J
jimmymcgill: Jag har Bora M Pure med frånluft. Är vår första häll m fläkt och vi är nöjda. Fick tipset att välja så bra fläkt som möjligt.
14 svar · 1,4k läst
·
D
Dr.E: För att uppdatera så hittade jag rätt reservdel. Inte jättedyr trots allt. Men tålamodet hos övriga hushållet (och hos mig själv) var slut. Orkade inte beställa och vänta på leverans och att jag skulle orka bygga ihop den igen. Såååå... Blev en ny maskin från närmaste elvarukedja dagen efter. Hämtad, installerad och klar av mig själv för att det skulle gå snabbt. Gamla
18 svar · 598 läst
·
T
Talskog: [citat] egentligen så är det väl för att om slangen ligger platt på golvet så kommer allt vatten att rinna ut ur maskinen medans den kör.
12 svar · 2,2k läst
·
S
scasi: [citat] Asko har med och utan slangar med avstängsningsventil. För dig som kund saknar det betydelse vilket. Maskinen är lika säker oavsett system. Gillar du maskinen i övrigt köp den
24 svar · 2,1k läst
·
S
Schraube: Finns det någons som har en TVMH 380 nr.0903 Thermex TF Panel (spisfläckt) som skulle kunna överlåtes (med ersättning) Tackar Peter
0 svar · 321 läst
·
M
MZK: [citat] Söker kretskort till cylinda FT46
3 svar · 13,5k läst
·
D
dan-lind: [citat] Förstår frågeställningen med tanke på kylskåpets mässingsadapter som är rätt kinkig. Hur har det gått för dig @olof63? Har du börjat använda mysoda-flaskan?
15 svar · 856 läst
·
nino
nino: Nu har den börjat jävlas igen, har löst ut JFB en gång i veckan trots att den går varje dag... Beställde en PSA för att få den på egen säkring för samtidigt så bröt det elen till värmen ☹️ La även ett larm så när en Shelly som satt på samma ställe blev strömlös så skulle det skickas ett larm från Home Assistant. Tyvärr så startade inte HA som det skulle efter att det
58 svar · 10,1k läst
·
HerbM
HerbM: Hej, Det var länge sedan jag köpte den som privatperson. Kanske kan @Andreas Lennartsson berätta hur han gjorde? Mvh HerbM
8 svar · 1,3k läst
·
J
Josul: [citat] Jag har samma problem. Dock så har skruven trillat ur helt och går ej att finna. Löste det sig för dig?
12 svar · 3,0k läst
·
useless
useless: [citat] Ja, det mest rimliga är väl att någon inte tänkte helt klart... Om nu tillverkaren har lagt in skyddet för att dom oroar sig för att spisen ska starta en förprogrammerad tid efter ett strömavbrott så verkar dom leva i tron att programmeringen, men inte klockan överlever avbrottet.
16 svar · 484 läst
·
J
jonaserik: [citat] Lite brända kontakter och ledningar går ju att byta ut, ingen månresa precic. Sen om det är relän som är brända, går även dom att löda/byta. I övrigt så går det inte att säga något om tillståndet på delarna.
20 svar · 5,0k läst
·
Mats-S
Mats-S: De här sökningen kan nog vara till hjälp :-) https://www.google.com/search?q=renlig+dwh+b00w+ta+bort+frontluckan
1 svar · 116 läst
·
J
jhall: Det är det jag gillar med Bosch/Siemens vitvaror. Enkelt att hitta vilken reservdel man behöver och inte hutlöst dyrt att få hem dem.
8 svar · 310 läst
·
I
InsidersUnited: Kyl och Frys var väl gifta sedan många år stående ihop, och när Fru Frys blev torterad av kabelklippningen så orkade inte Herr Kyl med det känslomässigt, hängde upp hatten och gick in i vitvaruhimlen. Bara en teori.
13 svar · 509 läst
ylven
ylven: Jag fick samma problem med min lika dana dammsugare, den går inte att starta. När man trycker på knappen för att starta så startar först motorn men sedan lyser lampan för full påse och motorn stängs av. Nyfiken på om det blev någon lösning på TS problem.
11 svar · 10,3k läst
R
Revolvermanen: Bosch SMV4HTX33E/34 diskmaskin som kör programmet på 30 sekunder. Bryr sig inte om vattnet är på eller av. Har kört reset, den går igenom och pumpar ut eventuellt vatten efteråt. Har uppgraderat programvaran. Inga felkoder. Är det styrkortet som tröttnat?
