Hej! Jag ska byta ut en diskmaskin och den nya maskinen har en annan gänga på slangen för ingående vatten än slangen som är monterad under diskhon. Vilken adapter etc behöver jag för att installera slangen? Se bild. Tack! IMG_2581.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

V VeraEnPlan skrev:
Hej! Jag ska byta ut en diskmaskin och den nya maskinen har en annan gänga på slangen för ingående vatten än slangen som är monterad under diskhon. Vilken adapter etc behöver jag för att installera slangen? Se bild. Tack! [bild]
Jag förmodar att slangen från disbänksblandaren har r15 som gänga så då är det här du ska ha. https://rorfokus.se/produkt/overgan...-_UAHsFYjTcSqMSNwUPcHSLeM58W7GwhoCjuwQAvD_BwE

• Gilla
VeraEnPlan och 1 till
  • Laddar…
V Vector skrev:
Jag förmodar att slangen från disbänksblandaren har r15 som gänga så då är det här du ska ha. [länk]
Tack!! 🥳

Hej igen! Jag hittade en adapter i en låda här hemma.. dock sipprar det ut lite vatten i den, det satt ingen packning i - ska det sitta en packning i adaptern? Därför som det läcker?

IMG_2707.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

tommib
Ja, det sa sitta en packning i den.

• Gilla
VeraEnPlan
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Ja, det sa sitta en packning i den.
Tack.. då ska jag göra om och göra rätt 😊 En till fråga - räcker det att dra åt med handkraft eller ska det dras åt mer?

tommib
Handkraft ska räcka

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.