78 läst ·
2 svar
78 läst
2 svar
Ikea tydlig induktionshäll som inte startar
Har en ca 10år gammal induktionshäll som vi plockade bort för 4år sedan och ersatte med en större.
Nu har jag kopplat in den med 2n-jord..alltså 2faser. Nolla och jord igen
Den har legat upp och ner på en madrass i 4år
Inte ett liv i den efter det😑
Händer inget när man trycker på power touch knappen
Någon med idee på vart ska börja?
Nu har jag kopplat in den med 2n-jord..alltså 2faser. Nolla och jord igen
Den har legat upp och ner på en madrass i 4år
Inte ett liv i den efter det😑
Händer inget när man trycker på power touch knappen
Någon med idee på vart ska börja?
Att nån med rätt kunskaper och utrustning och kunnande mäter att den verkligen är rätt inkopplad.. och att det är rätt i alla anslutningar så att det finns rätt nolla , fas jord i respektive kabel.. ända fram i hällen
Det är trots allt väldigt vanligt att folk kopplar fel eller missförstår inkopplingen eller har ett felkopplat eller inte alla kablar anslutna i korrekt..
Mäta allt ordentligt
Det är väldigt ofta inte rätt inkopplat , fast folk är säkra på att det är rätt så kolla igen..
Där skulle jag börja iaf när man är helt säker att den delen är riktigt så får man titta mer på hällen
Det är trots allt väldigt vanligt att folk kopplar fel eller missförstår inkopplingen eller har ett felkopplat eller inte alla kablar anslutna i korrekt..
Mäta allt ordentligt
Det är väldigt ofta inte rätt inkopplat , fast folk är säkra på att det är rätt så kolla igen..
Där skulle jag börja iaf när man är helt säker att den delen är riktigt så får man titta mer på hällen
Klicka här för att svara