Vet inte om Ilve är kända för kvalitet. Söker man online så verkar det finnas en del missnöje, dock så kanske det är en bias i recensionerna och många amerikanska kunder jämför med Wolf spisar för 300tkr.

Mitt första intryck i jämförelsen Ilve gas jämfört med Bertazzoni gas är att Ilve har lite högre finish, det är inte samma overkill på ugnsgaller på Ilve som Bertazzoni samtidigt som Ilve har mycket rejälare vred och handtag. Sen är ju mycket på de här spisarna kuliss och yta och det lär vara rätt så lika komponenter under skalet.

Bertazzoni äger för övrigt Smeg, så misstänker att mycket av Bertazzoni är Smeg under ytan på alla deras produkter.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Düsseldorff
engs engs skrev:
Nu kommer jag aldrig äga en så dyr spis, men blev nyfiken hur den löser detta rent tekniskt?
Det vet jag inte. Men funkar gör det.

S sin skrev:
Vi har haft Bertazzoni tidigare och var väldigt nöjd med den.
S sin skrev:
Ugnen la av efter 12 år av hård användning.
Du har uppenbarligen inte så höga krav på din spis. Själv tycker jag det låter som dålig kvalitet. Har själv en spis från mitten på 1990-talet tror jag (Fanns när jag flyttade in för ca. 20 år sen). Den får också jobba rätt hårt och jag skulle bli mycket förvånad ifall den plötsligt slutade funka.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.