R
Rooney: Jag fick in min Shelly H&T Gen3 i Homey till slut. Jag var tvungen att ta bort plastskalet och trycka på aktivera-knappen för den skulle hittas. Vad gäller mina Telldus-enheter så får de vara kvar i Telldus Live ett tag till. Jag vågar inte hålla på och fixa med detta när jag har så mycket lampor och julbelysning just nu. Skulle nåt börja strula nu så skulle hela julfriden vara
4 svar · 691 läst
D
Diol1970: [citat] Hej @jocek , jag hade ett G34 larm som jag bytte mot ett W184 (4G). Lite besviken då det nya måste konfigureras 95% på själva panelen. (Bara schemaläggning av arm/disarm i appen). Köpt alla mina enheter på KERUI Official Store https://a.aliexpress.com/_Ev2Dg6o som alltid fungerar fint! (Upp till 4 veckor leveranstid). I dag är moms och tull inräknat i priserna, så Postens ocker
38 svar · 17,2k läst
·
tveksamt
tveksamt: [citat] Hur ser kontakterna ut på den, vore det enkelt att förlänga kontaktpunkterna med ett par lämpliga metalltrådar och på så vis kunna mäta på mer otillgängliga ställen? Alltså typ som denna [bild]
8 svar · 3,2k läst
·
J
JohanLun: [citat] Ah, såg du svarade mig i en annan tråd också. Tyvärr verkar de stängt av servern. Leverantören är protexus, Tempest har tidigare gett mig nya uppgifter men sa att de inte gör det längre, man får vända sig till leverantören. Jag läste mailen från protexus och det är rätt tydligt de stänger gamla servrar och startar nya som kräver att man har serviceavtal för 99kr/mån.
4 svar · 1,2k läst
A
agw: Lite tveksamt hur jag ska göra framåt faktiskt. Spontant tänkte jag byta ut larmcentralen mot den nyare för att få tillbaka redundansen. Samtidigt har jag stabil fiber, kameror runt huset och utomhussiren. Det kanske får räcka så ett tag framåt.
150 svar · 54,8k läst
·
S
Stefan10: Hej, Har ett Bosch Solution 880 kopplat med en Dualtech TS100T för larmuppringning samt fast telefoni till GSM. Nu har ju 3G nätet släckts så jag behöver ett nytt alternativ. Finns det någon som har ett bra förslag. Mvh, Stefan
0 svar · 159 läst
Svarta trasten
Svarta trasten: [citat] Den kan ringa också, jo. Om jag minns rätt så var det antingen en automatiserad röstinspelning (robot) eller så läggs det på när man svarar. Men då verkar det som det inte finns någon poäng med att ha på det för mig.
4 svar · 393 läst
G
gmogmo: [citat] Plex har väl ett liknande upplägg för tv, så några intresserade finns kanske?
1 svar · 226 läst
K
KAP88: Finns det något sätt att köra vidare med larmsystemet utan abonnemang. Dvs inga utryckningar/uppringningar? Skulle funka fint för mig att bara ha pushnotiser i mobilen. Verkar som om vissa har lyckats med Verisure system men lite oklart hur. Någon som har fått det att fungera?
0 svar · 178 läst
B
BobboK: [citat] Jag löste det efter många om och men. Skapade helt enkelt en ny användare och sen funkade allt perfekt 👍. Problemet var att dörren(yale doorman) som tidigare var installerad i appen men numera är aktiv i larmet gjorde att det inte funkade. Så lösningen var att ta bort den från larmet (vilket inte var ett alternativ) eller skapa en ny användare. Så nu är allt 100% ok.
1 svar · 258 läst
Z
z_bumbi: [citat] Nej bara att du troligen kan lösa det med två parallella kretsar. Ett relä som styrs av en detektor i en av kretsarna är en lösning fast hur du löser det beror på vad du van vid.
31 svar · 3,2k läst
·
T
tontho78: [citat] Hej! Nej jag gjorde inte det. Larmet ligger i en byrålåda oanvänt.
2 svar · 841 läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Nej, jag har inte testat själv än, men blev nyfiken när jag såg en artikel om det. Sitter utan några ESP där jag är nu. Hittade denna nu. Ett år gammal video. [MEDIA=youtube]fZ6-Jvqyj0o[/MEDIA]
2 svar · 159 läst
Hannuse
Hannuse: Jag har en termometer från Goove ute i hundhuset. Funkar riktigt bra, och man kan ha den helt fristående. Oklart om jag kan få larm från den, jag har inte kollat på det eftersom jag integrerat den i Homey. Men statistik kan du få i alla möjliga intervall. Kräver också WiFi. Kan vara ett bra alternativ. https://eu.govee.com/sv-se/products/wi-fi-thermo-hygrometer [bild]
6 svar · 263 läst
·
tommib
tommib: Nej, det gör inte någon skillnad. Däremot vill du undvika att bryta spänningen till rörelsevakten på det sätt du tänker dig i ditt ursprungliga schema. Beroende på vilken puck det är skulle jag nog kopplat rörelsevaktens utgång till puckens ingång och låtit den styra den vägen. Då kan du, om det är en programmerbar puck typ Shelly, realisera både auto, manuell och av som
3 svar · 187 läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Det kanske skulle fungera....
