1 143 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Uppgradering Visonic Powermaster 10
Har ett Powermaster 10 hemlarm, version 18.040, som jag har förstått behöver uppgraderas för att det ska fungera. Jag vill kunna koppla upp mig mot Visonics app och deras server för att få notiser om larmhändelser och se bilder från kamerorna. Vi har mobilt bredband (wifi via ett router- och meshsystem), dvs inget fiber.
Någon som vet vad jag behöver uppgradera med för att kunna använda larmet som jag önskar?
Någon som vet vad jag behöver uppgradera med för att kunna använda larmet som jag önskar?
Om din PM10 har IP-modul kan det gå, till viss del tydligen. Håller själv på med det. Man konfar PM10 till att koppla sig till en ny URL ("websida") och samma sak i Visonic Go-appen. Har för mig att det inte ger tillgång till kameror osv. Men man behöver inte slänga larmet med central, magnetdetektorer etc.
Men för en modern lösning med bild på distans rekar jag nog att skaffa nåt annat. En kompis har Eufy, är nöjd med det. Jag skulle iaf aldrig mer köra Säkra Larm/Securitas/etc.
Men för en modern lösning med bild på distans rekar jag nog att skaffa nåt annat. En kompis har Eufy, är nöjd med det. Jag skulle iaf aldrig mer köra Säkra Larm/Securitas/etc.
Finns mer info om detta? Jag har köpt larmet via protexus och upptäckte nu att appen inte längre funkar. Dock funkar kopplingen till Tempest larmcentral, då de fick larm när jag ryckte strömmen till larmet. Då fick jag även ett mail. Så signalerna går vidare, men appen funkar inte. Jag har inte riktigt greppat hur det funkar. Tidigare så vet jag att Tempest (tidigare falck) gav mig nya loginuppgifter till appen när de ändrats. Nu sa de att de inte har någon support för appar längre, det har installatören. Protexus verkar hellre vilja sälja nya larmsystem - de har skickat många mail om detta med 3g nedstäning men iom jag har IP/fiber så tänkte jag att det får räcka så jag har inte bytt upp mig, jag kan förstå att det är en bättre affär för dem och att de inte kan ge support "forever" för ett larm jag köpte för 10 år sen, men har ju köpt fler deccare osv över tid, så tänker ändå att det varit positivt om de sett till att det fortsätter funka så bra som det kan så skulle jag sannolikt köpa nytt larm av dem när mitt går sönder eller jag tycker det är alltför out-dated. Men det funkade fortfarande bra nog för mig, jag kan larma på via app och får larm till app och det går vidare till Tempest centralen. Den nivån räcker gott för mig. Jag vill veta om någon brytit sig in när jag är borta. Thats it.
Har mailat protexus, får se vad de svarar. Men hade vart trevligt om det bara var en ny setting så hade jag kunnat fixa det själv direkt...
Har mailat protexus, får se vad de svarar. Men hade vart trevligt om det bara var en ny setting så hade jag kunnat fixa det själv direkt...
Ah, såg du svarade mig i en annan tråd också. Tyvärr verkar de stängt av servern. Leverantören är protexus, Tempest har tidigare gett mig nya uppgifter men sa att de inte gör det längre, man får vända sig till leverantören. Jag läste mailen från protexus och det är rätt tydligt de stänger gamla servrar och startar nya som kräver att man har serviceavtal för 99kr/mån. På ett sätt förstår jag, det tar tid med support, samtidigt blir det inte det jag ville åt men friköpt larm. Jag kan gärna betala dem 1200kr att konfigurera om mitt larm, men sen vill jag inte ha nån avgift förrns nästa gång jag behöver hjälp.slothy skrev:
Det hade varit fantastiskt!slothy skrev:
Jag skiter i kamerorna, då jag har ett annat system med mkt bättre kameror men som är fristående.slothy skrev:
Vi har jättebra grannar, men alla är pensionärer, jag vill helst slippa ringa dem en sen kväll för att kolla om nån slagit in en ruta. Även om jag vet några som direkt skulle ställa upp. Vi har en "grupp" och så fort nåt händer så är alla på tå.slothy skrev:
Klicka här för att svara