jackt jackt skrev:
Hittade den hos Amazon, men där står det att den behöver en gateway för att funka?

[länk]
Jag kör den på ConBee med en PhosCon-mjukvara, så iofs är det en gateway...

Vad tror ni om dessa enheter, skulle de kunna göra jobbet?

Shelly 1 Gen4 + Shelly Plus Add-on (med Shelly Temp. Sensor)

K
jackt jackt skrev:
Vad tror ni om dessa enheter, skulle de kunna göra jobbet?

Shelly 1 Gen4 + Shelly Plus Add-on (med Shelly Temp. Sensor)
Det tror jag är en bra lösning. Sedan får du igång en basic styrning i själva shelly. Och gör så att du kan göra override på den styrningen i home assistant, om du vill ta in elpris, sol eller batteri osv

• Gilla
jackt
  • Laddar…
Då har jag beställt grejerna, tack så här långt för alla förslag och ideér. Återkommer hur det blev.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Fick hem dosorna idag. Satt och funderade hur de skulle kopplas in. Trodde jag tänkte rätt men det tyckte inte jordfelsbrytaren.. Någon som kan leda mig rätt?

Elektrisk installation med relä och kopplingsdosor, flera färgade kablar anslutna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tre faser går från central till el-patron. Jord går vid sidan om. Nollan finns där från centralen.

Antar jag skall koppla det som att jag "tänder/släcker en lampa" men utan strömbrytare..

Redigerat:
Elektrisk kopplingsbox med flera anslutna kablar, en blå enhet märkt "Shelly" och en svart kabel kopplad till en kontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta borde väl vara rätt om den svarta går till kontaktorn?

Du har inte bara gjort klassikern och tagit fel nolla i centralen?

K kristofo skrev:
Trodde att nollan från kontaktorn skulle tillbaka till Shelly, var nog det som var fel, ska testa enligt bilden när jag är hemma igen. Det borde nog funka.

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
K kristofo skrev:
Du hade faktiskt rätt.. :) Var fel i centralen. Och troligen även i Shelly’n.. nu rullar den som det ska. Ännu bara som en strömbrytare, ska sätta mig in i hur add on grejen funkar..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.