14 336 läst ·
21 svar
14k läst
21 svar
Electrolux Diskmaskin Felkod i44
Vilken legend du är. Tack en miljon gånger, nu slapp vi köpa en ny maskin.T Tibrand skrev:Felkod i44 Electrolux diskmaskin. Nivåkännaren sitter under den halvcirkelformade utbuktningen. Kör in en kattstrypare i slitsen längst ner vid pilen och vispa runt uppåt i slitsen. Eller ännu bättre, lite tryckluft i slitsen och geggan sprutar ut. Mycket tid- och pengabesprande åtgärd. Detta tips fick jag av en erfaren reparatör och han slapp köra 5 mil enkel väg.
Mvh,
Ekonomiskt pressad småbarnspappa
Märkligt att man redan i design har sådana lösningar som i princip ber om att bli igensatta med all fett och annan gucka som blir i en diskmaskin över tiden. ECO-programmen gör heller inte saken bättre med för låg värme som inte alltid riktigt smälter all fett och tvålas upp av diskmedlets soda och natrium,silikat - oavsett disktid och det bygger sakta på.
det här med att ha pressostaten direkt ivattnet prövades för årtioneden sen och det fungerade inteX xxargs skrev:Märkligt att man redan i design har sådana lösningar som i princip ber om att bli igensatta med all fett och annan gucka som blir i en diskmaskin över tiden. ECO-programmen gör heller inte saken bättre med för låg värme som inte alltid riktigt smälter all fett och tvålas upp av diskmedlets soda och natrium,silikat - oavsett disktid och det bygger sakta på.
men det återinfördes av polackerna av någon outgrundlig anledning
troligen en nybakad ingenjör som inte lärde av historien utan viste bäst själv
från början hade inte denna plattform den här huven utan bara ett hål rätt in
till pressostaten, men det kom in så mycket skit och den slutade att funka, därefter eftermonterades huven och slutligen kom den integrerad i produktion,
och precis som du skriver så hjälper ju inte ECO.programmet till direkt.... men det är ju ett EU.påhitt som vi får leva med till swexits dagar
vår maskin räddades precis också från soptippen! Älskar detta forumet 😍
Även vi hade gett upp och var på väg att köpa nytt, när jag såg detta. 15 sek vispande med borsten, så var problemet löst! Stort tack för infon!!!!T Tibrand skrev:Felkod i44 Electrolux diskmaskin. Nivåkännaren sitter under den halvcirkelformade utbuktningen. Kör in en kattstrypare i slitsen längst ner vid pilen och vispa runt uppåt i slitsen. Eller ännu bättre, lite tryckluft i slitsen och geggan sprutar ut. Mycket tid- och pengabesprande åtgärd. Detta tips fick jag av en erfaren reparatör och han slapp köra 5 mil enkel väg.
Otroligt, löste problemet även för mig, stort tack!T Tibrand skrev:Felkod i44 Electrolux diskmaskin. Nivåkännaren sitter under den halvcirkelformade utbuktningen. Kör in en kattstrypare i slitsen längst ner vid pilen och vispa runt uppåt i slitsen. Eller ännu bättre, lite tryckluft i slitsen och geggan sprutar ut. Mycket tid- och pengabesprande åtgärd. Detta tips fick jag av en erfaren reparatör och han slapp köra 5 mil enkel väg.
Klicka här för att svara