Byggahus.se

Vitvaror

Ämne
Svar
Läst
Senast ↓
  1. MultiMan

Borttappad pumpskydd inne i diskmaskinen?

Jag hade tillverkat ett verktyg av järntråd, monteringsband av metall, tunt plattjärn eller vad man har hemma som kan passa och gjort hakar nertill. Med rätt uformningen borde det gå att tryck ner förbi det som fastnat och sedan få hakarna att ta fäste på baksidan av "saken".
    MultiMan · 16 jun · 3 svar · 312 läst
    ·
  2. NHS

Ta bort front på Siemens diskmaskin med VarioHinge

Ok, lossade sidolisten och hittade skruvarna. Tack!
    NHS · 15 jun · 2 svar · 158 läst
  3. electroluxaren

Bosch diskmaskin ej definierad felkod

detta är ju inloppsventilen så du måste ha en ventil som öppnas elektriskt och med rätt flöde. Jag har fått för mig att jag hört någonstans att det är väldigt lång funktionsgaranti på dessa så kolla med bosch -avstämd hammare- som finjustering med 12kg släggan
    electroluxaren · 15 jun · 19 svar · 466 läst
    ·
  4. G

Diskmaskin Enastående Ikea har felkod i20 Vad göra?

[citat] Jag bytte aldrig den.. kom på att maskinen funkar om jag bara kör på program 2
    Galten · 14 jun · 14 svar · 10,6k läst
    ·
  5. electroluxaren

Siemens diskmaskin felkod E15

de som inte är "märkesvaror" är sämre
    electroluxaren · 13 jun · 159 svar · 78,2k läst
    ·
  6. B

Erfarenhet av 70 cm bred kombinerad kyl och frys?

Det beror väl på hur mycket man behöver förvara i kylen och frysen. Innan vi fick barn så hade vi ju en kombinerad kyl/frys men sen så blev det viktigt att kunna ha mer i frysen och kylen så nu skulle jag ju inte vilja ha något mindre än en fullstor kyl och en fullstor frys.
    BirgitS · 11 jun · 1 svar · 227 läst
  7. electroluxaren

Vilken kyl och frys?

[citat] Scandometic är Kina tillverkning
    electroluxaren · 10 jun · 26 svar · 1,3k läst
  8. E

Husqvarna frys med ismaskin funkar inte

Nästan två år senare löser den här tråden mitt problem också. Underbart!
    Ender · 9 jun · 16 svar · 5,0k läst
  9. D

Vart tar vattnet vägen?

Vid köp av diskmaskin följer det med ett ”skydd” att montera under bänkskiva för att skydda mot den ånga som kommer ut när luckan öppnas. Vissa fabrikat är den i plåt och andra som en tejprulle.
    DFYD123 · 9 jun · 3 svar · 373 läst
    ·
  10. A

Ikea rengöra "Electrolux" luckan går inte att stänga

Bara skruva av dom från ram delen, på nästan alla maskiner jag lagat har jag bara fått dom delarna jag skicka bild på, ibland har jag fått det du skickade och bara plockat av själva gångleden och bytt. Funkat jättebra :) Har du pnc nummer på maskinen så kan vi se närmare på vad det finns för grejer att beställa? :)
    axelito · 9 jun · 8 svar · 432 läst
    ·
  11. MultiMan

Vitvaror idag håller lägre kvalitet. Eller har jag fel?

Siwamat 3903 (tyskbyggd såklart) köpt 1995 för 6000kr höll i 19 år men fick byta kol i motorn två gånger. Sedan gick antingen elektronikkort eller programverk sönder, valde att köpa nytt. Inte glapp någonstans efter alla år, inte ens remmen gav upp. Köpte en turkbyggd i500, missljud efter 3,5 år, fick ny i300 av BSH, missljud efter ca 14 månader, reparerades felaktigt och pajade
    MultiMan · 9 jun · 7 svar · 509 läst
  12. electroluxaren

Diskmaskin fylls med vatten

det där skulle jag påstå är mycket vatten! och det kanske kan bli för mycket under en huvuddisk men jag skulle pröva under uppsikt
    electroluxaren · 9 jun · 10 svar · 814 läst
    ·
  13. W

Nån som har kyl och frys från Samsung?

Vi köpte precis detta paket https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-rr39m7545sa-rz32m7525sa-kyl-och-frys-paket-1318657.html (Samsung side by side, RR39M7545SA+ RZ32M7525SA) Jag kan bekräfta att frysen låter orimligt mycket. Det är ett dovt brummande från kompressorn, som tar sig igenom huset. Det spelar ingen roll hur vi placerar frysen, eller ställer den på dämpningskuddar. Vi
    wicket · 9 jun · 4 svar · 1,1k läst
  14. electroluxaren

Varmluft funkar inte i ugn

jo jag såg att det var en electrolux mössen brukar lägga sig över plinten där anslutningssladden fästs så når han inte jord så löser inte jfb utan den blir rostad med 400V
    electroluxaren · 8 jun · 6 svar · 396 läst
    ·
  15. electroluxaren

Missljud tvättmaskin

betongen sitter på baljan ett eller flera stycken. risken är att du har fler fel på baljan då denna bit har spruckit precis i fästet beroende på vilken vikt det är så kan resten lossna under gång nu med spännande resultat. det ser ut som om din trumma inte centrerar i lucköppningen och är det riktigt har du ännu värre och omfattande fel. lyft av locket och bakstycket för att kika
    electroluxaren · 8 jun · 12 svar · 356 läst
    ·
  16. Fredran

