H
hempularen: Jag har raderat inlägg och följdinlägg som var indirekt kommersiellt. /moderator
9 svar · 959 läst
·
Hannuse
Hannuse: Hur gick det? Vad står i ditt avtal?
5 svar · 737 läst
Weyland
Weyland: [citat] Jag anmälde till ARN, fick behålla systemet lokalt samt en utbetalning på 3000 för att köpa min tystnad i början av 2025. Systemet fungerade lokalt i ca ett halvår innan det gav upp helt, nu är det endast brandvarnare som fungerar. Efter ett tag hörde de av sig och vill ha tillbaka dekaler och skyltar och försöker i den vevan värva in mig igen genom att byta ut utrustningen.
53 svar · 13,9k läst
Hannuse
Hannuse: [citat] Ja, ska man ha 19 sensorer så är inte mitt val Netamo, den är ju begränsad till 4 sensorer, sedan tappar man finessen. Ska man ha fler så finns det andra vägar att gå, Sonoff, Homey, HA med flera, som dessutom ger andra möjligheter.
14 svar · 461 läst
E
etompau: Att 433 är ostandardiserat och lär kräva mer arbetsinsatser för att få ihop det är sannolikt orsaken. Z-wave blev för dyrt så det åkte också ut. Får dock ge Telldus en eloge för att dom kämpar på. Grejorna har rullat på i en hel del år nu, saknar dock någon riktigt "game changer" som kan få upp dom på banan igen.
10 svar · 1,5k läst
·
K
knightjocke: Jag har satt mikrobrytare i slutblecket och dragit ut två trådar till en givare. Då ser jag om det är låst
7 svar · 2,7k läst
·
nino
nino: Jag styr en shunt motor med Shelly 2.5 i shuttermode. Men jag ändrar lite manuellt, har inte kommit mig för att automatisera det hela. Började med att jag skulle samla in värden men fick inte till det så det rann ut i sanden. Nu har jag en urgammal shunt och motor så det är lite glapp och inte så exakt som man skulle vilja...
7 svar · 877 läst
A
Adeline Ramnäs: [citat] Intresserad
11 svar · 8,0k läst
N
nicke_ask: [citat] Om det är någon som behöver så har jag ett par helt nya powersupply till Visionic Powermast -10 samt helt nya batteri. Skriv till mig i så fall, Kan skicka
10 svar · 2,6k läst
Robin2161
Robin2161: [citat] Tack! Du får gärna skriva PM så slipper vi störa tråden allt för mycket kanske
932 svar · 274,3k läst
·
S
Simon Traktor: Vi har Visonic PowerMaster 10 system här hemma som vi fått uppdaterat med 5G-modul. Det är kopplat till Länsförsäkringars larmcentral. En vän rev ner sitt Visonic system och installerade ett modernare och då fick jag hans dörrsensorer, brandvarnare och kameror och tänkte utöka vårat system med dessa. Men larmcentralen påstår att det inte går att göra, utan det måste vara en av
0 svar · 73 läst
dengroth
dengroth: [citat] Hur gick det med Robonect?
76 svar · 45,9k läst
·
Hannuse
Hannuse: Jag har nyss köpt en Reolink RLC-810WA för att labrora lite in mot mitt "smarta hem". Men jag tror att den kameran kan lösa ditt behov. Kan lagra på SD-kort, eller i molnet om du vill betala. Men i övrigt gratis med appen, och du kan få notisera baserat på lite olika objekt om du vill. Har bara haft den några dagar, men den funkar tillfredställande hittils. Ansluter med WiFi eller
2 svar · 255 läst
G
G.L.: Välj det som är enklast att använda. Inte bara för dej utan andra. För det är inte om utan när det uppstår problem som allt ska lösas på nolltid även om du inte är hemma. Du har nog tålamodet med inte andra. En backuplösning är bra att ha
1 svar · 255 läst
Hannuse
Hannuse: [citat] Ja, den är bra. Har den till en frysbox och även till bastun, eftersom den klarara av att mäta höga temperaturer.
7 svar · 297 läst
·
S
Snurrespratt: [citat] Gissar att det handlar om 2G avvecklingen ? Verisure bytte nödvändiga komponenter i mina två fastigheter utan extra kostnad. Har varit med om att Sector Alarm inte hittar våra nycklar vid utryckning, de bad oss åka själva m.m. Har flera war stories med dem, de är pinsamt dåliga. Just saying it....
3 svar · 398 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Nu funkar det igen. Började fungera av sig själv och när det inte fungerade saknades denna under Gemeni settings [bild] Fungerade för sambon när det inte fungerande för mig. Oh well.
