Vitvaror
sparx: Mjo. Det lyser ju till en stund och slocknar sen. Så 5V som går till displaykortet verkar iaf finnas ett tag. Kanske lyckas inte reläna dra för att få liv i resten av korten och allt stänger av. Har inte hittat nåt passande schema för att förstå hur det är uppbyggt. Några vietnamesiska videor på youtube bara. =)
J_B: Mina kopphållargummin i min Ikea hygienisk diskmaskin från 2018 har sett sina bästa dagar och ska man beställa nya via Ikea kostar dom nästan 300kr/st för lite gummi!!! 👀 Hittade på reservex för 184kr/st men vet nån nått ännu billigare ställe? Har kollat Amazon o där fanns det 2 för 313kr men osäker på om dom passar.
Bitterhetsakademin: [citat] Skär av med rakblad och vrid hjulet samtidigt som du drar loss det med tången, det enklaste sättet är oftast det bästa.
Strid: Lyckades ladda upp video. Symbolen upp till höger är det som dyker upp samtidigt som pipet
hfrid: Inget snack om att det är samma fel i alla fall.. känns som att den kollapsat.. blir inte lätt att få tätt.
Sass987: Har haft mejlkontakt med Cylinda idag. De tror inte det är isolering och hävdar att de finns inget där som kan ramla ner. Men de fick samma bilder som jag la till här och det syns ju att något ÄR där och ramlar ner. Och ska det inte vara nåt där så är ju bevisligen något fel. Jag gissar att det hamnat brandisolering där av misstag vid tillverkningen? Tyvärr är det min hyresvärd
Kaiissii: [citat] Såg nu att skyddet över pumpen var helt av ..
O: [citat] En aning OT, men: Det beror på vad man jämför med. Och på vad det är man skall tvätta. Vittvätt som skall bli vit och kvalsterfri är det svåraste för det kräver hög temp, 90C, och lång tid. Så där blir skillnaden i tid störst. Det är bra att kolla så får man bedöma om det är rimligt. Många maskiner har snabbprogram som man kan köra med om man har bråttom/rimliga
tjugotal: [citat] Ja, förhoppningsvis håller sig frysen igång om vi håller dörren stängd.
mbn: [citat] Började om med inställningar och var extra noga att locket till saltbehållaren var stängt. Har kört ett antal maskiner nu och inga nya fläckar.
rikard454: [citat] Jag mäter med en trådlös utomhustermometer som brukar vissa samma som de tre andra termometrarna vi har på utsidan av huset (plus/minus en grad) så den borde visa rätt tycker jag :) Har även provat med en handhållen IR-termometer som också visar samma temperatur. Jag upplever dock inte att läsk eller annan dryck är ”pissljummen”, tvärt om - man hickar till om man direkt
ZipLock: På tyska Ebay (www.ebay.de) finns gott om begagnade reservdelar till vitvaror.
axelman: Det löste sig med frysen. Ett par slump-tryckningar återställde frysen till sitt gamla jag. Tack Axelman
David Oljelund: En rapport. Från att frysen pep sporadiskt och den höll temp så tappade det helt plötsligt förmågan att hålla tempen. Symptomen som jag tidigare beskrev var mycket riktigt pga temperaturgivaren i förångaren (som sitter inne i frysen längst upp). Det oregelbundna beteendet berodde på att den gamla sensorn höll på att ge upp och fungerade ibland. När jag mätte motståndet med
Jon77: [citat] Hej! Har samma problem. Vad betyder "justera spelet på dörrens ovansida?"
Kurtivan: [citat] I #9 skrev han väl att han köpte en ny?
zarkov: [citat] Jag körde den till tippen och köpte en Siemens. Aldrig mer vitvaror från Samsung...
Eric Degaardt: [citat] Måste börja följa upp för helvete. Folk startar trådar och avslutar precis när det är dags att berätta hur det gick.
Isakare: Tog över en maskin som luktade illa. Avsedd tablett gjorde ingen verkan alls. 90 grader med klorin i alla fack 4 gånger efter varandra så slutade den lukta. Runt bäljen fick jag gnugga manuellt med tandborste, vik ut bäljen om det går på era maskiner så får ni se hur mycket mys det sitter där.
returen: W en svensk modell mycket bra maskin tyvärr vill inte kineserna hålla liv i denna och viktiga reservdelar har utgått pumpen har numera en kinesisk tillverkning och är ..... men reservdelsnummer 442028 bilden visar hannningmodellen den ursprungliga det som kommer ser inte ut så....
returen: [citat] det var det jag avsåg, dvs de två första åren är de viktiga att hålla koll på
returen: [citat] den är ju över tio år och italiensk så..... men det är enkelet att fixa om electrolux valt att ha kvar reservdelarna till denna då dvs byt kretskort troligtvis kortis i triacen till motorn går självklart att fixa men lite mer skills än vad som normalt hittas här på BH krävs
Bartek Laberg: Har samma problem, skruven i mitten går att skruva loss, men kräver newtonkraft/acceleration högre än den som trumman behöver för att börja snurra med. Med andra ord; en skruvdragare och 10:ans sexkantsbits. Har dock inte lyckats lossa några andra delar på denna sida, men tror att man måste lossa andra sidan också, och sedan försöka få loss yttre trumman/plasthöljet innan man
Leif i Skåne: Termostat ratten den svarta är VVB innertemperatur desto högre temperatur och fler kan duscha i rad. Det är blandningsventilen under som reglerar maxtempen på varmvattnet ut 50° C Så låt du tempen varar på 75° , men är det bara 1 person som duschar så är där en marginell energibesparing att sänka men varmvattnet tar slut snabbare.
returen: [citat] troligen inloppsventilen (mycket vanligt) artno 441586 https://fixpart.se/produkt/hisense-gorenje-441586-ventil-diskmaskin'
tyomka: Hej, Har nu bytt båda regulatorer. Nu funkar alla plattor som de ska. Ännu en gång, tack!
chrille_88: Vi hade samma fel nu på vår torktumlare, EH0. Felet var på styrkortet (det i bild på första inlägget). Det var flera lödningar på kortet som var dåliga. Man såg dem om man tittade noga. Efter att ha lött om dem så funkade det igen. Inga kondensatorer eller reläer var dåliga i vårat fall. Gissar att kombinationen av värme + vibrationer och dåliga grundlödningar gjorde att de med
MathiasFr: Den är nog rätt välskött, körs mindre än varje dag. Såg väldigt fräsch ut i "maskinrummet", iof första diskmaskinen jag öppnat