808 läst ·
21 svar
808 läst
21 svar
Hur kan jag koppla in en switch på robotgräsklippare
Ja! Det borde gå! Tusen tackR Robert-san01 skrev:Jag tänker att man kan använda switchen med att den väljer vilken av guide slingorna som den ska vara kopplad mot. Det är trots allt bara en två-vägs switch som kopplar någon av de två gröna kablarna mot den svarta. Så den svarta mot basstationen och de gröna mot var sin guide kabel.
Det var iaf min tanke.
Toppen så gör jag Om kastare on-off- onR Robert-san01 skrev:Jag tänker att man kan använda switchen med att den väljer vilken av guide slingorna som den ska vara kopplad mot. Det är trots allt bara en två-vägs switch som kopplar någon av de två gröna kablarna mot den svarta. Så den svarta mot basstationen och de gröna mot var sin guide kabel.
Det var iaf min tanke.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 255 inlägg
Exakt så funkar switchen och det borde göra att den väljer den ena eller den andra guiden.
Den visade brytaren lär fungera, är dock inte optimal då den har ett off-läge vilket inte är nödvändigt och bryter helt bort guidekablarna=felkälla.K Kullatorp skrev:
Beg.kabeln ska du inte koppla till brytaren utan enbart guidekabel från laddstation och till mittstiften, sedan dra ut två separata guidekablar kopplade till de andra två stiften på brytaren.
Guidekablarna ansluts som vanligt till beg.kabeln uti på tomten.
Jag fattar Tack supermiljoners mycketE etompau skrev:Den visade brytaren lär fungera, är dock inte optimal då den har ett off-läge vilket inte är nödvändigt och bryter helt bort guidekablarna=felkälla.
Beg.kabeln ska du inte koppla till brytaren utan enbart guidekabel från laddstation och till mittstiften, sedan dra ut två separata guidekablar kopplade till de andra två stiften på brytaren.
Guidekablarna ansluts som vanligt till beg.kabeln uti på tomten.
Klicka här för att svara