Byggahus.se
Ämne
Svar
Läst ↓
Senast
  1. T

Varning för Electrolux / Husqvarna vitvaror

[citat] Jag vet inte om miele är nå bättre. Bekanta har slängt ut miele maskiner efter 5-10. Dom betalade dessutom mycket mer för dom än vaf man annars skulle tänka. Men det kanske är tekniska finesser det tar betalt för och inte hållbarhet. Ja jag kanske är negativt inställd till hur länge maskiner ska hålla. Men jag har nog repat mer än vad jag skrev i första inlägget. Ja
    TheGame · maj '18 · 264 svar · 198,3k läst
    ·
  2. electroluxaren

Husqvarna frys håller inte inställd temp (ibland)

Kylfläkten måste du bytaför det är en jä..a skitkvalitet. Att sia din frys vet jag inte utan att tittat och get ett par olika förslag Men hela den kalla modulen med värmare givare och fläkt kostar 1500.- Byte och lite ny gas tillkommer.
    electroluxaren · 6d · 492 svar · 128,0k läst
    ·
  3. TrollMann

Induktionsspis: Risker? Fördelar? Nackdelar?

Jag har märkt att vissa stekpannor ger denna effekt, tex ICA's 28 cm 3 lagers panna, äldre gjutjärnspanna som är tunn. Det i ICA's panna (2011 års) har hällen svårt att komma igång på full effekt och det blir bara varmt i mitten. I den äldre gjutjärnspannan blir det också fläckvis varmt. I mina hultafors gjutjärnspannor blir det varmt över hela utan, samma sak med lite dyrare
    TrollMann · mar '12 · 92 svar · 91,8k läst
  4. electroluxaren

Bosch diskmaskin felkod E15

https://www.bosch-home.se/eshop-produktlista/12005744
    electroluxaren · 4d · 50 svar · 88,4k läst
    ·
  5. N

Bosch diskmaskin tömmer inte E:24-E:25

[citat] Hade ett liknande problem tills jag kom på att man behöver sätta tillbaka det vita clipset som ska sitta mellan filtret och impellern. Utan det klarar inte pumpen av att bygga upp tillräckligt tryck, skulle jag tro.
    norfre · 3 feb · 41 svar · 86,9k läst
    ·
  6. Fairlane

Diskmaskinen (Siemens) har slutat tömma diskvattnet, tips?

[citat] Tack för bra kommentarer. Det är alltid skönt att veta att man kan släppa några bitar som man varit osäker på. [citat] igår funkade maskinen två gånger i rad så jag har inte gett mig på att kolla mer än, men nästa gång den strular så ska jag kolla mer noggrant på det. Följande saker har jag redan noterat: * Häller jag vatten i diskhon så rinner det iväg med bra fart,
    Fairlane · jun '15 · 12 svar · 68,6k läst
    ·
  7. A

Siemens E 44-10 torktumlare som plötsligt stannar

[citat]
    Angabanga · mar '18 · 50 svar · 65,3k läst
    ·
  8. B

Torktumlaren torkar inte... (whirlpool)

Tips! Om någon inte vill betala 401kr för ett termostatset hos Whirlpool Sverige så gå in på Tyska www.ebay.de Har precis köpt ett set för 16€ inkl frakt till Sverige :-)
    Blandaren · feb '13 · 40 svar · 64,6k läst
  9. I

Problem med Siemens induktionshäll.

Vi har en Siemens induktionshäll 80 cm bred där kretskortet gick sönder efter drygt 2 år. Den är rätt installerad och vi bor i tätort med bra strömförsörjning. Det kostade oss över 2 000 kr. De hänvisade också till hemförsäkringen. Det är ojuste av företaget, det är ju deras produkt och ska inte ge premieökning för kunder i försäkringsbolaget. Dessutom har vi högre
    ingeborgm · apr '13 · 44 svar · 62,5k läst
  10. iMikael Lundgren

Siemens diskmaskin tar inte in vatten ibland

Bra gjort!!!
    iMikael Lundgren · nov '18 · 77 svar · 60,1k läst
    ·
  11. J

dålig värme på gasolgrill.