Miele och hållbarhet

Jag vet inte en enda leverantör som inte packar sina vitvaror i frigolit. Tillräckligt mycket transportskador som det är,
    Fredran · 8 jun · 8 svar · 460 läst
    ·
  17. O

Gorenje kyl och frys

Hej elektroluxaren. Vad jag kan förstå så har du bra koll på vitvaror och kan kanske ge mig lite förslag på bra vitvaror till hyfsad peng. Vill ju det ska hålla längre än 5 år som min gram kyl! Har läst om rostiga kondensorer på flera märken!!! Så bra garanti är nog bra att ha.
    overstam · 7 jun · 2 svar · 251 läst
  18. Stabbestabben

Siemens diskmaskin tar inte in sköljvatten

Nu är delarna rengjorda och maskinen fungerar som om den var ny. Tack Torbeno och Electroluxaren för tipsen, det var guld värt. Skönt att det finns kunnigt folk som gör att man vågar riva i grejjorna. Hälsningar Christer
    Stabbestabben · 6 jun · 6 svar · 420 läst
    ·
  19. electroluxaren

Kyl/frys Husqvarna QT4609RW slutat kyla

Electrolux garanterade exakt jämn temperatur i skåpen från Mariestad. Såväl frysar som kylar.
    electroluxaren · 6 jun · 17 svar · 801 läst
    ·
  20. Sten Ekström

Interfererad Bosch diskmaskin

[citat] Tack Jag provade att skiva bort några skruvar tidigare men lyckades missa de som fäste luckan Nu är det dax för omlackering. Hustrun vill inte att köket skall vara vitt längre
    Sten Ekström · 6 jun · 2 svar · 208 läst
    ·
  21. S

Kylen utomhus ok?

[citat] Ahh det var så han menade, fattade inte igår kväll och struntade i att svara, men nu är det tydligt. Ja jag har till och med dragit ner så jag har minusgrader i frysen! I övrigt till inlägget så ska det ju sägas också att när bygget är klart ska det garaget rivas och kyl/frysen går till närmsta åvc, Skulle alltså inte ställa ut en ny, men denna 10-15år gamla electroluxen
    Svanteman · 5 jun · 7 svar · 512 läst
  22. electroluxaren

Ny tvättmaskin, vad märke ska man undvika?

[citat] återkom när du byter nästa gång men det är nog ingen som på riktigt tror att den håller 5år när det gäller motorn kan jag oxå ge 10-års garanti på denna i alla fabrikat för det är helt riskfritt.
    electroluxaren · 4 jun · 22 svar · 1,3k läst
  23. A

Nytt Electrolux kylskåp - vad är dessa delar till?

Dom stora är distanspinnar, beroende på hur du har skåpet installerat ska du sätta dom på varsin sida på baksidan för att det ska bli tillräckligt med ventilation bakom :) Dom små piggarna är för hålen där skruvarna till handtaget sitter, om du vill hänga om dörren så sätter du i dom där så det inte är hål i dörren :)
    axelito · 4 jun · 3 svar · 237 läst
    ·
  24. S

Diskmaskin Electrolux felkod 30 eller "Ond diskmaskin"

[citat] Är snustorrt under maskinen. 70 programmet hade inte gått särskilt länge förrän i30 kom och det larmade. Såg inte till något vatten någonstans. Maskinen tuffar på än så länge. Har dock inget behov av att köra så varmt nu när fettet från köksfläktens filter försvunnit. Jag gissar på att det var fettet som på något sätt fick flottören att fastna eller att det
    Snuten · 3 jun · 19 svar · 24,7k läst
    ·
  25. C

Transformator

Här kanske?: https://www.ebay.co.uk/itm/Marschner-60030-1-Low-Profile-Encapsulated-Transformer-2-x-115V-30VA-0-15V-0-15V-/133166042582
    cpalm · 3 jun · 4 svar · 307 läst
    ·
  26. electroluxaren

Lådkyl

men vad får det kosta? ja fixar det om jag tycker det är lönt för mig
    electroluxaren · 3 jun · 2 svar · 455 läst
  27. F

Ännu mer problem med Samsung kyl/frys, nu sur lukt....

[citat] Hjälper nog en del att välja annan produkt pga få lådor, men hur tänte du själv när du köpte denna ?
    fusion · 2 jun · 21 svar · 11,9k läst
    ·
  28. electroluxaren

Laga kylskåpsdörr / kylskåpsfack

Enda lösningen att byta dörr
    electroluxaren · 1 jun · 1 svar · 282 läst
    ·
  29. K

Byta gummibälg Miele

[citat] Tack, jag hade givit upp men det här löste det hela. Väl igenom förseglingen var det ganska givet vad skulle ske och det hela tog omkring 20 minuter. Krävs ju lite mer våld att forcera förseglingen än nödvändigt tycker jag. Det hade varit bättre med ett lock som man inte behövt förstöra.
    Kavorkan · 1 jun · 14 svar · 515 läst
    ·
  30. R

Diskmaskin Electrolux ESL6360 värmer inte vattnet

Jag bytte givaren och det löste problemet för mig. Tack för era svar och tips. Ni är bäst!
    rikardg · 30 maj · 5 svar · 359 läst
Laddar...