Vitvaror
Kane: [citat] Skall inte vara några konstigheter på bredden.
Jocce81: [citat] Tvivlar absolut inte, men redan då såg man en del dåliga konstruktioner (Jag mekade med Electrolux-koncernens grejer men hade händerna i annat ibland...), men vissa var ju sämre än andra.... /Jocce
Shimshom: So.. it works! But of course it turned out that the new oven arrived with cosmetic damage, so the story is not yet over... Thanks to all those who replied.
returen: [citat] suger säkert lika bra som bara filtret.... och till ett väldigt högt dån
HZL: [citat] Förlåt mig, jag ser att det är en gammal tråd. Men chansar! Hur ser "filter" ut på era maskiner? I den luckan längst ner till höger. I min låg en äcklig strumpa.. När jag sen kör maskinen så läcker den! Har ni något filter i själva plastsilen? Där det var en strumpa på mon då. 😅
Caroed: Gick på Egge80:s råd ovan. Se röda markeringar på bild.
BirgitS: [citat] Rikedom eller begär efter rikedom https://svenska.se/tre/?sok=mammon [citat] Prisjakt har prishistorik där man kan se vad produkter har kostat tidigare. Dock måste ju produkten finnas med i deras prisjämförelser. Det är ju rätt vanligt att priserna går upp i början av oktober bara för att butikerna sen ska kunna ange september-priserna som reapris under Black week.
returen: [citat] helt fel skiljer mellan koncernerna
returen: [citat] se bara till att få 7-årsgaranti.
hapazard: Se till bara att det går att hitta utbytesmodeller i samma mått, så ni inte bygger in er i en unik modell eller tillverkare.
arneri68: Jag använder ofta varmhållningsfunktionen och jäsugn. Visste ej att de fanns när ugnen köptes. Ånga används ibland, men tycker att ånginsats i kastrull oftast är smidigare. Köttermometer, jo den används. Pyrolys, nä, sambon har städmani och ugnen hinner aldrig bli smutsig. Hat provat pyrolys två gånger. Telskopskenor, jo för all del, men inte jätte wow. Kokbok, har provat 2 ggr,
ancd1234: [citat] För oss verkar det som om det ev. börja frysa på igen men vi pallade inte åka o köpa 2mm aluminiumtråd. Vi snurrade ihop några koppartrådar från en gammal elsladd istället. Så om du funderar på att göra detta gör som proffsen ovan och använda tråd som är minst 2mm😅
TorpAnders: Bump Idag firar vårt Gorenje retro Kylskåp 17 år med konstant drift. Har bytt grönsakslådan en gång, i övrigt felfri. Inte ens dörren har gett sig, ett överslag ger minst 124000 dörröppnings cykler. Tror att efterträdaren får svårt att leva upp till det.
returen: [citat] jo det kan vara värt detta och kopplingen till den övre spolarmen tyvärr är denna inte gjord i sverige och blir därför inte samma självklara sak, men den har ju hållt länge så en spolarmsväxlare är ju den värd dubbelkolla bara innan att spolarmarna inte rör sig
EyEr0n: [citat] Det gäller nog bara sladdisar vad det verkar. Men nu ser vi ju att det finns olika storlekar.
Gurra_Science: [citat] Jag gjorde som Torbeno skrev fast istället för ”solknappen” var det knappen till vänster om den.
MariaSunne: [citat] Kan nån av er tipsa om nån som skulle kunna hjälpa till att se om det går att laga kortet? Hälsningar Maria
returen: då måste du vara dubbeldryg med detta inlägget men det är väl så du är
returen: [citat] kan vara överhettningsskyddet som löst (vanligt) värme reläerna som bränts (rätt vanligt) fuktighetssensorernas kolborstar som är slut (mindre vanligt men enklast att fixa)
returen: [citat] Det där bör du dubbelkolla. för plåten har en viktig funktion att styra kylluften om det sitter en fläkt fast med den lilla kompressorn och dropptråget så högt så har denna troligen ingen fläkt utan all avledning av värme sker i skåpets vänstra sida kolla i installationsmanualen vilken sida den skall ha mot frysen så att grehjjerna håller och fungerar
returen: [citat] i toppen du måste dra fram den sk kalla modulen i toppen 7enders lista fungerar väl att följa det ser ut som om du har gul olja i högerkanten? det första att göra är ju att lyssna om man hör fläkten innan man ger sig på detta stolleprovet
Kahuna: Gjorde en reset, då försvann felkoden och jag ser att skivan i växelväntilen roterar. Efter en provkörning har inte felkoden kommit tillbaka och det blir rent på alla nivåer, så nu hoppas jag det håller i sig.
returen: [citat] ser ut som det läcker från smäckens spolarmsväxlare
returen: [citat] Det är ju bra att man har något att förhålla sig till även om det är mätningar gjorda i lab-miljö Nu körs ecoprogrammet på 50-55C så det blir svårt att jämföre men ECOprogrammet har gfast tid och fast temp ocg fast vattenmängd och autoprogrammet anpassar sigm att inte detta är redovisat är ju skumt det har övriga fabrikat troligen så beror detta på siemens är tyskt