C
Calle666: Ja det är svårt att sia om framtiden… särskilt om sådana saker som bitcoin…
14 svar · 894 läst
L-Grane
L-Grane: Slog till på ett X-sense system, köpte två med 6st detektorer, det var billigare än att köpa ett med 12st😅 Har lyckats ställa in telefonen så att en lång ljudfil med larmljud spelas upp och kan "gå igenom" stör ej på telefonen ifall det händer något. Det enda jag har att klaga på är att man inte får någon notifikation (iaf inte på en gång) om basstationen blir strömlös.
21 svar · 3,1k läst
Hannuse
Hannuse: Håller med föregående talare. Sätt upp några kameror med notiser till mobilen, typ Arlo. Och sedan några smarta lampor som tänds och släcks. Men någon måste väl sköta om fastigheten även om den står tom? Tänker att det går ganska fort så syns det att ett hus är obebott, på gräsmatta, snöröjning, saker som ligger kvar som kanske har blåst dit osv. Så, hålla lite allmän
2 svar · 651 läst
M
merbanan: Jag kör esp8266 modellen till min luftvärmepump. Mycket fint interface mot homeassistant. Bara man hittar rätt kontakt funkar nästan vilket kort som helst.
20 svar · 7,3k läst
F
Fjongpong: [citat] Hej. Det är kanske lite sent, men jag har en del grejer till Entro. Vad söker du?
1 svar · 715 läst
Hannuse
Hannuse: Vi har dessa kameror på några ställen: "AXIS Q6078-E PTZ Camera" 20x optiskt zoom, och helt grym bildkvalitet. Kostar dock en slant, men är väldigt bra. [bild] Problemet med regelverket, eller utmaningen, tror jag redan är hanterat i flera trådar här. Du kommer att ha din kamera riktad mot ett område dit allmänheten har tillträde, vilket gör det problematiskt. Tror att periskopet är
1 svar · 340 läst
·
O
olof63: Liten återkoppling från leverantör 1; Du betalar bara 2100 direkt och sedan 429/m i två år - låter kanon skicka offerten sa jag. glömde säga att efter 6 mån så upphör rabatten på 50 procent. Den går bort. Suck
10 svar · 3,6k läst
·
O
olof63: RIngde supporten, bara att starta om resp puck så ordnade det sig.
1 svar · 521 läst
B
bergquist: [citat] tack så mycket. har beställt hem en för ett par dagar sedan. var osäker på om den faktiskt kunde mäta LUX längre då det inte står på Philips hemsida, men tog chansen, skönt att få det bekräftat.
2 svar · 558 läst
Alfredo
Alfredo: Nu passar 40 kg schäferhane absolut inte alla men det är nog bland de bättre inbrottsskydden. Välkommen till forumet @potatisodlarn!
6 svar · 618 läst
K
knightjocke: [citat] Du ansluter home Wizard som en integration. Du anger IP-adressen efter att du aktiverat lokal kommunikation. https://www.home-assistant.io/integrations/homewizard Tycker att du skjuter lite över målet med remote access. Det borde räcka med lokal åtkomst. Du har ju även home Wizards Cloud lösning som ger 12 månader historik åtkomlig utanför hemmet.
7 svar · 745 läst
A
Alice B: Jag har kört Domoticz på en Lenovo Tiny med Win10 i många år och även om det rullat på helt utan problem känns end of support på Win10 som den spark i baken jag behöver för att uppgradera. Jag har fastnat för Home Assistant Green som jag tror räcker bra för mina behov. Enkelhet kan vara bra som omväxling... Borde jag passa på att byta USB-stickor också? Eller duger Z-stick 5,
0 svar · 236 läst
Rippen85
Rippen85: Node red är gratis men kräver en hel del tid att lära sig. Det som är bra med node red är att den snackar allt. Modbus, mqtt, bacnet. Mm
4 svar · 529 läst
P
PerSkar: [citat] Har dessa hemma, funkar utmärkt 👍 Mycket nice med inbyggt astrour som även har tidsförskjutning och att de även funkar med deras fjärrkontroller, slipper krångla med appen
396 svar · 77,3k läst
·
G
Guzzen1: [citat] Efter 5 år är larmet ditt utan kostnad, så var det för mig i våras iaf. Men tidigare kunde man köpa loss appen för några hundringar för att komma åt komponenterna utan uppkoppling. Det går inte idag. Jag blev t.o.m lovad för ett år sedan att få appen frikopplad gratis. Jag anmälde dom till ARN och krävde återbetalning av det belopp jag betalade när jag köpte larmet, då
20 svar · 17,3k läst
·
F
ferozi92: [citat] Låter lovande. Sambon överväger att säga upp larmet om de ska ha ca 2600 för att tillfälligt montera ner/sätta upp den när vi ska tapetsera om 😅
3 svar · 2,8k läst
·
Hannuse
Hannuse: [citat] Tänker att det är enklare att du väntar med konfigureringen av HomeWizard tills du är på rätt plats, med rätt WiFi. Och du sätter ju upp den med ett konto i molnet, så det bästa är väl att din vän skapar det, som ska äga det i framtiden?
