delux
delux: [citat] OK. Blev det en Navimow i2? Återkom gärna med en kort recension.
7 svar · 2,9k läst
M
MacMelmac: Har en Worx WR165E som helt plötsligt efter vinterförvaring i oisolerad bod (Batteriet förvarat inomhus) börjar visa fördröjning på grund av regn i tid och otid. Har rengjort sensorn på ovansidan med tvättservett (alkohol) och skrubbat med en borste men fortfarande samma fel. Tröttsamt på en nästan helt ny robot! Jag kan lämna in den på LetMeRepair på garanti vilket brukar ta
0 svar · 456 läst
E
etompau: Jag hittar flera tel.nummer till deras kontor i Malmö/Arlöv. Ett är 0771 - 18 04 10 Du kan ju testa där och se om dom kan leda dig rätt.
5 svar · 995 läst
K
KlasNic: Min Stiga M5 bara stannar under klippning utan synbar orsak. Batteriet är laddat. Dock går den inte att starta direkt. Utan jag får vänta någon minut. Någon som haft liknande problem. Samt vad var lösningen. Tack
12 svar · 8,1k läst
·
S
Sjukstugan: [citat] Tack så mycket för hjälpen
2 svar · 263 läst
·
pacman42
pacman42: [citat] Rätt är 10. De sade 12 i en recension jag läste.
34 svar · 2,3k läst
Z
Zsam: Puffar igång tråden. Har ungefär samma fråga. Hyfsat plan tomt men lite kluriga ( smala) passager. Vart behöver jag Wifi ? Om jag inte har Wifi på hela området behövs då 4G ? Mammotion. Dreame eller Segway ? Eller…?
1 svar · 417 läst
13th Marine
13th Marine: [citat] Ja gör gärna det, vore intressant att kolla upp lite.
22 svar · 3,6k läst
·
pacman42
pacman42: Det går att ansluta wifi till Automower 220AC. Jag har en ESP8266 med inbyggd WiFi ansluten till serieporten som finns inne i klipparen (finns en extern också, men den rekommenderar jag inte att använda). Med denna kan man styra olika funktioner, det finns trådar på tyska och franska forum om hur man gör. Jag har funderingar på att bygga om en Automower, men insåg då att man kan nog
3 svar · 796 läst
P
pnergard: Jag lånar tråden lite. Jag har ca 150m2 gräs bara och en relativt enkel tomt som dock går runt huset på tre sidor. Helt plan. Sett att minin finns i en 500m2 modell på Amazon som är lite billigare eller att det kan bli samma som 800an i Sverige men man kan få med ett hus. Skulle det ge mig nån fördel att köpa 800an över 500 modellen? Utan att ha gått runt och testat så ska jag ha
10 svar · 5,0k läst
·
blackarrow
blackarrow: 1 passar bara på ett ställe 2, 3 röd och blå skulle jag satt på R och L. Ta reda på vad som är tight och Left på slingan, eller prova med Röd på R. 4, 5 är väl de enda som ser avslitna ut. Den har en annan kabelsko så den kan vara monterad vid ett senare tillfälle och därför tror jag det är Guide kabeln. Skarva eller byt ut kabelskarven. Anslut till stiftet i mitten på enheten.
1 svar · 365 läst
·
Majgårdarna
Majgårdarna: Dags att byta ut åkgräsklipparen mot en robot. Jag funderar på en Luba 3. Då jag har sjötomt är jag lite skraj att den skall rymma ner i vattnet. Det finns några träd nere vid stranden som kanske skuggar sateliter. Är detta ett problem på slinglösa robotgräsklippare?
0 svar · 593 läst
·
Nicke Nyfiken
Nicke Nyfiken: [citat] Jag använde en liten elskruvmejsel med tunn spets.
