T Tibrand skrev:
Felkod i44 Electrolux diskmaskin. Nivåkännaren sitter under den halvcirkelformade utbuktningen. Kör in en kattstrypare i slitsen längst ner vid pilen och vispa runt uppåt i slitsen. Eller ännu bättre, lite tryckluft i slitsen och geggan sprutar ut. Mycket tid- och pengabesprande åtgärd. Detta tips fick jag av en erfaren reparatör och han slapp köra 5 mil enkel väg.
Vilken legend du är. Tack en miljon gånger, nu slapp vi köpa en ny maskin.

Mvh,
Ekonomiskt pressad småbarnspappa
 
Tack som ... Har lagt ner x antal timmar med att plocka isär å rengöra för att kunna köra 1 maskin och sen har problemet kommit tillbaka, nu fungerar den som ny! Tänk om man bara hade vetat att det är en hålighet där under. Tack igen!
 
Märkligt att man redan i design har sådana lösningar som i princip ber om att bli igensatta med all fett och annan gucka som blir i en diskmaskin över tiden. ECO-programmen gör heller inte saken bättre med för låg värme som inte alltid riktigt smälter all fett och tvålas upp av diskmedlets soda och natrium,silikat - oavsett disktid och det bygger sakta på.
 
X xxargs skrev:
Märkligt att man redan i design har sådana lösningar som i princip ber om att bli igensatta med all fett och annan gucka som blir i en diskmaskin över tiden. ECO-programmen gör heller inte saken bättre med för låg värme som inte alltid riktigt smälter all fett och tvålas upp av diskmedlets soda och natrium,silikat - oavsett disktid och det bygger sakta på.
det här med att ha pressostaten direkt ivattnet prövades för årtioneden sen och det fungerade inte
men det återinfördes av polackerna av någon outgrundlig anledning
troligen en nybakad ingenjör som inte lärde av historien utan viste bäst själv
från början hade inte denna plattform den här huven utan bara ett hål rätt in
till pressostaten, men det kom in så mycket skit och den slutade att funka, därefter eftermonterades huven och slutligen kom den integrerad i produktion,
och precis som du skriver så hjälper ju inte ECO.programmet till direkt.... men det är ju ett EU.påhitt som vi får leva med till swexits dagar
 
  • Gilla
Pebo1
  • Laddar…
vår maskin räddades precis också från soptippen! Älskar detta forumet 😍
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T Tibrand skrev:
Felkod i44 Electrolux diskmaskin. Nivåkännaren sitter under den halvcirkelformade utbuktningen. Kör in en kattstrypare i slitsen längst ner vid pilen och vispa runt uppåt i slitsen. Eller ännu bättre, lite tryckluft i slitsen och geggan sprutar ut. Mycket tid- och pengabesprande åtgärd. Detta tips fick jag av en erfaren reparatör och han slapp köra 5 mil enkel väg.
Även vi hade gett upp och var på väg att köpa nytt, när jag såg detta. 15 sek vispande med borsten, så var problemet löst! Stort tack för infon!!!!
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T Tibrand skrev:
Felkod i44 Electrolux diskmaskin. Nivåkännaren sitter under den halvcirkelformade utbuktningen. Kör in en kattstrypare i slitsen längst ner vid pilen och vispa runt uppåt i slitsen. Eller ännu bättre, lite tryckluft i slitsen och geggan sprutar ut. Mycket tid- och pengabesprande åtgärd. Detta tips fick jag av en erfaren reparatör och han slapp köra 5 mil enkel väg.
Otroligt, löste problemet även för mig, stort tack!
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.