31 svar · 9,1k läst
·
useless
useless: [citat] Det beror på att Shellyn kan styras med enkeltryck, dubbeltryck eller långt tryck via knappingångarna.
12 svar · 582 läst
·
pacman42
pacman42: [citat] De sakerna gör jag redan (ungefär, LLVP, FLVP, badtunna och 2st laddboxar). Det fungerar väldigt bra. Det jag inte klurat ut än är hur mycket marginal jag skall hålla igen för att inte matlagningen skall toppa upp allt för mycket...
25 svar · 2,2k läst
·
S
Sotarsyster: [citat] Du kommer bli nöjd med Tapos larmsystem. Går att bygga ut mycket och jag har som jag tidigare skrivit separata Tapo-kameror. Molnet kostar en slant, men jag kör med Micro SDXC-kort i kameror. Larmet är öronbedövande från mina kameror. Även hubben har hög alarmsiren (valbart ljud och ljudnivå).
31 svar · 5,6k läst
O
oxxen: [citat] I beskrivningen av dessa hos Classe så står det att Deltaco lämnar 5års garanti... 👍
28 svar · 3,0k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Och skulle det mot all rimlig förmodan vara ett sammanträffande är det likafullt ett regelbrott: § 6.2 Dold reklam Upprepade, systematiska rekommendationer av produkter eller tjänster från samma eller olika medlemmar kan komma att ses som reklam även om ingen tydlig koppling finns. Denna typ av inlägg kan raderas utan förvarning. Det är inte heller tillåtet att hylla, tipsa om
57 svar · 5,8k läst
·
M
Marcus-AA: [citat] Det är ofta inte så svårt bara man hittar rätt kontaktperson... /M
2,0k svar · 582,9k läst
·
Tomture61
Tomture61: [citat] Som en ren flax hittades en flång ny samma / lika som jag har sen förut på Blocket 👏 Den är trådlös 👍 Men tack för tipset 🙂
3 svar · 505 läst
Attitudeswe
Attitudeswe: Undvik köra 80 grader om det är ett jämnt och fint elpris. Då ökar värmeläckaget (+2-3kWh/dygn för mig jfr 50 grader). Jag kör mitt servo mellan 30 och 75 grader. Även vid 30grader kan jag få en trekvarts värmning efter en dusch trots att toppladdningen var 60 grader. Har därför kompletterat med en NC kontaktor, men huvudsaklig optimering sker fortsatt via termostaten. Med timpris
51 svar · 23,3k läst
·
Hannuse
Hannuse: Lyfter tråden av eget intresse för alternativ. Är det någon som har erfarenhet av den här: Reolink Argus 3 Pro (eller Ultra)? Verkar prisvärd, och man kan få molnlagring för ca 6 dollar/mån för upp till 5 kameror. Dock bara specad för 10 minusgrader, vilket är en nackdel för mig, Arlo har 20 minusgrader och det är också i klenaste laget, vilket gör att dom "försvinner" ibland. En
15 svar · 6,1k läst
·
blackarrow
blackarrow: Jo då, Home Assistant har inbyggt stöd för RFXCOM via integrationen https://www.home-assistant.io/integrations/rfxtrx Man kanske kan få tag på en för nedåt 600kr, men de säljs ofta för över tusen upp till 2000kr om de finns. Lite över smärtgränsen för att fortsätta med en teknik som har sina begränsningar. 200kr för en Sonoff RF Bridge är mer lagom ,men då får man byta SW och
26 svar · 1,8k läst
H
hakfre: Om du enbart vill mäta effekt och inte har behov av att kunna stänga av strömmen så kan du använda ”shelly pm mini gen3”.
2 svar · 693 läst
Manganbangan
Manganbangan: Den modellen är hopplöst. Samma skräp som alla affärer köper och sätter egen logga på.
1 svar · 401 läst
P
PontusPontus: Själv har jag POE-kameror hemma, de flesta med anslutningen inne i kameran, en ute-cat6 hela vägen in och kontaktera så är det klart Men skulle montera en WiFi/Ethernet kamera åt en bekant med separat strömförsörjning, hur gör man det snyggast? Det sitter 30 cm vit kabel som splittas i 2 och en tjock vattentät hylsa för Rj45 och sen är 3-meters DC kabeln svart? Man får borra ett
0 svar · 330 läst
·
Demmpa
Demmpa: Vi har trådade multidetektorer (rök och värme) inkopplade till var sin ingång på Siemens/Vanderbilt/Acre SPC-central. På markplan har vi fem detektorer (3* sovrum, hall/entré samt kök/vardagsrum), i källaren har vi fyra detektorer (en i varje hörnrum, gillestuga, sovrum, tvättstuga, förråd), sen har vi en i förrådet i det vidbyggda garaget. Om någon löser ut så får vi reda på
6 svar · 893 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.