S
Sotarsyster: [citat] Du kommer bli nöjd med Tapos larmsystem. Går att bygga ut mycket och jag har som jag tidigare skrivit separata Tapo-kameror. Molnet kostar en slant, men jag kör med Micro SDXC-kort i kameror. Larmet är öronbedövande från mina kameror. Även hubben har hög alarmsiren (valbart ljud och ljudnivå).
31 svar · 5,7k läst
O
oxxen: [citat] I beskrivningen av dessa hos Classe så står det att Deltaco lämnar 5års garanti... 👍
28 svar · 3,1k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Och skulle det mot all rimlig förmodan vara ett sammanträffande är det likafullt ett regelbrott: § 6.2 Dold reklam Upprepade, systematiska rekommendationer av produkter eller tjänster från samma eller olika medlemmar kan komma att ses som reklam även om ingen tydlig koppling finns. Denna typ av inlägg kan raderas utan förvarning. Det är inte heller tillåtet att hylla, tipsa om
57 svar · 5,9k läst
·
M
Marcus-AA: [citat] Det är ofta inte så svårt bara man hittar rätt kontaktperson... /M
2,0k svar · 584,8k läst
·
Tomture61
Tomture61: [citat] Som en ren flax hittades en flång ny samma / lika som jag har sen förut på Blocket 👏 Den är trådlös 👍 Men tack för tipset 🙂
3 svar · 518 läst
Attitudeswe
Attitudeswe: Undvik köra 80 grader om det är ett jämnt och fint elpris. Då ökar värmeläckaget (+2-3kWh/dygn för mig jfr 50 grader). Jag kör mitt servo mellan 30 och 75 grader. Även vid 30grader kan jag få en trekvarts värmning efter en dusch trots att toppladdningen var 60 grader. Har därför kompletterat med en NC kontaktor, men huvudsaklig optimering sker fortsatt via termostaten. Med timpris
51 svar · 23,4k läst
·
Hannuse
Hannuse: Lyfter tråden av eget intresse för alternativ. Är det någon som har erfarenhet av den här: Reolink Argus 3 Pro (eller Ultra)? Verkar prisvärd, och man kan få molnlagring för ca 6 dollar/mån för upp till 5 kameror. Dock bara specad för 10 minusgrader, vilket är en nackdel för mig, Arlo har 20 minusgrader och det är också i klenaste laget, vilket gör att dom "försvinner" ibland. En
15 svar · 6,2k läst
·
blackarrow
blackarrow: Jo då, Home Assistant har inbyggt stöd för RFXCOM via integrationen https://www.home-assistant.io/integrations/rfxtrx Man kanske kan få tag på en för nedåt 600kr, men de säljs ofta för över tusen upp till 2000kr om de finns. Lite över smärtgränsen för att fortsätta med en teknik som har sina begränsningar. 200kr för en Sonoff RF Bridge är mer lagom ,men då får man byta SW och
26 svar · 1,9k läst
H
hakfre: Om du enbart vill mäta effekt och inte har behov av att kunna stänga av strömmen så kan du använda ”shelly pm mini gen3”.
2 svar · 736 läst
Manganbangan
Manganbangan: Den modellen är hopplöst. Samma skräp som alla affärer köper och sätter egen logga på.
1 svar · 426 läst
P
PontusPontus: Själv har jag POE-kameror hemma, de flesta med anslutningen inne i kameran, en ute-cat6 hela vägen in och kontaktera så är det klart Men skulle montera en WiFi/Ethernet kamera åt en bekant med separat strömförsörjning, hur gör man det snyggast? Det sitter 30 cm vit kabel som splittas i 2 och en tjock vattentät hylsa för Rj45 och sen är 3-meters DC kabeln svart? Man får borra ett
0 svar · 374 läst
·
Demmpa
Demmpa: Vi har trådade multidetektorer (rök och värme) inkopplade till var sin ingång på Siemens/Vanderbilt/Acre SPC-central. På markplan har vi fem detektorer (3* sovrum, hall/entré samt kök/vardagsrum), i källaren har vi fyra detektorer (en i varje hörnrum, gillestuga, sovrum, tvättstuga, förråd), sen har vi en i förrådet i det vidbyggda garaget. Om någon löser ut så får vi reda på
6 svar · 1,2k läst
C
chemma: Drog kablar idag så blev en sån här istället https://konnected.io/products/konnected-alarm-panel-pro-12-zone-kit Då kan jag också koppla in trådade deckare om jag skulle vilja.
