Japp, pengarna kom tillbaka, ingen har velat ha tillbaka maskinen... 🙂

Dock kom felet att den tappar motorinitialiseringen om den blir av med strömmen, tillbaka... MĂ€rkte det nĂ€r det var Ă„skvĂ€der hĂ€romdagen.. dĂ„ gick strömmen en sekund eller tvĂ„, och dĂ„ fick jag köra om initialiseringsprogrammet... Vilket inte gick, eftersom tank A Ă€r full med vatten sĂ„ varnar den konstant för full tank, vilket gör att testprogramet stannar.. men tydligen spelar det ingen roll, för den funkade i alla fall sen... 😂
 
En rÀtt bra deal i slutet iaf och rimlig med allt strul du fick. Lite heder tillbaka till ASKO ocksÄ, med pengar tillbaka och fÄ behÄlla en semifungerande maskin.
LÄter ju som ett inbyggt batteri som ska hÄlla minnet som felar.
Har en nĂ€stan identisk Cylinda, sĂ„ jag fĂ„r se vad som hĂ€nder, inga fel Ă€n. Men den Ă€r utan dosering, har begĂ„vats med en konservativ fru, sĂ„ inga sĂ„nna funktioner Ă€r önskvĂ€rda hĂ€r😇
Största fördelen Àr avsaknaden av gummibÀlgen, tycker jag, med dessa maskiner.
 
Kan inte minnas att jag sĂ„g nĂ„got batteri pĂ„ kretskorten nĂ€r de bytte dem pĂ„ den första maskinen.. kĂ€nns som ett osmidigt sĂ€tt att spara sĂ„ viktig information pĂ„, men men, man vet aldrig.. 😄

Just funktionen med flytande tvÀttmedel var ingen dealbreaker nÀr jag köpte maskinen, men det visade sig riktigt smidigt nÀr det funkade pÄ den första maskinen.. men jag fattar inte varför man inte gör som pÄ industrimaskiner, en liten slang som kommer ut och man stoppar i en femlitersdunk direkt... Tankar i maskinen kÀnns som att gÄ över Än efter vatten....
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kan inte minnas att jag sĂ„g nĂ„got batteri pĂ„ kretskorten nĂ€r de bytte dem pĂ„ den första maskinen.. kĂ€nns som ett osmidigt sĂ€tt att spara sĂ„ viktig information pĂ„, men men, man vet aldrig.. 😄

Just funktionen med flytande tvÀttmedel var ingen dealbreaker nÀr jag köpte maskinen, men det visade sig riktigt smidigt nÀr det funkade pÄ den första maskinen.. men jag fattar inte varför man inte gör som pÄ industrimaskiner, en liten slang som kommer ut och man stoppar i en femlitersdunk direkt... Tankar i maskinen kÀnns som att gÄ över Än efter vatten....
Jag gissar bara, tÀnker pÄ hur det var (kanske Àr) pÄ moderkort, dÀr BIOS ofta hade ett batteri för att hÄlla klocka tex. Det kan ju vara nÄgot som ser ut som en konding ocksÄ. bÀst Àr ju nÄt ROM minne som inte behöver backup av ett batteri, men man vet aldrig, gissade mer utifrÄn hur du beskriver ditt problem, det verkar ju lite som att apparaten "tappar minnet" nÀr den blir strömlös.

För oss (lĂ€s henne), sĂ„ Ă€r det inte ett problem att dosera tvĂ€ttmedel varje gĂ„ng, sĂ„ det blir en felkĂ€lla mindre. Personligen ser jag en del smidighet med autodos, men insĂ„g ocksĂ„ att det Ă€r nĂ„got man ska justera in, sĂ„ det blev ett lĂ€tt val för oss, undvik😬 Sedan kĂ€nns det som det kan "kladda ihop" ocksĂ„ om man Ă€r bortrest i perioder och maskinen stĂ„r, Ă„ter igen en gissning, men jag tycker det kĂ€nns rimligt.

UpptĂ€ckte nu att Ă€ven diskmaskiner verkar ha börjat med autodosering, Ă€r Ă€ven dĂ€r av uppfattningen att det Ă€r tillrĂ€ckligt smidigt att stoppa i en tablett samtidigt som man startar maskinen, finns ju tvĂ€ttmaskinstabletter ocksĂ„, vilket jag skulle föredra om jag skötte all tvĂ€tt sjĂ€lv😇
 
Klicka hÀr för att svara
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.