Demmpa
Demmpa: Låter som att du behöver fiberlänk, FDX60M1, på X-bussen mellan byggnaderna, https://ams.acresecurity.com/assets/59745/download https://www.spcsupportinfo.com/SPCConnectPro/?page_id=2080 https://www.mynewsdesk.com/se/vanderbilt/blog_posts/comnet-fiberenheter-tillsammans-med-vanderbilts-spc-aer-en-vinnande-kombination-67740
5,1k svar · 881,6k läst
·
J
JohanLan: [citat] Zigbee använder samma radionkanaler som 2.4GHz wifi. Kolla om något vanligt nät använder samma kanaler. Om det är en granne som satt upp ett nytt wifi-nät kan du byta kanal för ditt zigbee-nät.
4,6k svar · 360,2k läst
·
Walle85
Walle85: Om Plejd är ett alternativ så skulle jag även slänga in Wiser (Schneider) och Shelly till alternativen. Dessa går även lätt att koppla till Home Assistant och Homey om så önskas.
28 svar · 1,3k läst
·
fam-lundborg
fam-lundborg: "Årlig" bump av tråden.. ...och,nej, jag är inte närmre någon lösning idag än då :-(
13 svar · 3,2k läst
J
JohanMI: Har scannat nätet och forum efter en lösning för att automatiskt öppna och stänga fönster för ventilation. Det handlar om små sidohängda "vädringsfönster" som sitter ovanför de vanliga fönsterna i min lägenhet. En enkel konstruktion likt ett vädringsbeslag med motor hade varit perfekt. Till min stora förvåning hittar jag ingenting online! Kan det verkligen vara så att jag är
0 svar · 89 läst
K
knightjocke: Det finns ju Arlo som går på batteri. Jag tror att köper man de som har längst batteritid så lovar de ganska bra. Och är det ingen rörelse (typ förråd) så håller batteriet nog till och med längre än specen. Och med geofence så spelar de bara in när ni lämnat fastigheten. Finns även små solceller till kamerorna.
3 svar · 229 läst
Demmpa
Demmpa: [citat] Du har egentligen en sak till att göra på x antal zoner, nämligen flytta ut ändmotståndet från centralen till sista larmpunkten i varje zon/sektion. Just nu är det bara 1,5-ballansering.
13 svar · 207 läst
·
B
Bullebock: [citat] Jaha det är ju bra att kunna göra men vill ju inte att det skall vara ett måste! Tack för svar! Men behöver jag en ctr01 per brytare?
9 svar · 220 läst
·
V
VLJ: Hej, Har ingen koll på sånt här men har några rökdetektorer och lampor kopplade med wifi som jag kör med smarlife-appen. Nu vill jag dock sätta några fuktdetektorer i tvättstugan, vinden och källaren. Kan jag köpa sådana
428 svar · 28,6k läst
·
Hannuse
Hannuse: [citat] Du kan ha flera "platser" i Arlo-appen, och under samma konto. Så du behöver inte logga in/ut. Och kontot i Arlo-appen kan du tilldela till fler "gäster" och välja vilka behörigheter och kameror som dom ska ha tillgång till.
9 svar · 222 läst
G
gadbois: https://www.safeland.se/se/blogg/viktig-information-till-dig-som-har-verisure/
5 svar · 977 läst
Demmpa
Demmpa: [citat] Ta och läs följande tråd angående Verisure och eventuellt friköp, https://www.byggahus.se/forum/threads/verisure-utan-abonnemang.522694/
10 svar · 279 läst
·
Holypain
Holypain: Här är lösningen som jag fick för mitt problem. Kan du ta bort p1-mätaren från den smarta mätaren och strömförsörja den med hjälp av en USB-C-adapteruppsättning. Tryck nu på p1-mätaren tills den börjar blinka mörkblått. Gå sedan till Inställningar > Mätare > Lägg till enhet (nederst på skärmen) > P1-mätare > Nästa > Nästa i appen. Följ sedan anvisningarna på skärmen,
4 svar · 483 läst
·
N
nu1mlock: [citat] Så här ser min ut efter fyra år. Jag såg första märket för några månader sedan, sen har det snabbt spruckit mer. Har aldrig använt någon tagg och använder alltid nakna fingrar för att trycka på siffrorna. Det känns inte hållbart att man ska behöva köpa nytt smart lås vart fjärde år. Mitt är inköpt 2020.
