Någon som har hört något om det här larmet. Jag har fått förslag på det eller ett DSC. Skiljer 5000 i pris. Så om det är ett bra alternativ så går jag för det.

E
Lite efterforskningar har avslöjat att det är ett larm från Climax Technologies från Taiwan. De levererar också molntjänsten som brandats till Nookbox. Liknande hårdvara från Climax technologies används av Securitas hemlarm, Omnipoint, Besafe365. Vad jag kan se inte SSF-godkänt. Verkar vara en stor OEM-leverantör iaf.

Jag är nyfiken på DSC's nya larm/hemautomationsplattform Iotega. Men egentligen kanske de ligger på samma nivå, vem vet?

Ok
Låter inte så bra. Jag är också intresserad av iotegan. Någon som vet mera om den?

E
J JoakimD skrev:
Ok
Låter inte så bra. Jag är också intresserad av iotegan. Någon som vet mera om den?
Alltså jag vet inte om det nödvändigtvis betyder att det är ett dåligt larm. Det har ju mycket funktionalitet för pengarna.

Sant. Svårt att hitta info bara.

Det blir ett nookbox larm här hemma. Hoppas nu att det håller måttet

Ser ut att vara ett kompetent larm, bättre än Ajax-larmet skulle jag säga.

E etompau skrev:
Ser ut att vara ett kompetent larm, bättre än Ajax-larmet skulle jag säga.
Riktigt bra integrationsmöjligheter mot det smarta hemmet men i övrigt har jag svårt att hitta vad som är bättre än Ajax? Du får gärna dela med dig av vad du har hittat.

Stöd för integration av kameror verkar vara bättre samt support för Ziggbee och Z-wave.
Mina synpunkter grundas inte på praktiska jämförelser utan bara på läsning av specar, så ta det med en nypa salt.

• Gilla
Lund
  • Laddar…
Håller precis i dagarna på att dätta upp ett Nookbox som Demo i vår butik.
Hitentills så verkar det vara ett mångsidigt och användarvänligt larm med många tillbehör.

Jag tror du kommer bli nöjd. Lycka till.

Jag har för en vecka sedan fått ett installerat. Och än så länge fungerar det bra. Installationen verkade väldigt enkel.

J JoakimD skrev:
Jag har för en vecka sedan fått ett installerat. Och än så länge fungerar det bra. Installationen verkade väldigt enkel.
Vad tycker du om larmet nu efter en månads användande?
Använder du automationsdelen?
Använder du kameror till det?

Tack för all feedback då vi funderar på att skaffa ett.

Hej
Jag använder inte automationen ännu Främst för att jag inte har någon controller ännu och inget annat. Tanken är att jag ska göra det. Larmet fungerar utan problem. Enkelt att använda och konfigurera Appen är helt ok.
En sak som jag ska se om det går att ordna är volymen när man kommer in och ska larma av, den är lite låg. Jag skulle rekommendera det. Enkel installation som skulle kunna gjorts själv.

J JoakimD skrev:
En sak som jag ska se om det går att ordna är volymen när man kommer in och ska larma av, den är lite låg. Jag skulle rekommendera det. Enkel installation som skulle kunna gjorts själv.
Tack.
Låter inpasseringsvarningen från larmpanelen, inomhussirén eller från centralapparaten?

J JoakimD skrev:
Hej
Jag använder inte automationen ännu Främst för att jag inte har någon controller ännu och inget annat. Tanken är att jag ska göra det. Larmet fungerar utan problem. Enkelt att använda och konfigurera Appen är helt ok.
Centralapparaten/Gateway i Nookbox ska väl agera "controller" vad gäller automation?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.