1 svar · 213 läst
·
F
Fideliox: Idag är äntligen Lövestad bortkopplade. Reagerade bara på denna skrivelse: [bild] Någon som vet vad man ska göra? Antar att Lövestad ska tas bort från själva centralenheten på något vis? Är det detta? [bild]
30 svar · 11,5k läst
·
useless
useless: [citat] I konfigurationen i Shellyn. Den kan antingen ställas in så den känner av när strömbrytarna växlar mellan on/off eller så den känner av en puls om man har återfjädrande strömbrytare. Jag har för mig att växlande läget är standardinställningen.
7 svar · 354 läst
B
Bo Berglund: Du hart antagligen elmätaren inomhus och i båda mina installationer sitter den i ett elskåp som nätägaren satt upp utanför tomten. Så jag är begränsad till den ström som mätaren kan leverera, vilket inneburit att jag har måst minska ESP-strrömförbrukningen maximalt. Det kan man göra med en enda kodrad i loop(): void loop() { delay(1); //Added to reduce power drain. Jag fick detta
46 svar · 12,5k läst
·
J
Jonas Almen9: Gått några år sen någon uppdaterade så tänkte ge en uppdatering hur det är att ha deras larm 2026 😃 Jag hade Sector Alarm och bytte till Svenska Trygghetslösningar 2024. Min upplevelse: Hade varit kund hos Sector Alarm i 7 år. Larmet har väl alltid fungerat bra men priset hade ökat en bra bit sedan vi satte in det, trots att man hade ringt och klagat på priset vid något
11 svar · 38,4k läst
M
Millox: Nu är jag kanske lite sen på det, men om det är vid 85 grader den slutar funka kan det vara så att den är parasitmatad och inte med egen ledare för matning. Då funkar den inte för högre temperaturer. 85 är just felkoden vid felaktig parasitmatning
13 svar · 406 läst
E
etompau: [citat] https://www.amazon.se/dp/B00F4OJVJS?ref=emc_s_m_5_i_atc&th=1 Klima 3 har en växlande utgång, både för kyla och värme. Sluter mellan plint 1 och 3 när rumstemperaturen går över inställt värde. Signal skickas av Plejd-sändare till lämplig mottagare som startar din fläkt.
11 svar · 381 läst
Oskick
Oskick: [citat] Ja, risken är stor att du får ett sabotage larm. Du kan varsla kundtjänsten om när du tänker göra batteribytet så kan dom sätta brytaren i ’renoveringsläge’. Lycka till!
5 svar · 510 läst
·
Johannes W. E. Eriksson
Johannes W. E. Eriksson: Jo, det fungerar ju tills det inte fungerar längre. Dock är det inte roligt att felsöka sådana här kabelnystan då det inte finns dokumentation över vad som kopplats ihop med vad längre.
3 svar · 253 läst
·
R
Robinsm: Fick du, @Dethåller, något svar eller kom på en lösning för detta? Tack på förhand
6 svar · 2,1k läst
Hannuse
Hannuse: Jag har inte någon koppling till larmcentral, och har inte sett något behov av det. Men då har jag några grannar som jag tänker kan bistå med att fixa att täcka en trasig ruta till exempel om jag skulle få inbrott. Brandkåren kommer inte heller att hinna rädda mitt hus, så dom har jag räknat bort. Däremot så tror jag mer och mer på "intelligenta" kamerasystem, som detekterar,
6 svar · 1,7k läst
Hannuse
Hannuse: Har köpt Housegard WA202 till mina ungdomar, eftersom dom inte är så intresserade av att köra igång ett "smart-hem". Den kopplar upp sig via WiFi, och du kan ha en app i telefonen som du får notiserna till. Vi har provkört den, och den verkar fungera bra. Finns på bland annat Classe i Sjön: https://www.clasohlson.com/se/Housegard-WA202-vattenlarm-WiFi,-vattenl%C3%A4ckagesensor/p/41-8184
1 svar · 209 läst
S
sirlindqvist: Vad mitt element i mitt kontor kostar, mest en kul grej för vi har fjärrvärme i övriga huset. [bild]
53 svar · 11,1k läst
·
D
d0391m0: Träffade en säljare från Sector Alarm igår. Ung kille, väldigt trevlig osv men tjänsten var helt enkelt för dyr tyckte jag, 6000kr per år (gick inte att pruta ner detta). Var inte helt helt såld på överfallsskyddet och lite annat i deras lösning.
87 svar · 96,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.