10 svar · 1,1k läst
Purre
Purre: Insidan har en mekanisk överföring men låsvredet åker tillbaka till kl 12 efter att man vridit. Tar batteriet slut så går det fortfarande att låsa upp både inifrån och utifrån mekaniskt. Provade precis på vårat Durus. Finns även borta lägeslåsning på Durus likt många helt mekaniska lås. Då fungerar det inte att använda kod utan mobilens app eller mekanisk nyckel är ett måste
205 svar · 41,3k läst
·
Hannuse
Hannuse: [citat] Jag kör utan deras gateway, kopplar den direkt mot Homey med Zwave.
3 svar · 919 läst
Hannuse
Hannuse: [citat] Det verkar ju onekligen smidigt om man vill bryta bort allt på en säkring, enkel installation!
11 svar · 5,8k läst
jbr
jbr: [citat] Jag har personligen svårt att avgöra om LKs ventil är identisk med diverse kinaventiler men jag ska villigt erkänna att jag är ytterst lite bevandrad i metallurgi... 😉 Det är för övrigt inte helt okänt att det tillverkas både det ena och andra som avger olämpliga substanser. Rätt eller fel, men jag valde att betala för det aktuella varumärket och litar därmed på det i
27 svar · 1,6k läst
·
Hannuse
Hannuse: [citat] Arlo skulle jag säga. Ansiktsigenkänning vet jag inte om det finns någon kamera alls som kan uppfylla, men väl vad det är för typ av objekt, till exempel människa, djur, fordon mm. Klarar 3-6 månader på batteriet beroende på hur man ställer in den. Wifi, så enkel att montera. Jag är oerhört nöjd med mina.
3 svar · 1,8k läst
WaldenWoods
WaldenWoods: [citat] Precis så, ja. I en villa blir det ju ändå inte trångt på någon av linjerna.
8 svar · 1,9k läst
·
M
micklen: [citat] Är väl inte reel sensor utan kamera som läser av?
9 svar · 3,4k läst
·
R
Real-House: [citat] Ja det ser ut att finnas en komplett installationsmanual. Har inte hunnit läsa igenom den än. Men en blir nog att man skruvar fast allting på en träskiva och provar så att allting fungerar.
7 svar · 769 läst
·
Hannuse
Hannuse: Sonoff har en Zigbee sensor som klarar -40 grader, och den har en extern mätprob, så det är väl en del av anledningen att den fungerar i ett brett mätområde (jag har min till bastun). En annan lösning kan vara att skaffa en väderstation som kan integreras i smarta hemmet. Jag har en Netamo, och den fungerar utmärkt. Utomhusgivaren klarar minst 42 minusgrader, även om specen sägar
7 svar · 656 läst
Vispen74
Vispen74: En ny erfarenhet I natt. Vaknar avlarmat, Ajax säger att det larmats av genom upplåsning, men alla fyra behöriga har sovit då. Vad händer? Någon mer som haft spök-avlarmning? [bild]
1 svar · 1,6k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Det var väldigt trångt i denna apparatdosa så kan varit så att pucken legat i kläm och tagit skada av det men ändå märkligt tycker jag.
2 svar · 587 läst
M
mpostma: Ett tillägg: Dokumentet med alla modbus registrar går inte att hitta med original länken: Man har tydligen ändrat något på direktlänkar. Gör man en sökning så dykder det upp: https://www.flaktgroup.com/se/sok/?q=%22rs+485%22&documents=1 Själva dolumentet heter tydligen: Modbus RS 485 Teknisk instruktion (engelska)
11 svar · 4,9k läst
T
Torpar-Åsa: [citat] Ja vi har tänkt att det kan vara det! Bra att få det bekräftat. Vet du om de går på batteri eller el?
4 svar · 521 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.