Jag måste å bumpa tråden och hoppas någon kan hjälpa mig! Funkar någon av dessa på endast gsm ? Tänkte ha ute i en stuga där jag inte har tillgång till Wi-Fi ! Det är därför jag frågar nämligen. Tacksam för svar

B Bananberg skrev:
Jag måste å bumpa tråden och hoppas någon kan hjälpa mig! Funkar någon av dessa på endast gsm ? Tänkte ha ute i en stuga där jag inte har tillgång till Wi-Fi ! Det är därför jag frågar nämligen. Tacksam för svar
Jag har simkort i.
Använder inte wifi.
Eller förstår jag inte din fråga?

Tack :) nä det är jag som inte förstått allt jag läst har dyselexi och är lite osäker på allt de här! Vilken skulle du köpa om du köpte ett idag ? Vill ha med rörelsesensorer, och kanske några kameror främst :)

B Bananberg skrev:
Tack :) nä det är jag som inte förstått allt jag läst har dyselexi och är lite osäker på allt de här! Vilken skulle du köpa om du köpte ett idag ? Vill ha med rörelsesensorer, och kanske några kameror främst :)
Ja mitt fungerar som det ska.

Ah okejdå:) men undra om det spelar någon roll om man tar ett med Med Wi-Fi + GSM ? Tänkte för jag kmr juh fixa internet dit ut till stugan eftersom :)

En webkamera är kanske på gränsen om du har dålig 3G-täckning. Brand-, rörelse och dörr-detektor funkar bra om du kan ringa med mobilen, men en kamera kräver *MYCKET* mer bandbredd. Killgissar att prat använder typ 20 kbit och en full HD videoström 20 Mbit, dvs 1000 (!) gånger mer bandbredd krävs för kameran...

Du får leta reda på vart närmaste mast står och kika vilka bolag som sänder på den (detta är inte trivialt då denna information är lite känslig) Själv köpte jag det billigaste sim-kortet från några leverantörer och efter lite testande kom jag fram till att för mig var det Tre som hade bäst sprutt på bredbandskollen.se)

D
Jag sonderade terrängen för ett GSM larm för ett halvår sedan och fastnade för Kerui. GSM larm måste stödja - minst 3G.... och de larm som presenteras är endast 2G. (Om du inte påtalar det och får en med GSM 3G modul.)

Köpte ett G34 med 3G modul- fungerar både med WiFi- Tuia Appen, och SMS. Har tilläggsbeställt rökgivare och extern siren.

Var inte helt lätt att komma igång med, men när WiFi var konfigurerat (tog några timmar och några gråa hår :) ) så har det fungerat klockrent.

/Oleb1970

(Bumpar en gammal tråd)
De som har en Kerui G19 basenhet märkte i december att den utlovade 4G-kompatibiliteten var ... bristande ... så min kan inte längre skicka SMS/ringa (själva tjutandet funkar) :(

Vad jag kan läsa mig till har Kerui W204 stöd för 4G och kan köpas på Ebay för GBP 79.99 (1336:- med VAT) av säljaren "KERUI" och de gamla grejerna skall funka (brandlarmen viktigast). Jag skall kika runt och se om man kan hitta W204 billigare (Alibaba säljer en W202 för 258 spänn men jag tror inte den är rätt)

D
J jocek skrev:
(Bumpar en gammal tråd)
De som har en Kerui G19 basenhet märkte i december att den utlovade 4G-kompatibiliteten var ... bristande ... så min kan inte längre skicka SMS/ringa (själva tjutandet funkar) :(

Vad jag kan läsa mig till har Kerui W204 stöd för 4G och kan köpas på Ebay för GBP 79.99 (1336:- med VAT) av säljaren "KERUI" och de gamla grejerna skall funka (brandlarmen viktigast). Jag skall kika runt och se om man kan hitta W204 billigare (Alibaba säljer en W202 för 258 spänn men jag tror inte den är rätt)
Hej @jocek , jag hade ett G34 larm som jag bytte mot ett W184 (4G). Lite besviken då det nya måste konfigureras 95% på själva panelen. (Bara schemaläggning av arm/disarm i appen). Köpt alla mina enheter på
KERUI Official Store
https://a.aliexpress.com/_Ev2Dg6o som alltid fungerar fint! (Upp till 4 veckor leveranstid). I dag är moms och tull inräknat i priserna, så Postens ocker avgifter kommer inte i tillägg!

/Diol1970

• Gilla
jocek
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.