0 svar · 206 läst
·
Remgreb85
Remgreb85: [citat] Hur hittar jag sladden? Har en frys med ismaskin som är helt död.
12 svar · 946 läst
·
G
Greger_08: Jag blåser rent min med tryckluft 😎listan på vad man kan använda en kompressor till är lång..
11 svar · 2,3k läst
·
Juul
Juul: [citat] Håller med såklart. Men man bör nog kunna anta att en spis (eller tex tvättmaskin) i huset fungerar, om det inte anges något annat. Men har den ingen garanti-tid kvar så anses det vara normalt slitage om den skulle gå sönder innan tillträde.
9 svar · 150 läst
·
P
porcelina: [citat] Tack!!!! Jag har blivit galen på både torktumlaren och manualen i fem år varje gång jag ska göra rengöringen för att jag inte fattar hur jag ska få till det här. Har ringt supporten som inte heller förstår varför det inte går. Ofta har det till slut av slumpen lyckats efter 10-15 försök att göra som manualen säger. Nu vet jag äntligen hur man faktiskt ska göra. 😅
12 svar · 4,8k läst
A
andrno: Hur gick det för er andra? Har precis samma problem som trådskaparen och identisk maskin. Innan jag hittade den här tråden beställde jag originalreservdel från bosch. Luckan är uppdelad i tre delar, där kroken sitter på delen som kallas glas (den inre delen av luckan där också gångjärnet sitter). Frågan är hur jag delar på luckan för att byta ut glasluckan. Hoppas den sitter med
7 svar · 2,1k läst
·
S
Stefan1972: Normalt sett så tar man ju bort lock och sidor. Kommer man inte åt det då så får man ju arbeta sig vidare neråt. Kanske ta bort hela diskbaljan. Är väl samma lika som en tvättmaskin. Finns moment även där då man får plocka isär hela skiten...........det är därför det oftast rekommenderas en ny maskin eftersom ingen utringd reparatör står och gör dylika tidsödande jobb. Slit o
34 svar · 869 läst
·
H
hempularen: Du får berätta lite mer. Var sitter den här anslutningsplinten på maskinen? Vad har suttid föpr kabel där tidigare osv?
2 svar · 230 läst
·
N
Nickenock: Kul att läsa denna gamla tråd. Vi har haft exakt samma problem och försökt med samma lösningar förutom att byta motorn. Nu åker den ut, men det var kul att plocka isär den!
15 svar · 11,7k läst
·
O
O: [citat] Stryp med ventilen när maskinen fyller vatten, så hör du. Man kan oxo öppna lite och titta i doseringsfacket. Så ställer man in så det blir bra. [citat] Maskinen fyller till det är korrekt nivå. Så det är inget att bekymra sig om. Om det är för lite vatten/inget vatten in får du en felkod/varning.
5 svar · 261 läst
·
S
skvadron: Ok uttrycker mig såhär ist. Har blandat ihop filter behållarna, och denna på bilden har ej att göra med min dammsugare. Således berör den inte ämnet, och eftersom man inte kan radera en tråd så är denna tråd inte aktuell längre... Så, tråden är ej relevant längre...
3 svar · 219 läst
·
A
A-Man_08: Det gäller en flerhushållsmaskin Torktumlare i grovtvättstuga. Fläktmotorn är lagerskadad och kortsluten samt eventuellt måste programverket är lite dåligt enligt offert. Ålder 11år, kostnad för reparation + uppdatering av programvara uppgår till 35 000 + moms. Jag söker en fläktmotor till maskinen någon som har några tips var man kan få tag på delen?
0 svar · 75 läst
gpw
gpw: [citat] Ok
14 svar · 1,5k läst
·
D
Diamant: Har två Siemens diskmaskiner drygt 7 år gamla. På båda under luckan har något svart plast gått sönder och hänger ner. Båda maskinerna fungerar som de skall och jag tänker helt enkelt dra bort plasten. Men jag skulle vilja veta vilken funktion plasten är tänkt att ha? Tillverkare brukar ju vilja spara på allt som kostar så någon funktion borde ju den trasiga plasten ha. Någon som
0 svar · 89 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.