13 svar · 4,2k läst
·
S
sjoelund: [citat] Jag skulle tro att Tuya har någon koppling till Kina ändå. Men Tuyas ZigBee prylar är ok - de kräver inte Tuyas app utan du kan använda dem direkt (oftast; vissa enheter har någon funktion låst till Tuya för det inte är med i standard ZigBee - men samma problem finns ju med ZigBee GP också som är ännu värre)
14 svar · 1,1k läst
D
Dublin: Ordentliga rabatter på shelly produkter på Amazon prime days just nu
2,5k svar · 327,4k läst
·
B
Bagar´n: Det finns återställningskort,men tror bara det behövs om dom har kört krypterat. Går att programmera om läsaren direkt från programmet.
8 svar · 307 läst
A
Akteng: Hej! Har problem att åskan slår ut larmet, först hade vi en expansion i garaget men då gick slingan hela tiden. Flyttade in den och då går expansionen men slingan klarar sig. Nätverket går samma väg i den nedgrävda slangen men klarar sig bättre, ibland går någon port men det är överkomligt. Kan man köra trådlöst, i den bästa av världar så man får en expansion där ute
0 svar · 154 läst
J
Jimman811: [citat] Ahaa, smidigt. Tack för tipset 👍
4 svar · 284 läst
·
S
SueCia: Ingen som påstått att vare sig sector eller Verisure är seriösa dock. Man får ta det för vad det är.
25 svar · 11,0k läst
P
Puffen Ingarö: Nu har jag också byggt en Beaky. https://github.com/Beaky2000/esphome-p1mini Mycket lätt bygge, aldrig kört ESPhome så det var lite uppförsbacke men det gick ju bra det med.
8 svar · 4,2k läst
·
K
knightjocke: Punkt 2. Gällande gateway eller IP-gränssnitt brukar man säga, iaf de jag pratar med som jobbar med knx. Så använder man det för att programmera över nätverket, länka ihop två bussar över nätverket där det inte är praktiskt att dra busskabel. För att prata med överordnade system/visualisering. Mer avancerade gränssnitt klarar av att prata med fler saker samtidigt via IP, display
7 svar · 886 läst
·
V
Villa1949: [citat] Perfekt. Tack
2,9k svar · 666,4k läst
·
V
2,9k svar · 666,4k läst
·
D
Denduvet: [citat] Hej Mats, kommer plocka bort ett teletec så kanske har en panel till dig. Mvh Mikael
10 svar · 5,0k läst
13th Marine
13th Marine: Och det nu var det troligen dags igen, vaknade klockan 01 av "KONTROLLERA BRANDVARNARE ANNAT RUM" i kanon. Dock vill inte systemet berätta för mig varför, utan jag får springa runt i hela huset för att komma fram till vilken deckare det är som gnäller. Edit: visst är det ett batteri, men tydligen tycker inte Verisure sånt behöver aviseras på den deckaren längre... Var tvungen att dyka
10 svar · 25,9k läst
·
Demmpa
Demmpa: Rök/multidetektor i varje rum, antingen kopplade till "larmcentral" samt larmdon eller sammanlänkade så larmar en så larmar alla. Vattenfelsbrytare samt läckagedetektorer i kök, tvättstuga, etc så att inkommande vatten stängs av vid läckage samt om vattenfelsbrytaren varit spänningslös.
1 svar · 319 läst
Hannuse
Hannuse: [citat] Hittade du någon lösning på detta? Ett alternativ är ju om man kan dra en tvåtråd dit, hur tunn som helst egentligen. Och så ansluter man en NO/NC flottör till den. I andra änden av tvåtråden så börjar möjligheter att skapa många lösningar. [bild]
1 svar · 314 läst
·
D
Daithi: [citat] Hej! jag är bortrest en vecka till , så jag har inte haft möjlighet. Ska försöka igen nästa vecka Tack så mycket !
21 svar · 715 läst
·
anders07
anders07: [citat] avjoniserat vatten (batterivatten) med ättika och några droppar diskmedel. Jag har blandat i en halvliters flaska ca. 1 tsk diskmedel (Yes), 0,5dl 24% ättika och sen avjoniserat vatten. Det verkar fungera bra, men jag upplever att det är lite känsligare för sol än originalet, så man får vänta på skugga/mulet väder.
6 svar · 1,1k läst
·
T
tyomka: Någon som har löst problemet och vill berätta vad behöver göras. Har nämligen samma problem.
23 svar · 59,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.