2 195 läst ·
74 svar
2k läst
74 svar
Erfarenhet av Bertazzoni spisar?
Vet inte om Ilve är kända för kvalitet. Söker man online så verkar det finnas en del missnöje, dock så kanske det är en bias i recensionerna och många amerikanska kunder jämför med Wolf spisar för 300tkr.
Mitt första intryck i jämförelsen Ilve gas jämfört med Bertazzoni gas är att Ilve har lite högre finish, det är inte samma overkill på ugnsgaller på Ilve som Bertazzoni samtidigt som Ilve har mycket rejälare vred och handtag. Sen är ju mycket på de här spisarna kuliss och yta och det lär vara rätt så lika komponenter under skalet.
Bertazzoni äger för övrigt Smeg, så misstänker att mycket av Bertazzoni är Smeg under ytan på alla deras produkter.
Mitt första intryck i jämförelsen Ilve gas jämfört med Bertazzoni gas är att Ilve har lite högre finish, det är inte samma overkill på ugnsgaller på Ilve som Bertazzoni samtidigt som Ilve har mycket rejälare vred och handtag. Sen är ju mycket på de här spisarna kuliss och yta och det lär vara rätt så lika komponenter under skalet.
Bertazzoni äger för övrigt Smeg, så misstänker att mycket av Bertazzoni är Smeg under ytan på alla deras produkter.
S sin skrev:
Du har uppenbarligen inte så höga krav på din spis. Själv tycker jag det låter som dålig kvalitet. Har själv en spis från mitten på 1990-talet tror jag (Fanns när jag flyttade in för ca. 20 år sen). Den får också jobba rätt hårt och jag skulle bli mycket förvånad ifall den plötsligt slutade funka.S sin skrev:
Mitt intryck av den här tråden är att det knappt finns några bra spisar alls, hur mycket man än betalar. Möjligen med undantag för AGA om man har råd med en sån (men det kanske var i en annan tråd den föreslogs).😬
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 186 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 186 inlägg
Haha, så låter det alltid här på byggahus. Alla vitvaror är värdelösa...P Petronille skrev:
du tänker på Volvo?L lbgu skrev:Fast hur mycket av det vi producerar är det verkligen vi som producerat? Ofta handlar det ju till stor del att saker som producerats i t.ex. Kina sätts ihop i Sverige och sedan exporteras som 'Made in Sweden'. Ibland kanske det bara är en namnskylt och en ny kartong som tillkommer i Sverige.
Av de råvaror som produceras i Sverige används väl en allt mindre del inom landet för produktion. Tänker mest på träd och mineraler.
I Skövde tillverkar man fler motorer än någonsin tidigareB Bill Algö skrev:
Både ICE och BEV.
https://www.nyteknik.se/fordon/de-b...gskepp-anrika-fabriken-har-staellt-om/4462792
Det verkade ha varit en ”tempsensor” eller ett överhettningsskydd som brunnit till ugnen efter att jag bakat för mycket pizza i den, maxtemp plus grill, alldeles för länge och för många gånger. Hade nog inte kostat så mycket att fixa. Men pga omständigheter så blev det inte så.L lbgu skrev:
Det borde väl vara ungefär samma elektronik i AGA som i andra spisar om man inte går på en klassisk AGA utan induktion.P Petronille skrev:
Finns proffsmärken som La Cornue som kostar en förmögenhet eller två, men också billigare proffsmärken som Zanussi som är mer humana i pris som antagligen håller hur länge som helst.
Jag kikade till och med på att skaffa en Rational ugn, men de är inte billiga och inte så lättplacerade men ruskigt bra.
Klicka här för att svara