Hej
Min kyl/frys bosch KGE36AI32/01 ( https://www.bosch-home.se/sv/productservice/KGE36AI32-01#/Tabs=section-manuals/ ) vill inte riktigt komma ner i temperatur i frysdelen. Temperaturen ligger mellan runt -10 i nedersta lådan och runt -15 i översta och mellan lådan. Även om jag ställer in -24 som börvärde och har använder superinfrysning. Kompressorn går typ hela tiden och temperaturlarmet går lite då och då.

Jag har försökt att felsöka så gott det går och jag har kollat felsökningstabellen på sidorna 67-68.
Det jag har gjort:
  • Frostat av.
  • Städat bakom.
  • Kollat lister- det jag noterar är att skåpet är varmt mellan kyl och frysdelen men det var det även när det fungerade.
  • Flyttat ut skåpet så det står mitt ute i köket.
  • Kört självdiagnostiken enligt bruksanvisningen och fick allt OK (två signaler).
  • Startat om skåpet.
Inget hjälper.

Har ni några mer tips på vad jag kan försöka mer? Är det möjligt/värt att boka reperation?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.