Byggahus.se
Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. C

Kylskåp under 60cm??

Tusen tack! Blir att beställa en sån direkt!
    cocoo · 20 aug · 4 svar · 209 läst
  2. electroluxaren

Cylinda sverigetvätten motor går tungt

du får kolla på ebay eller "skroten" men jag tycker det är billigt för att få en tvätt som kommer att gå lika länge till -minst.
    electroluxaren · 20 aug · 3 svar · 240 läst
    ·
  3. A

Ny torktumlare - vilken variant?

Jag menade rumstempererat. Då kan man torka saker som normalt inte går.
    Anonymiserad 173289 · 19 aug · 10 svar · 354 läst
  4. Dagisak

Siemens diskmaskin programmet tar aldrig slut

Problemet löst. Det var det lilla som var kvar i röret som spökade, gjorde en avkalkning/genomkörning på hetaste med diskmaskinsrengöring o nu går den för fullt :-) Tusen tack för tipsen!!!
    Dagisak · 19 aug · 10 svar · 407 läst
    ·
  5. electroluxaren

Felsökning Cylinda Sverigetvätten

Nä detta kortet har blyfritt tenn det är därför det så här. Löd om alla reläer. Det räcker.
    electroluxaren · 19 aug · 45 svar · 13,9k läst
    ·
  6. K

Frysbox blir inte kall

Känns som det blir tippen för den då, även fast det bär emot.
    Kirre2 · 18 aug · 6 svar · 343 läst
    ·
  7. electroluxaren

Trasig avfrostning Electrolux Frys EUF2900X

nä det finns inget service program på denna Men den framtvingar en avfrostning 12 minuter efter att skåpet fått ström
    electroluxaren · 17 aug · 10 svar · 317 läst
  8. electroluxaren

Tvättmaskin, lucka läcker

bild
    electroluxaren · 16 aug · 5 svar · 231 läst
    ·
  9. J

TwinDos-problem

Har kört lite mer och fortfarande samma problem. Det blir i alla fall lödder i maskinen vad jag kan se genom luckan, och tvätten verkar bli ren. Om jag har förstått det rätt så är det endast från behållare 2 som den tar medel ifrån när man kör vittvätt, vilket är det som jag testat. Men detta är inte helt i klarskrift, så kan ju eventuellt vara lödder/medel från behållare 1.
    jonitz · 16 aug · 2 svar · 233 läst
    ·
  10. V

Diskmaskin Electrolux ESF 5649 vill inte sluta tömma

Ok. Tack för alla råd och beskrivningar. Den funkar nu, och orsaken torde vara översvämning i maskinen pga bakvatten från diskhon, vid rensning av bär där. Vi tömde och lät det lufta, rensade silar etc. Kört en cykel, ok. Undrar ännu hur den vet att nivån var hög/vatten där. Nån sorts givare verkar finnas; svamp/flottör/annat. Den är 15 år gammal, satsar på 15 år till. Vår
    ValterP · 16 aug · 17 svar · 13,0k läst
    ·
  11. electroluxaren

Element som glöder i frysen.

om den drar jfb och inte kanhållas isfritt under plåten är det nog Elementet i sig som är knas
    electroluxaren · 16 aug · 7 svar · 825 läst
    ·
  12. torbeno

Fixa felet E24/E25 på Bosch o Simens diskmaskin

[citat] Ja, e24 kan även innebära att det värde som cirkulationspump får vid starten (när maskinen testar båda pumparna) är fel. Öppnar man luckan under detta test tappar den bort sig och kör vidare. Om maskinen kan tömma vattnet och man tar sig förbi testet genom att öppna luckan så är det cirkulationspumpen som man skall byta. Ca 1400 kr kostar en sådan.
    torbeno · 16 aug · 6 svar · 256 läst
  13. Dan_Johansson

Snabbfix - E24/E25 på Bosch o Simens diskmaskin

Tre trådstarter, alla med en video, försöker du göra reklam för din Youtube-kanal? :thinking:
    Dan_Johansson · 16 aug · 1 svar · 255 läst
  14. electroluxaren

Diskmaskin Aquastop AEG

Ja det är troligt
    electroluxaren · 16 aug · 20 svar · 764 läst
    ·
  15. E

Electrolux ultraone hur ska slangen sitta?

