B
Bill Algö: [citat] det tror jag inte
10 svar · 4,9k läst
·
B
Bill Algö: [citat] kan vara denna i kombination att det läcker in luft, tex dörren är skev https://www.siemens-home.bsh-group.com/se/sv/product/12030972
1 svar · 125 läst
·
B
Bill Algö: [citat] polsk har inget gemensamt med de svenska toppenspisarna
10 svar · 3,0k läst
·
B
Bill Algö: [citat] detta är helt obra det kommer bränna det ätbara oljämt svårt att se på bilderna men en skruv uppe om du hittar hålet
2 svar · 135 läst
·
C
clemens030: [citat] Ik krijg het laatste stukje er niet in van de nieuwe slang..bang dat slang beschadigd..heb je tips
12 svar · 16,1k läst
·
useless
useless: Det är inte värre än att köra vattenkokaren några minuter.
20 svar · 464 läst
·
P
patrik.hermansson50: [citat] Det fick jag göra och även ta bort en bit av en stor sten i grunden😄
60 svar · 3,5k läst
·
B
breakman: [citat] Så är det... men den var ändå ovalt formad och låg på tvären. Kan tycka att fen borde varit rund om den lossnat när jag tog bort kyldelen.
34 svar · 9,5k läst
·
And3rs.R
And3rs.R: Vad hände med frysen? Hittade du felet? Har precis samma fel på min frys nu.
20 svar · 5,3k läst
·
JT2
JT2: [citat] Jag inser att jag formulerad mig fel. Vi får så klart ansluta fler säkringar så länge det finns plats. Det vi där emot inte får göra är att borra hål genom väggarna utan särskilt tillstånd. Vil [citat] Det stämmer. Samma säkring förser även en kyl och en frys med el (det är skåp från 2012 och det lite oklart vad dom drar).
52 svar · 3,0k läst
·
D
Diodor: [citat] Ok, tack!
42 svar · 25,4k läst
·
D
trähandtag
trähandtag: Jo när du nu påpekar ljud så var jag tvungen att steka ur stekpannan med högst effekt och då går en fläkt. Den låter inte så mycket, tycvker jag. Har inte ens tänkt på att spisen låter.
78 svar · 41,5k läst
·
F
Festlund: [citat] Åk till en riktig fackhandlare så får du rätt grejer. Krängarna på Power etc har mest koll på vilken försäkring och abonnemang som ger högst provision. 👍🏻
10 svar · 286 läst
M
mugatu: [citat] Tusen tack för att du la upp denna bild. Jag hade problemet med att diskmaskinsfronten på en standard maskin som är underbyggd inte livar med resten av ikeaköket i underkant. Mina luckor har utgått så jag kan inte få tag i rätt kulör för en maskin med lucka som monteras på fronten. Jag hade som tur var en spillbit sparad som jag sågar till och sätter i nederkant likt bilden.
33 svar · 25,9k läst
·
D
dunde: [citat] Nu är ju detta en rätt gammal tråd. Men det som är fel (tro mig har reparerat två...), det är att touchknapparna på panelen får fel spänning och börjar spöktrycka. Hur som helst, det är ett filter(kondensator) i nätdelen som är trasig. Det är lätt och billigt att laga. Det finns beskrivet på elektronikforumet: https://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?t=81857
6 svar · 1,3k läst
P
phattrance: [citat] näh, klippte bort en del av ett amazon paket och tryckte in det mellan luckan och diskmaskinen :)
6 svar · 1,5k läst
·
F
Fideliox: [citat] Yeah, mer vatten och högre temperatur förr 😉 Vore kul att se en beräkning på att köpa 1 maskin vart 20 år som förbrukar mer eller 4 st som förbrukar mindre. Både för miljön och plånboken.
56 svar · 11,0k läst
·
Annicaekdahl
Annicaekdahl: [citat] Jag tog ut kondensorn och rengjorde samt torkade den genom att låta den ligga på ett element.
20 svar · 9,6k läst
·
F
Fredde557: Tack för svaret, ska göra så. Har tömt den på vatten efter sökt på nätet och det är nu fastställt att det är när den pumpar in vatten som strömmen går.
2 svar · 126 läst
useless
useless: Jag sköljer ur vattenkokaren varje gång jag använder den. Fyller man bara på vatten hela tiden ökar koncentrationen av mineraler.
11 svar · 461 läst
·
P
Pippo99: Hej alla, Vår tvättmaskin började visa en felkod LC1 så jag kikade i manuell samt googlade och försökte se vad som var fel. Den indikerar att det är vatten någonstans där det ej ska va vatten. Jag öppnade upp baksidan och såg att det var vatten på botten av tvättmaskinen(se bilder) Jag är väldigt nybörjare på dessa grejer men tror ni det kan va den där svarta bottenslangen som
0 svar · 220 läst
·
M
MrTobbe: [citat] Du har den på din mejl nu.
109 svar · 45,5k läst
·
K
Kane: Borra ett hål lite längre in och sätt dit en nitmutter.
2 svar · 198 läst
·
D
defrost: Efter att frysen varit avstängd i 1 dag så startade jag den, placerade en trådlös termometer i den och allt ser ut att fungera och den håller jämn temperatur.
137 svar · 30,7k läst
·
S
Seregon: Vill även jag tacka @magnu för tråden! Tömde även jag säkert en halvliter klegg från både backventil och diverse slangar men nu funkar den igen.
79 svar · 46,2k läst
·
bjosu942
bjosu942: Nej, någon bygel var det inte. Det var en anka. Men nu mår maskinen bättre. Förhoppningsvis ankan också.
2 svar · 268 läst
·
B
B0jjan: Hej, har fått en felkod på min torktumlare, hc error. Och vart jag löst mig till så är det ett värmeskydd. Har rengjort maskinen, in till båda elementen. Har bytt temperatursensorn men larmet är kvar. Någon som kan komma med förslag, Bifogar bild på modell och symbolerna som visas
0 svar · 121 läst
·
J
jake_plisken: Hej, Tänkte dela med mig av min felsökning ifall någon annan hamnar i samma sits. Har en Bosch SBV48M30EU från 2015, helt inbyggd med kontrollpanelen dold på luckans ovankant. En dag var maskinen helt död – ingen display, inga dioder, ingen reaktion överhuvudtaget. Eluttaget hade spänning, säkringen var hel. Det som var märkligt var att om jag drog ut maskinen och drog logg nätkablen
0 svar · 135 läst
·
D
draje: Vet någon hur man gör för att komma åt dräneringsslangen?
5 svar · 4,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.