika grov som slangen. Är det inte det så har du något i slangen. om det rinner fullt så har du nog något i avloppet, har varit med om detta och då kan maskinen fungera ibland.
25 svar · 2,0k läst
K
Keyleigh: Hej, tack för tipset. Ska kolla om det kan fungera på vår tvättmaskin, som är precis identisk!
4 svar · 3,9k läst
R
Reber: Hej! Har en whirlpool tvättmaskin som låter illa i början på centrifugeringen och när den går ner i varv på centrifugering. Annars inga problem upplevs . Finns det någon som kan hjälpa mig om vad det kan vara? Tack 🙏
0 svar · 162 läst
F
fribygg: [citat] Häng torkning bör ju helst ske utomhus..
24 svar · 685 läst
M
m78: Vår spisshäll vill plötsligt inte vara med längre. Se bifogad video på hur den beter sig. Som det hörs i videon så är det något relä som slår av efter några sekunder. Man kan ibland även höra fläkten gå igång en liten stund. Vet inte tillverkare (får montera loss den först) men den är troligen installerad 2015 när köket gjordes om, och då mycket annat i köket är från
0 svar · 133 läst
·
G
gmogmo: [citat] Du behöver ladda upp bilder och söka reda på sprängskisser och bifoga så har du större chans att få hjälp. Du kan också söka på youtube. Din maskin är säkert snarlik hur många andra modeller som helst från Siemens och Bosch med snarlika lås, men ingen kan hålla reda på alla modeller.
1 svar · 145 läst
L
largab: Ladda ner manualen och läs vilka inbyggnadsmått som krävs. De flesta skåpen är vansinigt djupa nu för tiden så de sticker ut 5-10 cm utanför skåpsluckor bredvid. De flesta "fristående" ska vara just fristående, dvs de vill ha 50 mm luft både på vä och hö sida. Jag köpte E-Lux-skåp som bara sticker ut 5 cm, men med värmeelemeneten på baksidan så de fixar 60 cm mått i sidled.
16 svar · 679 läst
·
RoTe
RoTe: [citat] Nej man behöver information om själva delen som är trasig, ofta står det nummer på den, kanske tillverkare osv.
17 svar · 5,8k läst
·
J
johfo: Tja... Trodde den gamle var körd när det tog sån tid att kyla ner och de nya fanns inte hemma, så de kanske går att avboka... Känner dels att det är jobbigt när skiten krånglar men är inte helt övertyga om längre att det är något egentligt fel...
7 svar · 188 läst
T
TypRätt: Hade gissat att det är för att det är för lite skiva kvar mellan hålet för hällen o ytterkanten på skivan.
1 svar · 226 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.