2 svar · 551 läst
E
elmont: https://bestshoptest.com/best-wildlife-camera-in-se-2025/?gad_source=1&gad_campaignid=22195776431&gclid=CjwKCAiA24XJBhBXEiwAXElO3xq_V4Vu_PMrH1KzG53xk87TfcU4TxkZUERkgx_Tmd0ZfR5_OaDgPRoCYkAQAvD_BwE
20 svar · 2,8k läst
S
styren: Tack, skall läsa på lite. Bra förslag. Tre uthus är det. Tänkte mäta den samlade effekten ( alla faserna) från samtliga uthus. Alltså inte elementen specifikt utan totalsumman av hela förbrukningen. Det är draget en ledning från boningshuset till uthus1. Därifrån mätarskåpet till ytterligare två uthus.
2 svar · 322 läst
Alfasud
Alfasud: [citat] Det är en Grosser Schweizer Sennenhund
56 svar · 3,7k läst
·
Etnoy
Etnoy: Ajax har en hyfsad men inte perfekt integration till home assistant som körs lokalt via sia. Funkar helt ok.
5 svar · 654 läst
·
U
Ursidae: Bumpar tråden. Hur är erfarenheten nu efter några år? Behöver byta laem och Safeland verkar vara ett attraktivt alternativ. Föredrar att öga prylarna själv och bara ha en låg löpande kostnad för tjänster.
4 svar · 3,2k läst
P
paralun: [citat] Här har du en svensk sida om hemautomation https://automatiserar.se/
1 svar · 326 läst
R
RoAd: Ja, reolink är ett bra val. De följer standarder och kräver inga molntjänster för att fungera.
12 svar · 3,2k läst
·
C
corre: Ja, det blir troligen separerat lösning till slut. Men WAF-faktorn med avlämning via Doorman är svårslagen ;)
4 svar · 1,8k läst
Automateur
Automateur: [citat] För ev framtida experiment kan det vara bra att veta att kameran stöder ONVIF, dvs du kan köra en egen kameraserver (Blue Iris, Frigate etc) i en egen dator. Om du någon gång skulle få lust till det. [bild]
3 svar · 617 läst
·
A
Antal: [citat] Du har rätt att säga upp med omedelbar verkan om larmet är så gammalt allt enligt deras skyldighet om larmet ej fungerar.
12 svar · 1,3k läst
Hannuse
Hannuse: Jag kör med Arlos kameror, och är mycket nöjd. Kräver dock att du besöker huset ca en gång per halvår (batteribyte), om du inte vill driva dom via nätanslutning. Enda begränsningen som jag har upptäckt är att dom stänger ner vid bra precis 20 minusgrader, men kommer tillbaka när det blir varmare än minus 20.
3 svar · 832 läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: [citat] Tack, ja får fundera lite. Kanske slutar med Homey Pro trotts allt😅. Kan man lägga in HUE utan behov av HUE bridge och t ex IKEAs
15 svar · 779 läst
·
useless
useless: [citat] Att vara beroende av molntjänster är ju värdelöst.
118 svar · 12,1k läst
P
paralun: [citat] Kollade på HAN-ports läsaren, P1IB och det är en svensk liten firma, Remnetech som skapat den. Kör hans lösning för min digitala vattenmätare. Om P1IB https://remne.tech/p1ib/ Github https://github.com/remne/p1ib Har du WiFi täckning till elmätaren? Dubbelkollat att din elmätare stöds i listan hos m.nu?
2 svar · 478 läst
K
KMNelhas: [citat] Gissar det så det känns som en rätt så skottsäker approach att labba med inomhus- och utomhuspemperaturen istället för att flytta värmekurvan på timbasis.
9 svar · 863 läst
F
Focksson: Jag kontaktade kundtjänst och de sa då att det inte gick att göra på detta vis. Vad som hänt efter det vet jag dock inte. Har bytt en av två termostater i det aktuella rummet och det känns som att regleringen har blivit bättre med Wisers termostat faktiskt. Men det kan ju vara inbillning. 😁
2 svar · 1,2k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Hej Har lite ågren, skall flytta till nytt hus mitt tidigare hade en Yale classic inte uppkopplad som funkat bra i många år. Men nu när jag kan välja och har då funderat på Nimly Code. Tänkte försöka minska antalet bryggor och för kunna använda den remote och t ex ha en zigbee modul som jag även kan använda till belysning. Är då Nimly ett bättre val för andra saker? Behöver
0 svar · 775 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.