P
peroande: Din balja ser ut att vara utom räddning. Så stort hål och fästen borta. Du gör rätt i att köpa ny maskin. Jag hade ett betydligt mindre hål.
18 svar · 7,7k läst
·
M
MarkMin: [citat] Tack, ska kika på det!
6 svar · 225 läst
[SH]
[SH]: Den är tillverkad vecka 1 2020.
1 svar · 89 läst
Roffe_riff
Roffe_riff: [citat] Utmärkt. Har fått tag i en Fluke 88 automotive som skall klara att mäta utgången.
15 svar · 356 läst
·
A
AppelQ: Yaaaaay! Jag fick ihop den!! Reservdelen var helt rätt (FixPart) och med lite MacGyver-trixande kom allt jag bänt loss, öppnat och skruvat av tillbaks på plats. Den startade direkt utan krångel. Phew så skönt, att jag slapp den kostnaden för ny maskin. Tack för tips och engagemang här i tråden. 🙏🏼
12 svar · 654 läst
·
B
Bill Algö: [citat] som det står tydligt i tråden är det risker med att hänga om en dörr i synnerhet om det är ett äldre kylskåp än värre en kombi. nödvändiga beslag saknas är kastade av tidigare ägare de nya fästhålen är defekta och beslagen går ej att fästa listen har formats av hängningen och går inta att gulla tillbaks till motsatt hängning. dubbla dörrar dubbel risk.
19 svar · 12,6k läst
B
Bill Algö: [citat] beställde du den jag länkade till??
5 svar · 156 läst
·
Mother
Mother: [citat] Om vattenslang mellan bänkdiskmaskin är för stor för kökskranen kan man sätta på en mellankoppel för att slippa byta kran? Röris sa vi måtte byta kökskran så det går koppla bakom kran. Ny kran + installation 4800kr 🥹
10 svar · 2,9k läst
·
A
Arne H.: Är det någon som vet hur man kan öppna dem när strömmen har gått?
2 svar · 1,7k läst
S
Scrangle: [citat] Tack för svar! Jag fick tipset av servicefirman att rycka upp luckan för att få ut disken och komma åt insidan. Senare kom det ut en reparatör som mycket riktigt bytte delen som du länkade samt petade lite på en fjäder i mekanismen. Nu funkar allt.
2 svar · 172 läst
·
N
Nudeln: Vi fick samma felkod för några veckor sedan. En sån jävla påsklämma som är på köpebröd hade dels tagit sig in i diskmaskinen och dels lyckats ta sig hela vägen till skarven och slangklämman mellan original- och förlängningsavloppsslang...
12 svar · 972 läst
·
N
Nudeln: [citat] Var sannolikt här mitt svar skulle in, vette tusan vad som gick snett :D https://www.byggahus.se/forum/threads/hisense-f11-felkod-draneringsfel.564453/
12 svar · 1,7k läst
·
Demmpa
Demmpa: Överhettningsskyddet sitter någonstans i luftflödet, alltså någonstans bakom den svarta delen.
7 svar · 3,0k läst
·
S
Sarahgulle: [citat] Javisst! Jag tror inte många kan skryta med att ha en spis äldre än dom själva
50 svar · 1,5k läst
·
B
Bill Algö: [citat] den i din central? skall inte ha någon betydelse för diskmaskinen om den är 10 eller 16 om det inte är massor annat som oxå belastar den
12 svar · 466 läst
M
MantaTIC: [citat] Så du kapade bort all plast runt den nya kroken och sen värmde ur den gamla? Ingen isärplockning av själva luckan alltså utan bytet sker ”utifrån” så att säga.
10 svar · 1,7k läst
·
B
Bill Algö: [citat] sent svar men de tre svarta längre in varav en syns på bilden
1 svar · 240 läst
·
B
Bill Algö: [citat] drivremmen ligger ju inte centrerad på motorn men knölig att komma åt ibland fastnar det strumpor uppe vid en slang anslutning men som sagt troligen hade du kommit fram till tippen till slut hur gärna du än inte ville
3 svar · 102 läst
·
B
Bill Algö: [citat] fullt normalt på BH
13 svar · 3,4k läst
B
Bill Algö: [citat] risken är att chassit blir skekiare
20 svar · 3,5k läst
·
B
Bill Algö: [citat] troligen ispropp som nu försvunnit eller backventilen gummit längs ner på slangen i skålen på baksidan
1 svar · 154 läst
·
B
Bill Algö: [citat] nä
7 svar · 3,1k läst
·
B
Bill Algö: [citat] beror på vilken modell det är är den mycket gammal så finns det skruvar från framsidan annars brukar de gå sönder i såväl linor som armar som fästen
4 svar · 153 läst
·
B
Bill Algö: [citat] kan betyda vad som hellst behållaren svämmat över tidigare någon hält ett glas med vatten runnit ur dörren mm.
1 svar · 107 läst
B
Bill Algö: [citat] byta, de är jättedyra
1 svar · 87 läst
B
Bill Algö: [citat] att inte tabletten löser helt brukar bero på att den övre spolarmen inte fungerar
14 svar · 434 läst
·
B
Bill Algö: [citat] polsk maskin med kinesiska kretskort , vad kan gå fel.... byt kretskort om de går att få tagpå längre
2 svar · 138 läst
B
Bill Algö: [citat] tokslut i lagren, ingen gratis reparation direkt om det ens finns grejer i europa
3 svar · 201 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.