Vitvaror
Det Ni inte visste: [citat] Den här är nog från den rådande kinesiska eran dvs hinsene kretskorten är skit och går gärna sönder av sig själva vet inte om någon som lyckats laga dessa fast det borde gå utan byte av kort är det som gäller
Det Ni inte visste: [citat] blir nog jättesvårt polermaskin med olika polerpasta kan ge ett bra resultat
PEEK.LTD: [citat] Hej! Kul att höra! Bytte själv också här för ett tag sedan och resultatet blir kanon. Nu stannar lyckan rätt och stänger fint igen. Mvh Peter
Ironyh: [citat] Vi köpte Elektroluxs värsting-variant som har ganska stora plattor. Den vänstra sidan kan man koppla ihop zonerna på så att de agerar som en zon, och resultatet brukar bli jämnare stekning. Det är säkert samma med alla modeller, att ytan med induktion är mindre än själva pannorna man använder. Då kan det ju vara nice med ihoppkoppade zoner. Vi blev tvungna att ta hit en
Kane: [citat] Jag hade samma fenomen med en Fighter 410. Det var nåt av reläna som sitter på kontrollkortet som hade hängt sig och förberedde byte av dem men lyckades "knacka" (med handtaget på en skruvmejsel) dem till liv. Finns mycket info här, https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?action=forum
GnilreKsar: [citat] Köpte kombiugn i år 2025 och mikron är fortfarande värdelös, tyvärr. Felköp!
Festlund: [citat] Men va bra!! Då sparades lite pengar då 🥳✌🏻
Kalle kotte: [citat] Ja du… det minns jag inte exakt. Men det var inte så komplicerat, då det inte fanns särskilt många att välja på. En på varje sida i riktning utåt var det nog. Löser sig nog genom att prova sig fram 😊.
knotis: [citat] Hej, Lösningen blev och kapa ner överskåpen lite och ställa dit två st nya Samsungskåp istället 😢 Orkade inte med krånglet och osäkerheten om frysen skulle frosta igen när vi är borta och en halv kossa ligger tinad när vi kommer hem... Jag bytte allting utom ett av kretskorten, det stora kortet ovanpå frysen. Jag tror det gick som det skulle och avfrostade, men det frös i
jonaserik: Står på den vilket värde ( microfarad ) den har, sen om du kan hitta en med samma fysiska mått är en annan sak. men kanske få till inkopplingen på annat sätt. har ingen betydelse med inkoppling ( polvändning ) kan göras hur som helst. Här finns den på flera ställen
Räknenisse: [citat] Super om enkelt hemmameck kan lösa alla önskemålen! 👍
Misse: Vi är inne på en integrerad, hög och rätt smal vinkyl men det är inte säkert att vi lycas på det sätt vi tänkt oss och i så fall så kan ett alternativ vara två mindre helintegrerade vinkylar som man sätter under bänkskivan i köket (max 60 cm breda men k50 cm skulle kanske vara ännu bättre egentligen). Är det någon som kan rekommendera något bra märke för detta?
osama_m: Har problem med mitt electrulux frys eue9000x. Kompressorn hörs men går inte riktigt. Har mätt mellan polerna på kompressorn och de visar 10ohm. Jag har även spänning ditt. Min fråga är hur mäter jag termostaten är det inte den som triggar igång kompressorn. Jag har inga värde alls på termostaten. Lägger jag multimetern på signal piper den mellan blå och vit kabel. Annars inget
mazda603: Hej, Har en relativt ny frontmatad Cylinda tvättmaskin som efter tvätten lämnar kläder dammiga, tror vi har provat allt. Det enda som gör det lite bättre är att låta avloppsslangen ligga på golvet och ut till en brunn, känns som den inte orkar skölja rent ordentligt.
Turbo123: [citat] Grymt, så var det man gjorde! Funkade även för min Bosch WAK28267SN/18
Fideliox: Står den rakt? Hur ser tätningen runt luckan ut? Blinkandet får du kolla i manualen.
Gum: [citat] Uppskattas verkligen! Har beställt IKEA Behjälplig som kommer imorgon så ska boka ny tid för installation i veckan. Vi har inte lika mycket överhäng på bänkskivan så borde få något bättre insyn i översta bestickkorgen. Tack för hjälpen så här långt, hör av mig om det dyker upp något mer men hoppas det löser sig nu 🙂
kisumisu: [citat] Absolut borde förbjudas!! Men sen har vi ju dessa som älskar att ha special lampor och tycker dessa håller mer än E14 och E27.
MultiMan: Det är väl antagligen för att det inte ska bli helt vakuum när du precis öppnat dörren och stängt, och vill öppna direkt igen. Gamla skåp utan det kunde vara mycket svåra att öppna dörren då. En del riktigt gamla hade pedal vid golvet man fick trampa på för att öppna i de lägena, tror det var någon Husqvarna från min barndom.
gorhill: Tack för alla råd. Fick samma problem i min nya lägenhet. Med er hjälp och en hårtork avisade jag utloppet på en timme.
kisumisu: [citat] Nibe F1255 Är inte någon ny heller. Installerades för 5år sedan. Såhär lite låter den och då är jag bredvid pumpen när den är igång. [bild]
HästCina: Skulle bli så tacksam om någon kunnig på Wascatormaskiner kunde ge ledtrådar i den här frågan. 🌟 #wascator #tvättstuga #vitvaror #tvättmaskin #electrolux
callleo: [citat] Tack för videon! Nu såg jag hur remmen skulle monteras 🙂
arneri68: Enligt råd&röns tidning är Bosch bgs41pet1 bra för hår på mattor mm. De publicerar dock inte alla tester i tidningen och enbart betalande/prenumeranter har tillgång till deras kompletta testbibliotek. Jag läser via Readly och kan enbart läsa tidningarna. Sladdlösa dammsugare som tex Dyson med roterande borstar har under några år varit ledande för djurägare. Bosch dammsugaren har
ollo: Tror inte det finns någon mer nivågivare än tryckgivaren / pressostaten. Den är 10 år så den är ju på gränsen ifall det är värt att skruva på den innan man slänger den och köper en ny maskin. Men den diskar bra och är hel annars så vore trevligt ifall den gick att fixa så den gick något år till.