Hallå, var tvungen att plocka isär dammsugaren för att byta motor. När jag plockar ihop den blir jag lite fundersam om slangen på bilden ska sitta på den röda eller vita anslutningen? De andra två slangarna sitter på sina vita anslutning, men jag hade för mig att denna satt på den röda. Antar att detta har något med mätning av "suget" då denna kör med automatisk anpassning av
    ecb182 · 15 aug · 0 svar · 119 läst
    ·
  16. torbeno

Siemens tvättmaskin felkod f16

Det kan säkert vara stundande läge för kolbyte men jag har ett någorlunda minne av att lucklåset på denna modell kan ge F16. Det är väldigt enkelt att byta iaf. Kostar 432 kr här https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/eshop-produktlista/00631638
    torbeno · 15 aug · 6 svar · 353 läst
    ·
  17. M

Diskmaskin med kall och varmvatten anslutning?

[citat] TACK! Det var precis något sånt jag hade tänkt mig (Y)
    MagnusHome · 15 aug · 30 svar · 996 läst
    ·
  18. ama3282

Laga gummislang/bälg i diskmaskin

Uppdatering: Lagningen höll 6 månader. Ny läcka. Beställde först https://www.reservex.se/artiklar.asp?id=32355 för 329 kr + frakt. På vägen hem från jobbet åkte jag förbi slangfirman och köpte en 5 cm lång vanlig slang med rätt innermått samt 2 slangklämmor. Slang plus 2 st klämmor kostade 25 kr. [bild] Lösningen fungerar efter test.
    ama3282 · 15 aug · 20 svar · 1,1k läst
    ·
  19. B

Avfrostad kyl/frys problem/isbildning direkt!

[citat] Vad gjorde Du åt det? Skrotade det och köpte nytt eller...;)
    bassetasse · 14 aug · 11 svar · 1,1k läst
    ·
  20. S

Siemens kyl/frys där frysen slutat att fungera

Köpte den i februari 2014, fick 40% åldersavdrag, så med självrisk avdragen fick vi ungefär hälften av vad den kostade.
    svanstrom · 14 aug · 8 svar · 350 läst
  21. electroluxaren

Dränering

Är det en side by side
    electroluxaren · 12 aug · 2 svar · 199 läst
  22. electroluxaren

Samsung tvättmaskin felkod 3E

Beror på modell ar dutursitter den i motorn annars följ kablarna från motorn
    electroluxaren · 12 aug · 23 svar · 3,6k läst
  23. J

Felkod E15 på Siemens SR45M280SK diskmaskin

Om någon får samma fel så håller diskmaskinen tätt nu, den har gått som den ska hela sommaren. :)
    Jörgen75 · 12 aug · 8 svar · 616 läst
    ·
  24. A

Tappade kork i tvålfacket Bosch serie 6 tvättmaskin

Skulle det funka med att ta en hink och fylla maskin med vatten och den åker upp så man kan plocka ut den om den ligger på ytan, eller förstör man maskinen?
    Andy78 · 11 aug · 12 svar · 991 läst
  25. electroluxaren

Slutar inte rinna efter avfrostning..

Startar du för tidigt är allt dugjort ogjort. Och det lir snabbt lika dant iqgen
    electroluxaren · 11 aug · 3 svar · 208 läst
  26. electroluxaren

Gissa ljudet (felet) på min torktumlare...

Nä jag tänkte väl det Håller dock fast vid att det är pumpen som forskar vattnet till behållaren som spökar
    electroluxaren · 11 aug · 8 svar · 289 läst
    ·
  27. optimum

Ugn (termostaten) löser ut jordfelsbrytare

Gissning. Ett av elementen är på väg att gå sönder. Hade samma problem med vår ugn där en slinga visade sig vara trasig. Oftast rätt så lätt att byta själv och hittade bra tips på youtube om hur man gör. Vår ugn var det undre värmeslingan som var trasig. Beställde ny via nätet och bytte på typ 15 minuter. Klarar normalt händiga.
    optimum · 10 aug · 5 svar · 276 läst
  28. electroluxaren

Siemens diskmaskin läcker...

Ta bort ytterluckan det är bara 6st torx20 så ser du mycket bättre
    electroluxaren · 10 aug · 3 svar · 236 läst
    ·
  29. electroluxaren

Diskmaskin brummar sen inget mer (IKEA Renlig DWTI60)

Ja och eventuellt socklen
    electroluxaren · 9 aug · 4 svar · 245 läst
    ·
  30. T

Sätta samman lucka till Bosch tvättmaskin.

här finns något om luckan som ev kan vara till hjälp https://www.byggahus.se/forum/threads/bosch-tvaettmaskin-handtaget-trasigt.283704/
    tergo · 9 aug · 7 svar · 1,2k läst
    ·
Laddar...