3,0k svar · 758,8k läst
·
Tomture61
Tomture61: [citat] Har en klippare från Mammotion (Luba , Yuka) I forumtrådar / Youtube så kan man hitta de som råkat ut för myrbo i laddstationen . En otät konstruktion som rimligtvis har ngn gr varmare + regntätt för myror . Tror 2025 årsmodeller är mycket tätare dock . Obs att detta är Mammotion , ej HQ .
7 svar · 1,4k läst
B
bumpas: [citat] Ajdå. Ska testa lite att de hur den beter sig när det får "motstånd" och går på mattan (dock en hel del snö på den så får vakta den)
8 svar · 908 läst
·
Hantlangare
Hantlangare: Tyvärr löste nytt batteri inte problemet. Den startade upp och allt verkade fungera, men nya batteriet ville inte heller laddas.
2 svar · 374 läst
·
J
jannore: [citat] Knivarna går fint att slipa, håller flera säsonger.
558 svar · 184,8k läst
·
G
gmogmo: [citat] Ja, sen tunnar det ut....
17 svar · 1,1k läst
·
H
husnyborjare: Kollade på samma när den kostade över 20k hos Granngården och fingrar på den igen. Står även för mig mellan den och Luba 2 3000x för 20k. Googlade fram denna tråd. Hittar en miljon inlägg om Luba men det är som att det bara är en handfull individer i hela landet som har en A1500 från Stiga, helt dött med recensioner i närtid.
1 svar · 1,1k läst
E
etompau: Har du facebook så finns det en köp&säljgrupp för HQ:s maskiner. Nu går vi in i vintersäsongen så intresset är kanske inte på topp, annars tycks det finnas ett jämnt intresse för begagnade reservdelar. Nätdel, kretskort till laddare, kåpor, klippmotorer etc.
12 svar · 1,2k läst
B
Bonazera: [citat] Black Friday är ju inte idag som jag trodde, utan 28/11, om jag nu har lurat någon, så jag kanske avvaktar till dess men det lutar starkt åt att det blir en 310a [/QUOTE]
15 svar · 1,2k läst
S
Snurrespratt: [citat] Har inte tänkt så mycket på det sedan jag bytte batteri. tror 1-1.5 timme. Lika viktigt så klart hur snabbt den laddar för nästa körning. Och denna 308 är en väldigt gammal modell, säkert annorlunda med dagens modeller.
7 svar · 1,5k läst
13th Marine
13th Marine: Jag bytte batteri på vår, det löste problemet 1-2v sedan var "Laddsystemproblem" tillbaka 😅 "Tuva", en 330X, avslutar just nu sin tionde säsong.
4 svar · 600 läst
M
mauzer: [citat] Nej korrekt. Jag skall nog ej hållas mer med denna och den luktar som sagt bränt , blir el-återvinningen och beställa en ny så får vi se så jag inte har skjutit resten av laddstationen men återkommer om det ;) Tack för svar och hjälp. Ha en forts fin dag/kväll. M.
8 svar · 536 läst
Tomture61
Tomture61: Du kan i detta nu köpa en Luba 2 3000 X hos Bauhaus för 19995 :- Helt sanslöst billigt 😮
3 svar · 1,1k läst
tttomten
tttomten: [citat] Tack för tips, ska prova 👍
3 svar · 692 läst
·
Tomture61
Tomture61: [citat] Min erfarenhet med Luba 1 med 8-10 cm breda drivande hjul är stor ang slitaget från nuvarande Luba 2 (omnihjul)
107 svar · 31,3k läst
·
K
krilles83: [citat] Hej har du möjlighet att skicka en länk. Vore toppen och väldigt snällt.
15 svar · 8,7k läst
·
L
ludbro: Jag hade samma problem med min automower 420. Krocksensor fram var aktiv (man hittar menyn genom att hålla nere siffran 0). Bak sensorn på 420 är en joystick, vilket jag kunde få utslag på genom att vippa joysticken. Jag bara killgissade att krocksensorn fram också var en av joysticksen men ingen av dem gav utslag, därför trodde jag en joystick var trasig. Efter lite demontering och denna
5 svar · 2,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.