Riktigt dålig kvalité är det! Men det finns ju andra fabrikat att köpa!
    Joakimlo · sep '14 · 34 svar · 56,7k läst
    ·
  12. J

Bosch torktumlare stannar

För att förtydliga, det var säkringen i proppskåpet som gick. Inte den i elementet på tumlaren.
    Jack Lundquist · feb '15 · 15 svar · 54,4k läst
  13. B

Tvättmaskiner på test!!

Om du vill investera 45 kr i Råd & Röns testresultat kan du göra det här: http://www.radron.se/Tester/Vitvaror--hushallsmaskiner/Tvattmaskiner/ om inte finns det i alla fall en liten översikt där liksom på dessa två sidor som refererar till testen men även lägger till mer: http://www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/tvattmaskin.html http://www.test.se/tvattmaskiner/
    BirgitS · okt '16 · 68 svar · 52,7k läst
  14. A

Tvättmaskinen smutar ner vår tvätt!

Jag har även problem med att när man använt solskyddskräm så EFTER man tvättat plagget är det gula märken i halslinningen efter solkrämen. Helt förstörda plagg! Anita
    Anita Karlberg · maj '15 · 35 svar · 51,9k läst
    ·
  15. M

Bosch diskmaskin som slutat värma vattnet?

Hittade denna tråd och ser att den har några år på nacken, men den är lika aktuell likväl. Jag har ne Siemens Diskmaskin och den har precis som rubriken lyder slutat värma vattnet. Det är dock inte helt konsekvent utan vissa körningar blir som det skall, medans andra tvättar är med kallt vatten, dock löser den ej ut på felet eller informerar om någon felkod, så antingen finns det
    Masse1976 · okt '15 · 23 svar · 49,9k läst
    ·
  16. C

Diskmaskin Electrolux felkod ,50?

Tack för att ni alla finns♥️ Hade samma felkod på min maskin, följde beskrivningen och hittade några pyttesmå glasbitar som kommer från ett champagneglas från helgens festligheter.
    Cervera · 19d · 63 svar · 46,0k läst
    ·
  17. N

tvättmaskin låter illa

[citat] Hej! Såg att det var ett tag sedan men har du kvar några bilder eller dylikt, eller är det någon annan tvättmaskinsexpert som vet hur och i vilken ordning man plockar isär en Whirlpool så är jag intresserad. Mina lager låter också som en stenkross... /Mattias
    Nalleboda · maj '12 · 10 svar · 45,7k läst
  18. Nimajneb

Överhettad induktionshäll IKEA NUTID HIN4T

[citat] Strulande touchkontroller kan ibland lösas genom att först rengöra kontrollerna och sedan göra spisen strömlös genom att slå ifrån säkringarna i 30sek. När spisen sedan slås på så kalibreras kontrollerna. Gör detta i normalt dagsljus.
    Nimajneb · dec '11 · 30 svar · 45,3k läst
    ·
  19. J

Siemens diskmaskin felkod E15

[citat] Akta så du inte skär dej när du lägger i packningen, för den plåten är VASS!!
    jordraketen · 29 jun · 120 svar · 45,1k läst
    ·
  20. M

Tvättmaskin och tvätt stinker!

[citat] Bra påpekande det där om avloppsanläggningen, det hade jag inte tänkt på. Lut sliter säkert rätt ordentligt. Men med en bänkdiskmaskin som kostar mindre än 3000, som är tre år gammal. Här kan jag faktiskt knappt själv få ekonomi på att laga den, när den börjat diska dåligt. Det är mer av typen nödlösning, som man kan köra när det trasslar med flera års mellanrum.
    magnu · aug '11 · 27 svar · 44,5k läst
  21. S

Felkod på E-lux diskmaskin

[bild] [bild] [citat] Hej. Har samma kretskort på min Electrolux esf66860XR när jag skulle koppla tillbaka kontakterna på de olika sidorna var det en sida med 5 vinklade hon kontakter med små olikartade spår som ”omöjliggjorde” felkoppling. Trots det lyckades jag inte finna ”hanen”på den kontakten med 2 blåa trådar (exakt samma som en med 2 röda). Den med röda gick till
    sekrspo · 18 jun · 43 svar · 42,9k läst
    ·
  22. FG

Är Miele så himla bra?

