Önskar mäta temp och luftfuktigheter i mitt garage och kunna se detta i mobilen - gärna se historik också. Hur får jag till detta lättast?

Har väl ingen hub…har larm från Ajax och kameror från Arlo men verkar inte finnas något kompatibelt? Har en gammal Tellstick (tidig version) men inget jag har i bruk.

I Iconoclast skrev:
Önskar mäta temp och luftfuktigheter i mitt garage och kunna se detta i mobilen - gärna se historik också. Hur får jag till detta lättast?

Har väl ingen hub…har larm från Ajax och kameror från Arlo men verkar inte finnas något kompatibelt? Har en gammal Tellstick (tidig version) men inget jag har i bruk.
En väderstation från Netatmo.
Fungerar grymt bra, och du får statistik både i mobilen men även en snygg webbsida.
Kan även sätta larmnivåer.
Kräver dock att du har kontakt medgett WiFi.
Men….grymt välfungerande pryl!
Utomhustemperaturen får du på köpet.

Tomture61
  • Gilla
Hannuse
  • Laddar…
Har en elradiator med app från Classe som loggar temp och fukt. Ifall du har wifi och också behöver värme lite.

Jag har en termometer från Goove ute i hundhuset.
Funkar riktigt bra, och man kan ha den helt fristående.
Oklart om jag kan få larm från den, jag har inte kollat på det eftersom jag integrerat den i Homey.
Men statistik kan du få i alla möjliga intervall.
Kräver också WiFi.
Kan vara ett bra alternativ.
https://eu.govee.com/sv-se/products/wi-fi-thermo-hygrometer

Diagram för vecka visar temperatur och relativ luftfuktighet i hundhuset från en Goove termometer, med data om max, min och medelvärden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.