E etompau skrev:
Både Jula och Clas Ohlson har utanpåliggande trappomkopplare med IP44 eller högre.
Tusen tack! Vad snälla ni är allihop. Så mkt hjälp jag får.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag tänker att man kan använda switchen med att den väljer vilken av guide slingorna som den ska vara kopplad mot. Det är trots allt bara en två-vägs switch som kopplar någon av de två gröna kablarna mot den svarta. Så den svarta mot basstationen och de gröna mot var sin guide kabel.

Det var iaf min tanke.
Ja! Det borde gå! Tusen tack

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag tänker att man kan använda switchen med att den väljer vilken av guide slingorna som den ska vara kopplad mot. Det är trots allt bara en två-vägs switch som kopplar någon av de två gröna kablarna mot den svarta. Så den svarta mot basstationen och de gröna mot var sin guide kabel.

Det var iaf min tanke.
Toppen så gör jag Om kastare on-off- on

K Kullatorp skrev:
Toppen så gör jag Om kastare on-off- on
Det finns 3 stift.. Sätter jag guidekablar på 2 yttersta o begränsningskabeln i mitten o kopplar till o drar sedan kablarna till basstationen ? Se bild

• 43-061_xl_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Exakt så funkar switchen och det borde göra att den väljer den ena eller den andra guiden.

K Kullatorp skrev:
Det finns 3 stift.. Sätter jag guidekablar på 2 yttersta o begränsningskabeln i mitten o kopplar till o drar sedan kablarna till basstationen ? Se bild
Den visade brytaren lär fungera, är dock inte optimal då den har ett off-läge vilket inte är nödvändigt och bryter helt bort guidekablarna=felkälla.

Beg.kabeln ska du inte koppla till brytaren utan enbart guidekabel från laddstation och till mittstiften, sedan dra ut två separata guidekablar kopplade till de andra två stiften på brytaren.

Guidekablarna ansluts som vanligt till beg.kabeln uti på tomten.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
E etompau skrev:
Den visade brytaren lär fungera, är dock inte optimal då den har ett off-läge vilket inte är nödvändigt och bryter helt bort guidekablarna=felkälla.

Beg.kabeln ska du inte koppla till brytaren utan enbart guidekabel från laddstation och till mittstiften, sedan dra ut två separata guidekablar kopplade till de andra två stiften på brytaren.

Guidekablarna ansluts som vanligt till beg.kabeln uti på tomten.
Jag fattar Tack supermiljoners mycket

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.