Vi köpte kyl- och fryspaket från Miele för ett tag sedan och klantade oss vid monteringen så att det blev ett jack i kyldörren. En ny dörr skulle kosta runt 6000 kr om jag inte minns fel. Hemförsäkringen betalade en ny dörr och Miele kom för att montera. Efteråt ringde Miele upp och sa att de står för dörren. 0 kronor blev slutnotan för vår klantighet och försäkringsbolaget blev
    FG · apr '18 · 78 svar · 42,4k läst
    ·
  23. A

Varning för IKEAs ugnar

För 8-9 år sedan gick det bra...:D
    AndersS · 22 jan · 20 svar · 41,2k läst
  24. pinebar

40 cm diskmaskin?

80 = 60 + 20? Ta en 60-diskmskin och bygg ett smalt skåp bredvid för handdukar eller brickor. Har du inte passande luckor så kan nog en öppen lösning vara snygg också.
    pinebar · nov '09 · 7 svar · 41,0k läst
  25. H

3-årig Whirlpool tvättmaskin som stannar och rengör pumpen lampa lyser

Låter lite som felet jag råkat ut för på vår LG maskin. https://www.byggahus.se/forum/vitvaror/270010-lg-tvattmaskin-tommer-inte-ordentligt.html Där har jag bytt avloppspumpen (ca 450 kr inkl. frakt). Efter lite analys av den trasiga pumpen så verkar det som själva "pumpskoveln" har släppt från motoraxeln. Jag bytte pumpen häromdagen det verkar fungera nu, men kanske lite för tidigt
    hempularen · feb '16 · 37 svar · 40,2k läst
    ·
  26. G

Köpa vitvaror i Tyskland?

Bumpar tråden lite med en fråga (hoppas jag inte bryter mot några regler), någon som nyligen beställt från bobselektro? är mycket sugen att beställa lite från dem, skulle spara ganska mycket pengar om det går smärtfritt? mvh
    ginko · mar '16 · 22 svar · 40,2k läst
  27. Marlen Eskilsson

Tips på bra 90 cm bred induktionshäll

[citat] Nej, vi hade inga problem med lådan. Köket för dock ritat för en 90 cm bred häll från början så lådan var redan anpassad för det.
    Marlen Eskilsson · mar '15 · 68 svar · 39,1k läst
    ·
  28. H

Ismaskin trasig

[citat] Japp insåg det. Det börjar komma kuber nu. Det tar lite tid men.
    Håkan Karlström · 23d · 98 svar · 37,6k läst
    ·
  29. electroluxaren

Frys (cylinda) piper och ger felkod Sr

Du är rätt på det, lirka o trixa MEN det blir värre då kontakten inne i skåpet är tejpad i omgångar och fullkletad med en seg smörja Så försök med uteslutningsmetoden att mäta uppe vid kretskortet Två kontakter är till fläkt ingen meningatt mäta Två kontakter är till tempsensor 1 Två till temsensor 2 Två till värmen där båda elementen och överhettningsskyddet ligger i
    electroluxaren · dec '17 · 33 svar · 36,4k läst
    ·
  30. N

Värmepumpstumlare?

Nej, och då är det också ljust till 21 på kvällen. Men just nu med 17° på dagen och 12-13° på nätterna kan det vara skönt att sitta och värma sig under glödlampan på kvällen. :-)
    NOP · 9 jul · 48 svar · 34,8k läst
    ·
Laddar...