K
Kane: [citat] Jag är inte 100% insatt i regelverket men tror att det den gäller när man drar ut imkanal genom yttervägg. Kolla med sotare.
32 svar · 1,5k läst
N
Nordjohan: [citat] Såg att du hade variant med frånluft, ser två andra varianter där frånluften antingen går ner i sockeln alternativt cirkulerar i skåpet ? lite tveksam kring hur det kommer att bli nere i utrymmet under skåpen om luften får cirkulera runt där, lär väl smyga igenom lite fett och annat också ?
13 svar · 532 läst
·
returen
returen: [citat] precis lossa skruvarna och dra ut men det finns bara ett fall när man gör detta och det är att byta avfrostningselementet (om det går att få tagpå)
3 svar · 319 läst
·
returen
returen: [citat] kretskortsfel brukar get upp när ventilen gett upp
1 svar · 177 läst
returen
returen: [citat] är dispenser släckt så går ingenting
25 svar · 841 läst
·
K
Kristina-Tina: Jättetack till både returen och Knorren! Efter en tur till Kjell & Co blev kabeln lagad och efter lite slit kom panelerna på plats igen. Nu kör den snällt en 40 tvätt!
26 svar · 6,9k läst
·
B
boem: Ibland löser ett problem sig själv. Tänkte att kretskortet som sitter i programväljarpanelen, det som electrolux kallar användargränssnitt, kunde vara felaktigt. Monterade bort det men kunde inte se något konstigt. Efter att jag återmonterat det fungerar allt som det ska. Kanske var det dålig kontakt vid kontaktstycket.
57 svar · 9,7k läst
·
H
henke102: [citat] Tack så mycket för ditt svar 😃
3 svar · 197 läst
·
N
no16: [citat] Förutsätter att han gjorde det? Jag har ingen aning om hur mam kontrollerar det.
6 svar · 299 läst
·
O
olo99: [citat] DGC7440
100 svar · 39,3k läst
·
O
100 svar · 39,3k läst
·
returen
returen: [citat] vilken modell är det? låter som om den har glidskor som går utan på trumman till fuktighetsavkänningen
5 svar · 695 läst
·
Nilsson9208
Nilsson9208: [citat] Japp den funkar nu igen... Men jag är ju lite fundersam kring kommentaren från deras support "en reset kan åtgärda det men felet brukar dyka upp igen". Det indikerar ju att där brukar vara ett underliggande fel trotts allt... O nu går garantin ut om 2 veckor... Så man vill ju egentligen att skiten ska ha haverera igen innan dess...
4 svar · 287 läst
returen
returen: [citat] Problemet med dessa polska maskiner är att elektroniken åldras så kretskortet kan inte uteslutas som du fått förslag på. Och dessa åldras fort , man börjar se tecken runt 5år i1x är vattenintags fel, kända orsaker är att kretskortet inte öppnar inloppsventilen, flödessenorn kärvar, eller pressostaten. i det läget kan man prova att byta pressostat och brukar fungera. i
5 svar · 634 läst
Redibo
Redibo: Jag hade ett liknande problem, med ett kylskåp från Ikea (Whirlpool) i lägenheten vi bor i. Höll på att bli tokig på ett högt brummande ljud, visade sig att det inte var fläkten, utan vibration när kompressorn kör vilket fick rör att slå mot varandra alternativt förångargallret på baksidan att hamna i självsvängning. Då det är inbyggnadsskåp blev det en ovetenskaplig approach
4 svar · 524 läst
·
J
Johan Övergaard: [citat] Ta hem en fackman.
7 svar · 601 läst
returen
returen: [citat] Svårt att orientera sig på den bilden
6 svar · 262 läst
·
returen
returen: [citat] ser svensk ut troligtvis knappsatsen på kretskortet som leder när den inte skall kan kommit fukt i den värt att försöka torka ur annars ny ca 2000.-
12 svar · 489 läst
·
returen
returen: [citat] Helt klar värt att byta beroende på vattenkvalitet håller de olika länge
4 svar · 196 läst
·
returen
returen: [citat] Men om du inte får bort fläktkåpan till vänster utan att ta bort trumman så måste trumman ut! för remmen träs runt fläkthjul från vänster. bakstycket måste bort för att få ut trumman
1 svar · 119 läst
·
returen
returen: [citat] så är det dyra torkar med kort hållbarhet för att spara några ören el
16 svar · 3,8k läst
·
returen
returen: plåten skall sitta bakom panelen https://www.bosch-home.se/supportdetail/product/SMU88TW01S/04#/Tabs=section-spareparts/
6 svar · 201 läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Jahapp, det kom en tekniker och böt pump och nån mer liten detalj. Nu suger pumpen inte in nåt tvättmedel alls. Nu ska de byta yttre tvättmedelsfacket. Skjut mig.
63 svar · 5,8k läst
·
S
Simon Fredriksson612: [citat] Har en likadan diskmaskin med samma problem. Fick du någon klarhet vad problemt var och gick det att lösa?
7 svar · 4,2k läst
·
S
sannacr: [citat] Tack!! Detta fungerade för oss 🙏🏻🙌🏼
5 svar · 2,3k läst
·
returen
returen: om ma [citat] n har råd mieles kompressorer har egna serier och storlekar och brukar vara 5 ggr dyrare än storleken innan
13 svar · 1,6k läst
·
T
TypRätt: [citat] Va det med mil kostnad, undersökningstillägg, och standardpåslag inräknat? Sorry tycker bara att som oftast kostar det så man känner att de rånar den stackare som fått problem med deras produkter istället för att de står för kostnaden för att det sker så sällan att de få gånger det händer kan de bjuda på det.
15 svar · 672 läst
·
returen
returen: [citat] Jo det är ju det jag skrivit hela tiden
15 svar · 2,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.